"Accu Probleem" Golf 7R (lekstroom)
Geplaatst: 16 mar 2022, 13:09
Goedemiddag,
Ik ben al enige tijd lid van het forum en heb mij eigenlijk nooit voorgesteld.
Mijn naam is Mitch en ik ben nu 2 jaar in bezit van een Golf 7R uit 2014.
Zelf lees ik graag al jullie verhalen en heb zelf nooit inbreng kunnen brengen, hopelijk kan dat wel met dit verhaal.
Afgelopen December kreeg ik accu problemen met mijn golf 7R.
Van de ene dag op de andere kreeg ik mijn auto bijna niet meer open (keyless entry). Bij het vastgrijpen van mijn deurgreep ging de auto wel van het slot en zakte mijn spiegels al haperend naar beneden, echter stopte deze halverwege met zakken. Mijn dashboard gaf heel weinig licht en ik kon de auto ook niet meer starten. Op het moment dat ik op de start-stop knop drukte om de auto te starten ging er als het ware een kerstboom af op mijn dashboard. Alle lampjes begonnen te knipperen en er kwamen ontzettend veel piepjes uit het dashboard..
Ik had de motorkap geopend en alvast met een multimeter naar mijn accu gekeken, er zat nog maar iets meer dan 5 volt in de accu.
Met mijn daily heb ik met veel pijn en moeite de 7R kunnen starten, dit heeft nog even geduurd omdat de accu van mijn daily veel kleiner is dan de accu van de golf i.v.m. het start/stop systeem. Maar goed de R is uit 2014 en ik dacht dat de accu wel zijn beste tijd heeft gehad na 7 jaar dus op dat moment zocht ik er verder niets achter. Ik heb dezelfde dag nog een gloednieuwe accu gekocht en deze zelf vervangen.
één maand later, januari 2022, was het weer feest.. Ik wilde in de auto stappen en wederom hetzelfde verhaal. De auto ging van het slot en de spiegels gingen al haperend naar beneden. Ik heb de motorkap geopend en ja hoor, weer maar iets meer dan 5 volt op de accu.
Op dat moment ging ik zelf wat uitgebreider zoeken maar zelf kan ik dat maar tot op een bepaalde hoogte. Ik had de auto inmiddels alweer gestart met startkabels en een klein rondje gereden. Tussen het rijden door heb ik de multimeter gebruikt om te kijken of het niet de dynamo kon zijn maar ik kreeg netjes 14,2 volt zichtbaar op de meter.
Ik had de auto uitgezet, de accu gemeten (12,4 volt) en vervolgens de auto op slot gezet maar wel met de motorkap alvast uit het slot.
5-6 uurtjes later ben ik weer gaan kijken bij de auto en de accu was alweer gezakt naar 5 volt. Problemen dus.....
Dezelfde dag wederom de auto gestart, weer een tijdje rond gereden om de accu weer op kracht (12,4 volt) te krijgen. Ditmaal heb ik de auto niet op slot gezet en pas de volgende dag weer gemeten. De accu was dit keer niet gezakt en dus kon ik de auto zonder problemen starten.
Mijn conclusie was op dat moment lekstroom als de auto op slot gezet werd. Ik heb geen aparte audio installatie oid. ingebouwd dus hier zou het niet aan liggen.
Dit probleem kwam mij op dat moment erg slecht uit en ik had dan ook niet de tijd om zelf te gaan uitzoeken waar het probleem eventueel zou kunnen zitten. Ik zou dan de auto op slot moeten zetten om te kijken waar het lekstroom plaats zou vinden door elke zeker 1 voor 1 door te meten. De golf heeft volgens mij 2 (of misschien wel 3) zekeringskasten dus het zou een ontzettend tijdsrovende klus worden.
Ik had besloten de auto neer te zetten bij mij vaste garage voor vervolgonderzoek en diagnose. Helaas hebben zij het ontzettend druk gehad en heeft mijn auto daar langer gestaan dan verwacht. Het bleek dat er meerdere zekeringen stroom bleven vragen en hierdoor de auto niet in "Rust" stand ging bij het op slot zetten. Elke dag als de auto leeg was en de accu weer opgeladen moest worden kreeg je bij het starten de melding "Storing in het start/stop systeem". Zij hebben daarop de start/stop knop vervangen, ook omdat ik dit uberhaupt al graag wou omdat de letters op de knop aan het vervagen waren, maar ook omdat het een kleine kostenpost zou worden om dit te proberen. De nieuwe knop was in de auto gezet maar het probleem was daarbij niet verholpen.
Mijn garage heeft na vervolg diagnose de constatering gedaan dat het aan het boordnetregelapparaat zou liggen en dat deze vervangen moest worden. Omdat zij zelf niet over de juiste expertise beschikken om dit zelf te doen hebben zij mij aangeraden naar de VW dealer te gaan en hier mijn verhaal te doen.
Ik ben met mijn auto, mijn verhaal en de constatering van mijn eigen garage naar de VW dealer gegaan. De VW dealer heeft een korte diagnose uitgevoerd en kwamen tot dezelfde conclusie als mijn eigen garage, het boordnetregelapparaat was overleden en moest vervangen worden.
Volkswagen heeft dit apparaat voor mij besteld (Onderdeelnummer V5Q0937084AJZ00 op de rekening) en ingebouwd, hierbij moesten ook verschillende componenten opnieuw ingeleerd worden waaronder de reservesleutel. Omdat de accu die in mijn auto zat (2 maanden oud) verschillende klappen heeft gehad omdat deze elke dag leeg was en opnieuw opgeladen moest worden heeft volkswagen mij geadviseerd om ook deze te vervangen.
Ik heb natuurlijk ontzettend veel op internet gezocht naar het probleem en kwam steeds uit op soortgelijke symptonen uit. Het ging hier dan eigenlijk altijd om een lege accu en daarbij was het vervangen de oplossing. Helaas was dit voor mij niet het geval en was mijn probleem lastiger te vinden en op te lossen. Mogelijk dat ik met mijn verhaal iemand in de juiste richting kan sturen bij soort gelijke problemen waarbij de accu dus niet het probleem is.
Groetjes,
Mitch!
Ik ben al enige tijd lid van het forum en heb mij eigenlijk nooit voorgesteld.
Mijn naam is Mitch en ik ben nu 2 jaar in bezit van een Golf 7R uit 2014.
Zelf lees ik graag al jullie verhalen en heb zelf nooit inbreng kunnen brengen, hopelijk kan dat wel met dit verhaal.
Afgelopen December kreeg ik accu problemen met mijn golf 7R.
Van de ene dag op de andere kreeg ik mijn auto bijna niet meer open (keyless entry). Bij het vastgrijpen van mijn deurgreep ging de auto wel van het slot en zakte mijn spiegels al haperend naar beneden, echter stopte deze halverwege met zakken. Mijn dashboard gaf heel weinig licht en ik kon de auto ook niet meer starten. Op het moment dat ik op de start-stop knop drukte om de auto te starten ging er als het ware een kerstboom af op mijn dashboard. Alle lampjes begonnen te knipperen en er kwamen ontzettend veel piepjes uit het dashboard..
Ik had de motorkap geopend en alvast met een multimeter naar mijn accu gekeken, er zat nog maar iets meer dan 5 volt in de accu.
Met mijn daily heb ik met veel pijn en moeite de 7R kunnen starten, dit heeft nog even geduurd omdat de accu van mijn daily veel kleiner is dan de accu van de golf i.v.m. het start/stop systeem. Maar goed de R is uit 2014 en ik dacht dat de accu wel zijn beste tijd heeft gehad na 7 jaar dus op dat moment zocht ik er verder niets achter. Ik heb dezelfde dag nog een gloednieuwe accu gekocht en deze zelf vervangen.
één maand later, januari 2022, was het weer feest.. Ik wilde in de auto stappen en wederom hetzelfde verhaal. De auto ging van het slot en de spiegels gingen al haperend naar beneden. Ik heb de motorkap geopend en ja hoor, weer maar iets meer dan 5 volt op de accu.
Op dat moment ging ik zelf wat uitgebreider zoeken maar zelf kan ik dat maar tot op een bepaalde hoogte. Ik had de auto inmiddels alweer gestart met startkabels en een klein rondje gereden. Tussen het rijden door heb ik de multimeter gebruikt om te kijken of het niet de dynamo kon zijn maar ik kreeg netjes 14,2 volt zichtbaar op de meter.
Ik had de auto uitgezet, de accu gemeten (12,4 volt) en vervolgens de auto op slot gezet maar wel met de motorkap alvast uit het slot.
5-6 uurtjes later ben ik weer gaan kijken bij de auto en de accu was alweer gezakt naar 5 volt. Problemen dus.....
Dezelfde dag wederom de auto gestart, weer een tijdje rond gereden om de accu weer op kracht (12,4 volt) te krijgen. Ditmaal heb ik de auto niet op slot gezet en pas de volgende dag weer gemeten. De accu was dit keer niet gezakt en dus kon ik de auto zonder problemen starten.
Mijn conclusie was op dat moment lekstroom als de auto op slot gezet werd. Ik heb geen aparte audio installatie oid. ingebouwd dus hier zou het niet aan liggen.
Dit probleem kwam mij op dat moment erg slecht uit en ik had dan ook niet de tijd om zelf te gaan uitzoeken waar het probleem eventueel zou kunnen zitten. Ik zou dan de auto op slot moeten zetten om te kijken waar het lekstroom plaats zou vinden door elke zeker 1 voor 1 door te meten. De golf heeft volgens mij 2 (of misschien wel 3) zekeringskasten dus het zou een ontzettend tijdsrovende klus worden.
Ik had besloten de auto neer te zetten bij mij vaste garage voor vervolgonderzoek en diagnose. Helaas hebben zij het ontzettend druk gehad en heeft mijn auto daar langer gestaan dan verwacht. Het bleek dat er meerdere zekeringen stroom bleven vragen en hierdoor de auto niet in "Rust" stand ging bij het op slot zetten. Elke dag als de auto leeg was en de accu weer opgeladen moest worden kreeg je bij het starten de melding "Storing in het start/stop systeem". Zij hebben daarop de start/stop knop vervangen, ook omdat ik dit uberhaupt al graag wou omdat de letters op de knop aan het vervagen waren, maar ook omdat het een kleine kostenpost zou worden om dit te proberen. De nieuwe knop was in de auto gezet maar het probleem was daarbij niet verholpen.
Mijn garage heeft na vervolg diagnose de constatering gedaan dat het aan het boordnetregelapparaat zou liggen en dat deze vervangen moest worden. Omdat zij zelf niet over de juiste expertise beschikken om dit zelf te doen hebben zij mij aangeraden naar de VW dealer te gaan en hier mijn verhaal te doen.
Ik ben met mijn auto, mijn verhaal en de constatering van mijn eigen garage naar de VW dealer gegaan. De VW dealer heeft een korte diagnose uitgevoerd en kwamen tot dezelfde conclusie als mijn eigen garage, het boordnetregelapparaat was overleden en moest vervangen worden.
Volkswagen heeft dit apparaat voor mij besteld (Onderdeelnummer V5Q0937084AJZ00 op de rekening) en ingebouwd, hierbij moesten ook verschillende componenten opnieuw ingeleerd worden waaronder de reservesleutel. Omdat de accu die in mijn auto zat (2 maanden oud) verschillende klappen heeft gehad omdat deze elke dag leeg was en opnieuw opgeladen moest worden heeft volkswagen mij geadviseerd om ook deze te vervangen.
Ik heb natuurlijk ontzettend veel op internet gezocht naar het probleem en kwam steeds uit op soortgelijke symptonen uit. Het ging hier dan eigenlijk altijd om een lege accu en daarbij was het vervangen de oplossing. Helaas was dit voor mij niet het geval en was mijn probleem lastiger te vinden en op te lossen. Mogelijk dat ik met mijn verhaal iemand in de juiste richting kan sturen bij soort gelijke problemen waarbij de accu dus niet het probleem is.
Groetjes,
Mitch!