Ijzerdeeltjes in olie gevonden
Geplaatst: 23 mar 2022, 03:08
Hallo iedereen,
Ik heb sinds vorig jaar maart een sachs performance koppeling (1 stuk met vliegwiel) zitten in mijn golf 7.5 gti (stage 1, manueel) meerdere keren terug gegaan naar de garage waar het gestoken is door rare geluiden die van de koppeling kwamen maar alles bleek normaal.
3-4 maanden na de instalatie begon ik problemen te krijgen (storingen start/stop, ACC storing, motor storingen), de garage waar ik hem binnen had gedaan kwam tot de conclusie dat mijn nokkenasverstellers verkeerde waarden doorgaven en volledig vervuild waren waardoor de storingen kwamen, dus 2 nieuwe nokkenasverstellers laten steken + onderhoud ( nieuwe olie ).
4 maanden later, terug dezelfde storingen, heb een week gewacht met hem binnen te doen door niet veel tijd te hebben. De dag voor ik hem binnen ging doen kreeg ik een rood lampje op het dashboard, "OLIEDRUK STOP! " dus de wagen laten takelen naar de garage waar hij momenteel staat.
conclusie van de garage; ijzerdeeltjes in de olie teruggevonden afkomstig van de koppeling? De koppeling die minder speling heeft tegenover de krukas in vergelijking met een originele koppeling en daardoor tegen de krukas zou kracht zetten waardoor deze verslijt en er ijzerdeeltjes in de olie terechtgekomen zouden zijn.
Volgens de garage is de enige optie dat ik eigenlijk heb een nieuwe motorblok & turbo laten steken omdat deze beide vol met ijzerdeeltjes zitten en beschadigd zijn.
Nu mijn vraag; in hoever kan ik de schuld hiervan op de garage steken die de koppeling heeft gestoken? (ik heb nog garantie op de koppeling zelf)
Er werd mij verteld dat een verzwaarde koppeling veel beter was voor de wagen zelf inplaats van een originele en nu zit ik hiermee....
Heeft iemand ooit iets gelijkaardigs meegemaakt?
Alvast bedankt!!
Ik heb sinds vorig jaar maart een sachs performance koppeling (1 stuk met vliegwiel) zitten in mijn golf 7.5 gti (stage 1, manueel) meerdere keren terug gegaan naar de garage waar het gestoken is door rare geluiden die van de koppeling kwamen maar alles bleek normaal.
3-4 maanden na de instalatie begon ik problemen te krijgen (storingen start/stop, ACC storing, motor storingen), de garage waar ik hem binnen had gedaan kwam tot de conclusie dat mijn nokkenasverstellers verkeerde waarden doorgaven en volledig vervuild waren waardoor de storingen kwamen, dus 2 nieuwe nokkenasverstellers laten steken + onderhoud ( nieuwe olie ).
4 maanden later, terug dezelfde storingen, heb een week gewacht met hem binnen te doen door niet veel tijd te hebben. De dag voor ik hem binnen ging doen kreeg ik een rood lampje op het dashboard, "OLIEDRUK STOP! " dus de wagen laten takelen naar de garage waar hij momenteel staat.
conclusie van de garage; ijzerdeeltjes in de olie teruggevonden afkomstig van de koppeling? De koppeling die minder speling heeft tegenover de krukas in vergelijking met een originele koppeling en daardoor tegen de krukas zou kracht zetten waardoor deze verslijt en er ijzerdeeltjes in de olie terechtgekomen zouden zijn.
Volgens de garage is de enige optie dat ik eigenlijk heb een nieuwe motorblok & turbo laten steken omdat deze beide vol met ijzerdeeltjes zitten en beschadigd zijn.
Nu mijn vraag; in hoever kan ik de schuld hiervan op de garage steken die de koppeling heeft gestoken? (ik heb nog garantie op de koppeling zelf)
Er werd mij verteld dat een verzwaarde koppeling veel beter was voor de wagen zelf inplaats van een originele en nu zit ik hiermee....
Heeft iemand ooit iets gelijkaardigs meegemaakt?
Alvast bedankt!!