Aankoop advies

Denk aan de Passat, Tiguan, etc. etc. etc.
Zet in de titel van het topic het model tussen [....]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Aankoop advies

Bericht door ExXx »

Heren,

Voor vrouwlief deze auto op het oog, nou betreft het een import uit Duitsland.
Is er een redelijke kans dat er met de KM-stand geknoeid is of schade o.i.d. of staat hij anders niet bij een dealer te koop?

https://www.muntstad.nl/volkswagen/p/vo ... 29354405#/
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Aankoop advies

Bericht door Maarten »

Mag ik je vrouw worden?

Verder meer dan prima auto. Kenteken zie ik niet staan dus BPM is ook niet te controleren.

Auto goed bekijken, onder de kap en binnenkant van de deuren.

Lak meter lenen of aanschaffen om de lak te checken?

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Aankoop advies

Bericht door Vissa »

ExXx schreef: 23 mar 2022, 17:42 Heren,

Voor vrouwlief deze auto op het oog, nou betreft het een import uit Duitsland.
Is er een redelijke kans dat er met de KM-stand geknoeid is of schade o.i.d. of staat hij anders niet bij een dealer te koop?

https://www.muntstad.nl/volkswagen/p/vo ... 29354405#/
Haha, auto's die door PON worden geïmporteerd hebben regelmatig een schade verleden, ik kan er zo al heel wat opnoemen die ik in de zoektocht naar nieuwe VW's bij de VW dealer ben tegen gekomen.


Wat te doen?

1: Kentekencheck, heeft deze nog geen kenteken, dan vragen aan de dealer wat het BPM bedrag gaat worden. Dit moet in de lijn der verwachting liggen van deze auto / leeftijd.

2: Chassisnummer check, laat het chassisnummer door het VW systeem halen. Dan niet bij de desbetreffende dealer, maar door een andere partij zodat je niet gefopt kunt worden. Hierop is de complete historie tot en met het land van herkomst terug te vinden. Alle onderdelen wat voor garantie werk of schade is vervangen/hersteld wordt bijgehouden en is terug te zien.

3: Koop of leen een lakdikte meter. Hiermee kun je alle panelen, welke van metaal zijn, meten op lakdikte. Dus motorkap, deuren, achterklep, dak e.d. Als er spuitwerk is verricht dan verklapt de meter dit direct.


Verder goed naar de details kijken. De bevestiging van de motorkap en van de deuren aan het chassis worden affabriek meegespoten. Als deze 1x los zijn gehaald is dat onmiddellijk zichtbaar. Bekijk de niet toegankelijke plekken. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Aankoop advies

Bericht door ExXx »

Thanks voor de reply's. Jij altijd Maarten ;)

Kenteken = N-154-SH
Plaats reactie

Terug naar “Voor alle andere VW monsters.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten