Beveiliging - wat te doen?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Beveiliging - wat te doen?

Bericht door jochemstr »

Sinds enige tijd weer in het bezit van een GTI. Een 7.5 Performance om precies te zijn.

Wat zijn de juiste keuzes mbt de beveiliging? Volgende week vrijdag komt er uiteraard een Bearlock in. De auto staat geparkeerd in een carport, met een camera erop. Omdat de auto keyless entry heeft heb ik al een faraday boxje + sleutelhoesjes gekocht - werkt overigens erg goed.

Wat hebben jullie als extra beveiliging en wat zouden jullie adviseren? Graag jullie tips :)
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door Step-han »

Volgens mij heb je de boel al aardig op orde. Als ze je auto willen stelen nemen ze hem toch wel mee.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door LL7R »

Hek voor de carport?
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door Vissa »

Step-han schreef: 12 apr 2022, 13:30 Volgens mij heb je de boel al aardig op orde. Als ze je auto willen stelen nemen ze hem toch wel mee.
Als de nood hoog is en het model juist, dan komen ze de sleutel wel binnen bij je halen. Echter is dat tegenwoordig niet zo snel meer omdat er van het gewilde spul ontelbaar exemplaren rond rijden. Dan pakken ze de makkelijkste eruit.

Ik heb 0.0 extra beveiliging. Er zit een standaard fabrieksaf alarm op en that's it. Wil je hem stelen? Alsjeblieft, neem lekker mee. Daarvoor ben ik verzekerd tegen nieuwwaarde. Ik hoef hier geen halve tamme in mijn huis die mij of mijn vriendin iets aandoet voor een stukje blik.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door StarSqream »

Vissa schreef: 12 apr 2022, 16:52
Step-han schreef: 12 apr 2022, 13:30 Volgens mij heb je de boel al aardig op orde. Als ze je auto willen stelen nemen ze hem toch wel mee.
Als de nood hoog is en het model juist, dan komen ze de sleutel wel binnen bij je halen. Echter is dat tegenwoordig niet zo snel meer omdat er van het gewilde spul ontelbaar exemplaren rond rijden. Dan pakken ze de makkelijkste eruit.

Ik heb 0.0 extra beveiliging. Er zit een standaard fabrieksaf alarm op en that's it. Wil je hem stelen? Alsjeblieft, neem lekker mee. Daarvoor ben ik verzekerd tegen nieuwwaarde. Ik hoef hier geen halve tamme in mijn huis die mij of mijn vriendin iets aandoet voor een stukje blik.
Precies wat meneer de verkoper tegen mij zei toen ik de auto kocht. Laat ze gewoon de auto meenemen i.p.v. een domme dief laten kloten met je slot/bearlock en andere shit.
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door Reflexzilver »

@Vissa, stelt je verzekering geen extra eisen ? Bijvoorbeeld minimaal klasse 3 of hoger alarm met een SCM certificaat ?
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door Vissa »

Reflexzilver schreef: 16 apr 2022, 22:20 @Vissa, stelt je verzekering geen extra eisen ? Bijvoorbeeld minimaal klasse 3 of hoger alarm met een SCM certificaat ?
Ligt aan je verzekeringsmaatschappij. Ik zit bij Unive en die eist geen enkele vorm van beveiliging tot een cataloguswaarde van 75.000. Terwijl een andere maatschappij, waar ik eerst bij zat, een klasse 5 systeem eist. Ja doei. :lol:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door PassatB8TDI »

Vissa schreef: 17 apr 2022, 02:32
Reflexzilver schreef: 16 apr 2022, 22:20 @Vissa, stelt je verzekering geen extra eisen ? Bijvoorbeeld minimaal klasse 3 of hoger alarm met een SCM certificaat ?
Ligt aan je verzekeringsmaatschappij. Ik zit bij Unive en die eist geen enkele vorm van beveiliging tot een cataloguswaarde van 75.000. Terwijl een andere maatschappij, waar ik eerst bij zat, een klasse 5 systeem eist. Ja doei. :lol:
Zou de voorwaarden wel héél goed doornemen bij Unive. Bij een bekende van mij is zijn Discover Pro MIB2 gestolen 2 jaar terug. Hij mocht doodleuk even ruim 1000 euro neertikken om hetzelfde systeem terug in zijn auto te krijgen. Unive berekend blijkbaar ook de afschrijving van gestolen infotainment systemen , terwijl een andere verzekering hetzelfde systeem weer terug erin laat bouwen zonder dat ze je extra laten betalen.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Beveiliging - wat te doen?

Bericht door Tino »

Extra start onderbreking op brandstofpomp en startmotor ;)
Heb dan wel de bediening aan de huissleutel als ik weg ben kunnen ze inbreken voor de auto sleutel maar krijgen hem niet gestart :)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten