Golf 6 Gti Banden

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
carnage.mk6gti
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2022, 18:09
Type auto: Golf MK6 Gti

Golf 6 Gti Banden

Bericht door carnage.mk6gti »

Goedemiddag allemaal, ik heb binnenkort nieuwe banden nodig, zou alleen geen idee hebben voor welke ik wil gaan.

Ben opzoek naar banden die super veel grip hebben op droog wegdek, goed door de bocht gaan maar ook wel in de regen lekker grip hebben. Prijsklasse tot €150 per band.

Zat atm te kijken naar de Hankook Ventus V12, Michelin Pilot Sport 3, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 of Toyo Proxes r888r of tr1.

Ben open voor tips of andere suggesties!

Zijn er mensen die me toevallig kunnen helpen hiermee? :D
Pieterlow
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2020, 20:10
Type auto: Nog geen

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door Pieterlow »

Beetje late reactie, geen idee of je al banden hebt..

Ik heb zelf altijd Michelin Pilot Sport 4 of de 4s. Iedereen bij ons thuis rijdt altijd op Michelin, van de PS4 tot de Cup, en nooit klachten mee gehad.. Gaan overigens ook lang mee. Heb een tijdje terug in Italië twee keer een lekke band gereden aan de voorkant en toen de eerste keer 2x Pirelli tweede keer 2x Bridgestone (bij gebrek aan andere banden bij de locale bandenboer) eronder gelegd. Zelf vond ik het echt een drama die dingen.
carnage.mk6gti
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2022, 18:09
Type auto: Golf MK6 Gti

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door carnage.mk6gti »

Pieterlow schreef: 26 mei 2022, 13:51 Beetje late reactie, geen idee of je al banden hebt..

Ik heb zelf altijd Michelin Pilot Sport 4 of de 4s. Iedereen bij ons thuis rijdt altijd op Michelin, van de PS4 tot de Cup, en nooit klachten mee gehad.. Gaan overigens ook lang mee. Heb een tijdje terug in Italië twee keer een lekke band gereden aan de voorkant en toen de eerste keer 2x Pirelli tweede keer 2x Bridgestone (bij gebrek aan andere banden bij de locale bandenboer) eronder gelegd. Zelf vond ik het echt een drama die dingen.
oke bedankt! heb nog geen banden hahah, ben van plan ze in juni te halen. heb alleen nog geen idee welke ik wil halen. twijfel nu erg aan de Michelin ps 4 of 5, Pirelli p zero ultra, hamkook veneus v12 en de goodyear eagle f1 asymmetric 3.

mij was ooit dus verteld en op sommige stukken gelezen dat dus Michelin ps dus wat sneller slijten dan de rest...u heeft hier dus geen last van gehad (ook met de vraag of u ook van het wat harder door de bochten gaan bent :D)?
en de pirelli's vielen u dus tegen als ik het goed begrijp? zou u me dan misschien ook willen vertellen wat u er niet fijn aan vond?

mvg!
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door Tino »

Zou altijd voor de 4S van Michelin gaan slijten echt niet hard en kun je evt ook nog eens een dagje circuit doen ;)
De meer prijs zijn ze echt waard.
Dus wat er niet goed aan is dat is dan de prijs maar goede spullen kosten geld :P
carnage.mk6gti
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2022, 18:09
Type auto: Golf MK6 Gti

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door carnage.mk6gti »

Tino schreef: 29 mei 2022, 07:30 Zou altijd voor de 4S van Michelin gaan slijten echt niet hard en kun je evt ook nog eens een dagje circuit doen ;)
De meer prijs zijn ze echt waard.
Dus wat er niet goed aan is dat is dan de prijs maar goede spullen kosten geld :P
Oke, hartstikke bedankt voor de tip!😁 grote kans dat het die zullen worden dan. Wel nog een kleine vraag, heb bij een goede vriend van me de mogelijkheid om nieuwe pilo sport 5 erop te zetten voor een lage prijs. Kan ik dan alsnog beter voor de 4s gaan of in dat geval voor de 5? Weet niet of de 4s nog beter is dan de 5?
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door Tino »

carnage.mk6gti schreef: 29 mei 2022, 12:16
Tino schreef: 29 mei 2022, 07:30 Zou altijd voor de 4S van Michelin gaan slijten echt niet hard en kun je evt ook nog eens een dagje circuit doen ;)
De meer prijs zijn ze echt waard.
Dus wat er niet goed aan is dat is dan de prijs maar goede spullen kosten geld :P
Oke, hartstikke bedankt voor de tip!😁 grote kans dat het die zullen worden dan. Wel nog een kleine vraag, heb bij een goede vriend van me de mogelijkheid om nieuwe pilo sport 5 erop te zetten voor een lage prijs. Kan ik dan alsnog beter voor de 4s gaan of in dat geval voor de 5? Weet niet of de 4s nog beter is dan de 5?
Zelfde antwoord 4S of als hij straks komt de 5S ;)
5 zal wel oké zijn ligt eraan wat je zoekt is geen (S)port band
Pieterlow
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2020, 20:10
Type auto: Nog geen

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door Pieterlow »

Beetje late reactie maar ja, ik ben er hard meer door de bocht geweest. Je hoort dat ze dan echt grip zoeken en pakken ipv dat je met piepende en glijdende bandjes door de bocht gaat.

En wat betreft de prijs: Ga even bij je lokale bandenboer langs (niet de KwikFit etc) en vraag wat ze voor je kunnen betekenen met 4 bandjes incl. balanceren etc. Dit soort bedrijfjes zijn vaak op zoek naar een lange termijn klant en zijn willen je echt graag helpen. Ik ga ook in de regio Hengelo altijd naar dezelfde bandenboer en ben enorm tevreden over de goede prijzen die ze hanteren. Gewoon langs gaan, niet bellen of mailen etc.

Pirelli: Enorm harde band, maakt veel lawaai, slijt enorm snel, slecht in de regen, etc. etc. Totaal geen prettige band (naar mijn mening). Heb hiervoor een cupra gedreden waar PZero onder zaten, voornamelijk door gebrek aan kennis van mij, en toen ik die vervangen had voor Michelin reed de auto een stuk beter. Overigens blijft dit natuurlijk mijn mening, iemand anders kan dit totaal niet zo ervaren..
carnage.mk6gti
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2022, 18:09
Type auto: Golf MK6 Gti

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door carnage.mk6gti »

Pieterlow schreef: 24 jun 2022, 16:57 Beetje late reactie maar ja, ik ben er hard meer door de bocht geweest. Je hoort dat ze dan echt grip zoeken en pakken ipv dat je met piepende en glijdende bandjes door de bocht gaat.

En wat betreft de prijs: Ga even bij je lokale bandenboer langs (niet de KwikFit etc) en vraag wat ze voor je kunnen betekenen met 4 bandjes incl. balanceren etc. Dit soort bedrijfjes zijn vaak op zoek naar een lange termijn klant en zijn willen je echt graag helpen. Ik ga ook in de regio Hengelo altijd naar dezelfde bandenboer en ben enorm tevreden over de goede prijzen die ze hanteren. Gewoon langs gaan, niet bellen of mailen etc.

Pirelli: Enorm harde band, maakt veel lawaai, slijt enorm snel, slecht in de regen, etc. etc. Totaal geen prettige band (naar mijn mening). Heb hiervoor een cupra gedreden waar PZero onder zaten, voornamelijk door gebrek aan kennis van mij, en toen ik die vervangen had voor Michelin reed de auto een stuk beter. Overigens blijft dit natuurlijk mijn mening, iemand anders kan dit totaal niet zo ervaren..
Oke, hartstikke bedankt voor de info! Twijfel nu nog tussen de 4s of de 5, maar gaan waarschijnlijk voor de 5, kan bij een vriend van mij voor een mooie prijs aan de 5 komen inclusief montage. Erg fijn om toch nog even te horen dat ze dus erg in de smaak vallen de michelin👍🏼👌🏼
Pieterlow
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2020, 20:10
Type auto: Nog geen

Re: Golf 6 Gti Banden

Bericht door Pieterlow »

carnage.mk6gti schreef: 24 jun 2022, 17:28
Pieterlow schreef: 24 jun 2022, 16:57 Beetje late reactie maar ja, ik ben er hard meer door de bocht geweest. Je hoort dat ze dan echt grip zoeken en pakken ipv dat je met piepende en glijdende bandjes door de bocht gaat.

En wat betreft de prijs: Ga even bij je lokale bandenboer langs (niet de KwikFit etc) en vraag wat ze voor je kunnen betekenen met 4 bandjes incl. balanceren etc. Dit soort bedrijfjes zijn vaak op zoek naar een lange termijn klant en zijn willen je echt graag helpen. Ik ga ook in de regio Hengelo altijd naar dezelfde bandenboer en ben enorm tevreden over de goede prijzen die ze hanteren. Gewoon langs gaan, niet bellen of mailen etc.

Pirelli: Enorm harde band, maakt veel lawaai, slijt enorm snel, slecht in de regen, etc. etc. Totaal geen prettige band (naar mijn mening). Heb hiervoor een cupra gedreden waar PZero onder zaten, voornamelijk door gebrek aan kennis van mij, en toen ik die vervangen had voor Michelin reed de auto een stuk beter. Overigens blijft dit natuurlijk mijn mening, iemand anders kan dit totaal niet zo ervaren..
Oke, hartstikke bedankt voor de info! Twijfel nu nog tussen de 4s of de 5, maar gaan waarschijnlijk voor de 5, kan bij een vriend van mij voor een mooie prijs aan de 5 komen inclusief montage. Erg fijn om toch nog even te horen dat ze dus erg in de smaak vallen de michelin👍🏼👌🏼
Zeker doen waar jij je zelf goed bij voelt uiteraard, en wat je met de auto gaat doen. Ik schiet hier regelmatig de grens over en knal de heuvels in met een stage 2+ auto dus ben gegaan voor de 4s wegens de grip. Vraag eens bij je bandenboer (of meerdere) wat zij zouden doen. Ik neem aan dat hun marges ongeveer hetzelfde zijn voor deze banden dus daar hoeven ze het niet perse voor te doen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 31 gasten