Hoog olieverbruik

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GTI_Gait
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2022, 12:29
Type auto: Golf 5 GTI 2008

Hoog olieverbruik

Bericht door GTI_Gait »

Beste leden,

Ik ben onderhand al weer een aantal maanden eigenaar van een Golf 5 GTI uit 2008, sinds januari, toen gekocht met 165k op de klok. Gedurende de periode viel me op dat ik wel redelijk vaak die olie moet bijvullen. Het blok is gechipt en een aantal kleine mods. Nu 285pk en 450nm.

Ik ben nu zoekende naar de oorzaak van mijn olieverbruik ( ongeveer 1l per 1000/1500km).
Ik ben van plan op korte termijn even de kompressen te testen om te kijken of de veren versleten zijn en ik niet teveel carterdruk krijg. maar nu viel het mij vanochtend erg op dat na een lange tijd 110 te hebben gereden(+/- 20km) in de 6, bij de afrit met invoegen op de weg er ineens een flinke blauwe wolk aanwezig was. Toen ik daarna wat extra gas gaf in te kijken of iets nieuws/constants was, was het weer weg. Alsof het zich ophoopte.

Ik was benieuwd of jullie je ervaringen en expertise konden delen om me een beetje de goede richting op te sturen om het olieverbruik aan te gaan pakken.

Met vriendelijke groet,
GTI_Gait
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2022, 12:29
Type auto: Golf 5 GTI 2008

Re: Hoog olieverbruik

Bericht door GTI_Gait »

Niemand een suggestie?
stephansr
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 feb 2016, 17:50
Type auto: MK 5GTI

Re: Hoog olieverbruik

Bericht door stephansr »

Bij mij was het toen de pvc klep(Carter ventilatie) die zorgde voor een hoog olie verbruik.

Zit bovenop het motorblok.
GTI_Gait
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2022, 12:29
Type auto: Golf 5 GTI 2008

Re: Hoog olieverbruik

Bericht door GTI_Gait »

Correct, dat was een van de eerdere ingaves die ik ook had, maar er zit gewoon een blockoff plaat op. Ik ben nu aan het kijken wat het verder kan zijn, maar het lijkt zich(even afkloppen) zelf verholpen te hebben?
Ik ben momenteel de triostand niet meer aan het resetten en rijd nu al 1200+km zonder weer t emoeten bijvullen. Volgens Volkswagen nog steeds binnen spec, maar wat had het kunnen wezen?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten