Rechter dimlicht en bocht verlichting werkt niet

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MatMan
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2022, 20:29
Type auto: Golf MK6 GTI E35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Rechter dimlicht en bocht verlichting werkt niet

Bericht door MatMan »

Goede avond allen,

Het rechter dimlicht, en bocht verlichting werkt niet bij mijn net aangekochte golf. Dit word aangegeven op het dashboard.
De verkoper had al de xenon lamp vervangen en nog iets gedaan, zonder succes. Hij zei dat het dan waarschijnlijk aan dat "aansturings kastje" van de xenon zou liggen, en hij gaat mij een compleet nieuwe koplamp unit sturen.
is dit een bekend probleem, want het dimlicht werkt dus niet, en ook die bochten verlichting niet. Zover ik weet gaat dit dus over dezelfde lamp, maar zou het waarschijnlijk opgelost worden met die compleet nieuwe koplamp die hij gaat sturen?
Golf GTI MK6 Edition 35. 2011
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Rechter dimlicht en bocht verlichting werkt niet

Bericht door Step-han »

Als je bochtverlichting hebt met xenon denk ik dat je bedoeld dat het dimlicht meedraait in de de bochten. Dan gaat het om dezelfde lichtbron.

Een andere vraag die mij dan triggert is waarom heb je het de verkoper niet laten oplossen voordat je dat auto ging ophalen?
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
MatMan
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2022, 20:29
Type auto: Golf MK6 GTI E35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rechter dimlicht en bocht verlichting werkt niet

Bericht door MatMan »

Bedankt voor het bericht,
De verkoper gaat dit ook oplossen binnenkort door een andere unit te plaatsen, maar ik dacht misschien weet iemand iets om dit snel te fixen als dit een bekend probleem zou zijn.
Maar als dit dus aan van alles kan liggen, mag dit topic op slot. Dan heeft het geen zin om hier tijd aan te besteden terwijl het toch gemaakt gaat worden over een tijd.
Golf GTI MK6 Edition 35. 2011
MatMan
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2022, 20:29
Type auto: Golf MK6 GTI E35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rechter dimlicht en bocht verlichting werkt niet

Bericht door MatMan »

Toch wil ik nog even wat vragen in dit topic over de koplampunit.
De verkoper en ik hadden de afspraak dat de koplampunit vervangen zou worden, en de airco gerepareerd/gevuld zou worden.
Nu heb ik vandaag zelf ergens in de buurt de airco laten nakijken, en laten vullen. Alleen het risico bestaat dat hij toch lek is en na een tijd weer uitvalt.
Contact met verkoper, die betaald het vullen, en eventueel latere reparatie als er een lek is.
Maar nu bleef dus alleen de verlichting over, en hij wil de andere unit wel opsturen, en dan bouw ik hem zelf in.
Het is een xenon koplamp met bochten functie zeg maar.
Ben zelf technisch genoeg, alleen vraag ik mij af of deze koplampunit moet worden ingeleerd of gecodeerd zoals ik lees over veel onderdelen.
Want dan word het een ander verhaal, en dan breng ik hem liever langs bij de verkoper.
Probleem is dat ik de auto dan moet achterlaten in Eindhoven, en kom zelf uit rotterdam.
Dus 2 autos erheen, dan terug met 1, volgende dag weer terug met 1 auto, en dan weer terug met 2 autos. Dus moet 6 ritjes brandstof betalen.
Als iemand mij kan zeggen of een zelfde type xenon koplamp van een andere auto zonder coderen of dergelijke geinstalleerd kan worden, dan ga ik het gewoon zelf doen.
Golf GTI MK6 Edition 35. 2011
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten