Downpipe monteren Stage 2

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Downpipe monteren Stage 2

Bericht door StarSqream »

Guys,

Ik heb binnenkort een afspraak om een downpipe te monteren in m'n GTI. Na montage krijg je meestal een Check Engine lampje en dat moet je dus weg coderen (?). Ik ga na montage ergens anders wat andere onderdelen laten monteren en dan een stage 2 laten fiksen dus ik ga een tijde gewoon met stage 1 (en misschien zo'n motorlampje) rondrijden, niets mis mee.

Ik heb hier en daar wat tuners benaderd en ik weet al waarschijnlijk waar ik het laat doen. Maaaaaar ik kreeg een (voor mij) bijzonder verhaaltje over de stage 2:

Ik gaf aan dat er al stage 1 op de auto zit en ik voornemens ben om na de downpipe stage 2 te tunen. Als reactie krijg ik:
Doe eerst stage 1 bij ons en dan pas stage 2. Want stage 1 is ergens anders gedaan blabla misschien niet goed gedaan blabla. Daarom doen we een GOEDE stage 1 voor jou en dan pas stage 2. Ik moet dus betalen voor: STAGE 1 + STAGE 2 + Lambda OFF.

Als ik ergens anders stage 2 regel dan schrijft ie toch alles over? Dan maakt het toch niet uit waar die stage 1 vandaan komt? Je hoeft toch niet van stage 1 naar stage 2 te gaan en dan van stage 2 naar stage 3? Je kant toch ook van stock naar stage 3 gaan bij wijze van spreken?


Ps. Mocht iemand een goede plek kennen voor het monteren van:
- intake hose
- DV+ Diverter valve
- Turbo inlet
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Downpipe monteren Stage 2

Bericht door Step-han »

Als een tuner inderdaad zegt om bij ons stage 2 te laten doen moet ik eerst een goede stage 1 op je auto flashen.... dan zou ik daar ver van weg blijven. Complete onzin.

Ga gewoon naar een bekende VAG tuner zoals JD, VVT, VAGtechniek etc.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Downpipe monteren Stage 2

Bericht door Vissa »

Aan de reactie van deze ,,tuner'' te zien is het geen grote naam in de business en wilt deze alleen maar geld van je aftroggelen.

De verschillende ,,stages'' geven alleen maar aan welke hardware jij veranderd hebt en tot hoever een tuner kan gaan. Zo is normaliter een stage 1 enkel software, stage 2 zodra je de downpipe vervangt en bijv een luchtfilter en intercooler, en stage 3 zodra er een andere turbo aan te pas komt.

Lekker wegblijven bij die tuner! Neem een JD, VAGT, BR, VT, TVS e.d.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Downpipe monteren Stage 2

Bericht door StarSqream »

Vissa schreef: 22 aug 2022, 10:21 Aan de reactie van deze ,,tuner'' te zien is het geen grote naam in de business en wilt deze alleen maar geld van je aftroggelen.

De verschillende ,,stages'' geven alleen maar aan welke hardware jij veranderd hebt en tot hoever een tuner kan gaan. Zo is normaliter een stage 1 enkel software, stage 2 zodra je de downpipe vervangt en bijv een luchtfilter en intercooler, en stage 3 zodra er een andere turbo aan te pas komt.

Lekker wegblijven bij die tuner! Neem een JD, VAGT, BR, VT, TVS e.d.
Ja ik wou alleen lambda off laten doen omdat ie in de buurt is van de garage die de downpipe regelt. Heb 'm uitgelegd dat ik stage 1 heb en of dat kan in combinatie met die stage 1 en uitgelegd dat ik nog stage 2 ga fiksen. Hij maakt gelijk gebruik van de situatie en smeert mij dus aan om bij hem alles te doen 😂😂. Vond het wel grappig. Ik ga waarschijnlijk bij Van Beek stage 2 doen, dus dat komt wel goed.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Downpipe monteren Stage 2

Bericht door StarSqream »

Step-han schreef: 22 aug 2022, 08:59 Als een tuner inderdaad zegt om bij ons stage 2 te laten doen moet ik eerst een goede stage 1 op je auto flashen.... dan zou ik daar ver van weg blijven. Complete onzin.

Ga gewoon naar een bekende VAG tuner zoals JD, VVT, VAGtechniek etc.
Moeilijk tijd nu. Tjoeners willen met zulke acties meer omzet draaien 😂
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Downpipe monteren Stage 2

Bericht door StarSqream »

Weer een update: downpipe geplaatst. Krijg reactie van een 'bekende' tuner: stage 2 kan maar eerst turbo upgraden. En je raadt het: stuurt gelijk een adresje mee waar dat gedaan kan worden. Reden: mk7 1e jaren hebben een turbo die faalt. Like bro, nobody asked. Ik vroeg om een offerte voor stage 2 + dsg en krijg een heel verhaal. Ook nog multimap voor +€1000. Dan kan ik switchen van stage 1/2/2+
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Downpipe monteren Stage 2

Bericht door Omtuning »

Dat is nog goedkoop voor een multimap....
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Downpipe monteren Stage 2

Bericht door StarSqream »

Omtuning schreef: 25 aug 2022, 16:31 Dat is nog goedkoop voor een multimap....
€1000 bovenop de kosten van tuning + dsg is niet goedkoop. Vooral niet als het ongevraagd en onnodig is. Wat is het volgende? Flex fuel Erbij?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 50 gasten