Golf 6 GTI schokt met koude motor.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Marijnvv
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2022, 17:23
Type auto: Golf 6 GTI

Golf 6 GTI schokt met koude motor.

Bericht door Marijnvv »

Beste allen,

Sinds kort maak ik me zorgen over mijn golf 6 GTI. Voorheen nooit problemen gehad, maar een aantal weken geleden ging het motorstoringslampje aan. Foutmelding P1072. Het gaat hier om een te rijke samenstelling van brandstof/lucht. Te veel lucht dus.
Ik merkte aan het rijden zelf niks, dus de melding ook zelf weer verwijdert.

Toch merk ik sinds een paar weken dat, wanneer de motor koud is, deze erg stottert. Bij een warme motor is dit totaal niet meer. De toerenteller blijft niet netjes op 1 punt staan en wanneer ik rustig rijd merk je kleine schokken.

Het is handig om te vermelden dat de golf sinds een klein jaar een nieuwe ketting en nieuwe bougies heeft, die nog geen 10.000 km hebben gelopen.
Zelf dacht ik misschien aan de diverter valve, maar dit heeft weer niks te maken met het hoge luchtgehalte/ lage benzinegehalte.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Zou erg fijn zijn!

Marijn
MK6GTI
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2022, 14:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI schokt met koude motor.

Bericht door MK6GTI »

[youtube]Beste Leden,

Sinds afgelopen zondag heb ik problemen met mijn Golf 6 GTI Bouwjaar 01/2011.

De motor stottert heel erg en heeft een nare geluid bij stationair draaien, ik weet zelf niet hoe het moet omschrijven en heb een video gemaakt.

Hij beschikt ook niet over zijn volle vermogen, en bij warm motor wat het geluid erger.

En wat me opviel en waardoor ik in shock zat, ik haalde deksel van de motor af en zag mijn verbazing dat het helemaal onder de olie zat….

Auto is ST2 getuned

4/5 maanden terug bougies en bobine vervangen

Ik heb een link toegevoegd via youtube gaat om mijn auto

https://youtube.com/shorts/88-2SVe_SpU?feature=share

Iemand ervaring hier mee? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Ahmetcan
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten