Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robgti
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 feb 2014, 21:57
Type auto: mkVI GTI
Locatie: Zeeland

Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door robgti »

Hoi,

Ik ben aan het informeren voor een stage 2 op mijn golf 7 R.

Nu kreeg ik van een tuner gelijk een reactie niet doen die heeft mogelijk een slechte turbo.

Ik heb wat gezocht maar ik kon niet veel vinden. Vandaar hier mijn vraag maar.

Zijn er veel gevallen bekend van slechte turbo’s op de golf 7 R?
Welke zijn dit precies hoe kan ik dit controleren?

Mijn R is van 04-2015 met nog geen 70.000 op de teller.

Alvast bedankt
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door iz75 »

Nog nooit gehoord dat de Turbo van 7r een belemmering kan zijn voor een tune. Wat zou er dan volgens deze tuner kunnen gebeuren?
Overigens is m.i. 70k een groter probleem. 70k is voor een reguliere auto wellicht niet veel, maar een r wordt niet gekocht om rustig te rijden... dan is 70k best veel met name om de speelruimte in timing strakker te zetten wat altijd een onderdeel lijkt te zijn van tuning. Maar ja, ik ben een risicomijder van beroep...

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door LL7R »

Ik heb in mn aantekeneningen ooit dit opgeschreven:

All three models come with a 2-liter TSI/TFSI making either 280 PS or 300 PS (engine code CJXB, CJXC). The part at fault has the code "06K 145 702 N" and from what we gather is made by IHI Turbo (formerly known as Ishikawajima-Harima Heavy Industries).
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door iz75 »

Ik zal eens kijken wat ik heb. Ik heb geen tune maar wel inmiddels 125k. Geen problemen tot heden.
In diverse fora wordt geschreven dat de 702n het al begeeft op 30k zonder tune.
Ik heb toch de indruk dat veel mensen simpelweg niet zuinig zijn met hun speeltje. Wachten tot motorolie bedrijfstempratuur heeft en tijdig vervangen olie en filters scheelt imho veel ellende.
Een bekende heeft vorig jaar een exact gelijke versie als de mijne gekocht met minder kms. Hij heeft een half jaar gezwoegd met diverse problemen. Maar ja, de dag na aanschaf laten tunen, constant op zijn staart trappen en vooral ook niet wachten met motor afzetten na een pittig ritje. Al met al genoeg redenen voor alle ellende.
Auto's zijn net vrouwen. Je moet ze voldoende aandacht geven, dan krijg je veel moois terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door StarSqream »

:?:
robgti schreef: 19 sep 2022, 16:00 Hoi,

Ik ben aan het informeren voor een stage 2 op mijn golf 7 R.

Nu kreeg ik van een tuner gelijk een reactie niet doen die heeft mogelijk een slechte turbo.

Ik heb wat gezocht maar ik kon niet veel vinden. Vandaar hier mijn vraag maar.

Zijn er veel gevallen bekend van slechte turbo’s op de golf 7 R?
Welke zijn dit precies hoe kan ik dit controleren?

Mijn R is van 04-2015 met nog geen 70.000 op de teller.

Alvast bedankt
Tuningservice. NL?
Gebruikersavatar
robgti
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 feb 2014, 21:57
Type auto: mkVI GTI
Locatie: Zeeland

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door robgti »

Bedankt voor de reacties,

Ik ga het nummer van de turbo zo wie zo opzoeken en dan ook nog eens zoeken.

Die 70k valt op mijne wel mee, ik heb contact met de vorige eigenaar. Oudere man, echte liefhebber die hem dealer onderhield.
Hield ook een review bij op autoweek.

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... -r-2015-2/

Het bedrijf wat zei dat de turbo’s slecht waren was idd tunigservice


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door StarSqream »

robgti schreef: 20 sep 2022, 09:51 Bedankt voor de reacties,

Ik ga het nummer van de turbo zo wie zo opzoeken en dan ook nog eens zoeken.

Die 70k valt op mijne wel mee, ik heb contact met de vorige eigenaar. Oudere man, echte liefhebber die hem dealer onderhield.
Hield ook een review bij op autoweek.

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... -r-2015-2/

Het bedrijf wat zei dat de turbo’s slecht waren was idd tunigservice


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou me er niet te druk om maken. Bij mij kwamen ze ook met die aansmeer praktijken en ze gaven ook aan waar ik dat kan doen natuurlijk. Vrienden praktijken.

ALS de turbo kapot gaat DAN wordt ie vervangen. Genoeg mensen die stage 2+ draaien en nooit een turbo hebben vervangen. Of het nou om de is20 of de is38 gaat. Ja, sommigen zijn zwakker maar om dat bij voorbaat al te moeten vervangen omdat er een kans is dat ie kapot gaat........ Rare clubje daar
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door Maarten »

Gewoon naar een goede tuner gaan. Snap niet dat je een paar honderd euro gaat besparen op iets wat de duurste dingen kan slopen als het niet goed uitgevoerd is...

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door PassatB8TDI »

De IS38 (turbo van de 7R) is niet een hele betrouwbare turbo, maar ze gaan ook niet zomaar stuk hoor. Ik geloof dat het de onderdeelnummer met de letter E en de latere versies daarna de betere versies beter zijn, aldus de bekendere tuners.
De IS38 van de 2.0 TSI in de Arteon van mijn maat is geklapt bij circa 170dkm. Die zou zogenaamd die betere versie van de IS38 hebben. Alleen wel is het zo dat ie voorheen ergens getuned was waardoor ie bij een bepaald toerental zomaar om bijna 2 bar druk vroeg terwijl het iets van 1,55 bar moest zijn. Of ie dit stock ook deed weten we niet. Wellicht is er altijd iets mis geweest met die turbo, dit probleem heeft die ene tuner ook nooit aangegeven waardoor mijn maat dit niet wist, maar goed... Dit is later bij een hertuning softwarematig opgelost, maar helaas had de turbo al genoeg op zijn donder gehad waardoor ie uiteindelijk toch besloot te klappen.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door PassatB8TDI »

StarSqream schreef: 20 sep 2022, 14:09 Ik zou me er niet te druk om maken. Bij mij kwamen ze ook met die aansmeer praktijken en ze gaven ook aan waar ik dat kan doen natuurlijk. Vrienden praktijken.

ALS de turbo kapot gaat DAN wordt ie vervangen. Genoeg mensen die stage 2+ draaien en nooit een turbo hebben vervangen. Of het nou om de is20 of de is38 gaat. Ja, sommigen zijn zwakker maar om dat bij voorbaat al te moeten vervangen omdat er een kans is dat ie kapot gaat........ Rare clubje daar
Toevoeging op het bovenstaande: Als je 'm dan toch gaat vervangen, in ieder geval vervangen door een hybride variant. Dan heb je er meer profijt van.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door StarSqream »

Maarten schreef: 20 sep 2022, 17:28 Gewoon naar een goede tuner gaan. Snap niet dat je een paar honderd euro gaat besparen op iets wat de duurste dingen kan slopen als het niet goed uitgevoerd is...

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Dit is een 'goede' tuner en is qua kosten vergelijkbaar met de andere grote tuners. Dus er wordt juist niets bespaard in dit geval.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door StarSqream »

PassatB8TDI schreef: 21 sep 2022, 19:39
StarSqream schreef: 20 sep 2022, 14:09 Ik zou me er niet te druk om maken. Bij mij kwamen ze ook met die aansmeer praktijken en ze gaven ook aan waar ik dat kan doen natuurlijk. Vrienden praktijken.

ALS de turbo kapot gaat DAN wordt ie vervangen. Genoeg mensen die stage 2+ draaien en nooit een turbo hebben vervangen. Of het nou om de is20 of de is38 gaat. Ja, sommigen zijn zwakker maar om dat bij voorbaat al te moeten vervangen omdat er een kans is dat ie kapot gaat........ Rare clubje daar
Toevoeging op het bovenstaande: Als je 'm dan toch gaat vervangen, in ieder geval vervangen door een hybride variant. Dan heb je er meer profijt van.
Ik zat alvast te kijken naar het aanbod van TTE maar tijdens mijn research kwam ik erachter dat ze niet echt goede 'engineers' zijn. Welke turbo heb jij in je achterhoofd zitten als vervanging?
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Golf 7 R slechte turbo? Welke precies?

Bericht door PassatB8TDI »

StarSqream schreef: 23 sep 2022, 23:14 Ik zat alvast te kijken naar het aanbod van TTE maar tijdens mijn research kwam ik erachter dat ze niet echt goede 'engineers' zijn. Welke turbo heb jij in je achterhoofd zitten als vervanging?
Hoezo zijn ze geen goede engineers?

Welke turbo je moet aanschaffen is natuurlijk afhankelijk van wat je doel is qua vermogen. Als je 420 a 440pk prima vind, dan kan je eventueel voor een LM440 gaan. In ieder geval wel voor een exemplaar gaan waarvan de uitlaatzijde ook is aangepast. Er zitten exemplaren tussen waarbij dat jammer genoeg niet het geval is.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten