When the shit hits the fan

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Bradleygti
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 nov 2018, 21:50
Type auto: Golf mk5 GTI ED30

When the shit hits the fan

Bericht door Bradleygti »

Hallo allemaal,

Mijn trouwe edition 30 zit de laatste tijd niet lekker in zijn vel.
Terug gekomen van vakantie rook in een muffe lucht in de auto en ja hoor schimmel en me nachtmerrie is uitgekomen LEKKAGE!, gootslangetje van de het dak losgeraakt en al het regenwater stroomde rechtstreeks de auto in.
Auto laten maken en controleren op andere lekkages.
Ben van plan een waterzuiger te huren bij gamma en alles in te spuiten met een schimmeldodend middel.
Iemand tips welk middel en "shampoo" ik hiervoor kan gebruiken.
Tot mijn schrik begint de bekleding bij het dak aan de binnenkant ook los te laten (het hangt nu een stuk naar beneden) hoe krijg ik dit vast?.
Als klapper op de vuurpijl is ook me oliefilterhuis gescheurd hoe dit kan? Joost mag het weten wellicht een weakspot?.
Onderdeel is inmiddels vervangen en lek niet meer maar toen!
Ik reed vanmorgen over de snelweg en wou even een pull doen om in te halen de auto schakelde terug (dsg) maar hij stotterde 2x keer heel kort.
Ben toen nog even verder gereden en de auto voelde een stuk trager en het terugschakelen bij volgas gaat ook minder snel voor mijn gevoel.
De schop onder je kont die je voelt bij het snelle optrekken lijkt veel en veel minder geworden alsof de turbo nog maar voor 60% werkt.
Ik hoor hem wel afblazen maar het lijkt ook minder als eerst maar kan aan mij liggen.
Het is geen ferrari maar wordt nu niet meer in de stoel gedrukt is echt merkbaar verschil.
Benzinepomp wellicht kapot? Of toch de turbo?
Bougies zijn aantal maanden geleden vervangen met de grote beurt.
Iemand tips of suggesties?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 26 gasten