Golf Mk7 Koplampen naar Mk 7.5 Koplampen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Valentino
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2022, 00:00
Type auto: Golf Mk7 GTD

Golf Mk7 Koplampen naar Mk 7.5 Koplampen

Bericht door Valentino »

Beste forumleden,

Recent heb ik een VW Golf Mk7 GTD op de kop kunnen tikken. Het gaat om een pre-facelift model van 2014. De Golf is uitgerust met de 'oude' LED verlichting, maar ik zou heel graag willen upgraden naar de nieuwe LED verlichting van de Mk7.5 modellen. Ik heb al wat zitten rondzoeken en sommige verkopers bieden deze koplampen aan als "plug and play", wat natuurlijk heel handig zou zijn. Anderzijds vrees ik dat het niet zo makkelijk zal zijn en dat er enige modificeer- en codeerwerk nodig zal zijn

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank bij voorbaat!

Valentino
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf Mk7 Koplampen naar Mk 7.5 Koplampen

Bericht door Vissa »

Echte originele MK7.5 lichten heb je ook de voorbumper en zijschermen van de MK7.5 nodig. En natuurlijk het nodige codeerwerk.

Vaak zie je imitatie koplampen die enigsinds lijken op die van de 7.5. Daar zitten echter geen features op zoals het automatisch grootlicht, dimmen, meedraaien etc.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf Mk7 Koplampen naar Mk 7.5 Koplampen

Bericht door StarSqream »

Van Xenon (mk7) naar Led (mk7.5) is niet plug&play.
Ik heb de lampen laten monteren bij BURG ONDERDELEN te Montfoort. Check z'n website of marktplaats account. Hij monteert de lampen voor je en geeft je wat adapters(kabels). Daarna moet je naar VAS Technics om de koplampen te coderen/bekabelen. Is echt een aanrader. Bij mij werken ze perfect.

Ik zou wel eerst een afspraak maken met VAS Technics voordat je de lampen laat monteren. Je moet namelijk na de montage gelijk richting VAS Technics gaan. Je lampen werken niet tot ze gecodeerd/bekabeld worden. VAS Technics is bijna altijd druk, burg onderdelen niet.
frans1948
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 21:06
Type auto: GTI 2019 Performance
Locatie: Heerlen

Re: Golf Mk7 Koplampen naar Mk 7.5 Koplampen

Bericht door frans1948 »

Ik ben in het bezit van een Golf 7.5 GTI met de enkele LED verlichting, moet de bedrading dan nog aangepast worden of kan ik een afspraak maken bij VAS Technics

Frans48
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 44 gasten