Golf 7.5R stage 2

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Burakrapovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2023, 13:58
Type auto: Golf 7R FL

Golf 7.5R stage 2

Bericht door Burakrapovic »

Hi allen,

Ik heb een Golf 7.5R uit 2018 en zou graag het e.e.a. willen aanpassen/vervangen. En ik heb zelf nog niet zo een grote kennis van onderdelen enzo.

Allereerst wil ik nieuwe remschijven (vooras) omdat ik met de huidige (performance pack) schijven lichte trillingen ervaar op hogere snelheden. Ik vermoed dat ze krom zijn en wil gewoon uit voorzorg nieuwe schijven en blokken. Nu was ik dus benieuwd naar welke remschijven/blokken goed zijn want de keuze is nogal groot. Ik heb momenteel 340mm schijven erop zitten en wil daar ook bij blijven.

Ook ben ik van plan ergens in de komende maanden mijn auto naar Stage2 te laten tunen. Nu weet ik dat door een downpipe en lucht intake voor nodig zijn. Maar ook met deze onderdelen is er zoveel verschillende keus in merk en type e.d. Er wordt bijvoorbeeld vaak gesproken over downpipes met en zonder CAT. Wat zijn dan de voor/nadelen hiervan?

Kortom, mijn vraag is dus eigenlijk: welke merken/types raden jullie aan voor de bovengenoemde onderdelen? En zijn er eventueel nog andere onderdelen die ik nodig zou hebben voor een stage 2 tune?

Oh en adresjes voor chiptunen zijn ook welkom!
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Golf 7.5R stage 2

Bericht door PassatB8TDI »

Catless downpipe komt niet door de APK, downpipe met sportcat (200 cells) wel. Verder zal ie met een catless downpipe luider zijn.
Lucht intake is niet per se nodig voor circa 400pk. Tot zo'n 420pk gaat prima met de originele met de welbekende intake mod, eventueel een andere panel filter erin.
Wat je verder nog erop kunt zetten of vervangen voor ietsjes extra vermogen: Elbow, pijp tussen luchtfilter en turbo, muffler en intercooler
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten