Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
IsmailYaman
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2023, 21:24
Type auto: MK7 GTI Performance

Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door IsmailYaman »

Hoi allemaal, sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een 2015 MK7 GTI Performance. Ik merkte dat de linker spiegel dip bij achteruit rijden niet werkt, maar de rechterkant werkt wel prima. Ik heb beide spiegels eerst afgesteld, en vervolgens getest met de spiegel knop op de 'R' en 'L' positie. Wel een sidenote dat de linkerspiegelglas speling heeft wanneer het nat is, maar dat zou denk ik niet uit moeten maken. Ik krijg ook geen foutmelding of iets als ik een scan doe met OBDeleven.

Wat zou de reden kunnen zijn dat het niet werkt?
Gebruikersavatar
MK7GTI-EJT
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 nov 2022, 12:53
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door MK7GTI-EJT »

IsmailYaman schreef:Hoi allemaal, sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een 2015 MK7 GTI Performance. Ik merkte dat de linker spiegel dip bij achteruit rijden niet werkt, maar de rechterkant werkt wel prima. Ik heb beide spiegels eerst afgesteld, en vervolgens getest met de spiegel knop op de 'R' en 'L' positie. Wel een sidenote dat de linkerspiegelglas speling heeft wanneer het nat is, maar dat zou denk ik niet uit moeten maken. Ik krijg ook geen foutmelding of iets als ik een scan doe met OBDeleven.

Wat zou de reden kunnen zijn dat het niet werkt?
Zelfde probleem bij mij ik volg even mee voor oplossingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door PassatB8TDI »

Mirror dip op de linker spiegel? Heeft dat ooit bestaan?
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door Vissa »

Mirror dip is maar op 1 spiegel. In geval van een LHD auto is dat op de rechter, in geval van een RHD auto is dat op de linker. Niet op allebei, er is dus niks mis.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door PassatB8TDI »

Vissa schreef: 01 feb 2023, 17:59 Mirror dip is maar op 1 spiegel. In geval van een LHD auto is dat op de rechter, in geval van een RHD auto is dat op de linker. Niet op allebei, er is dus niks mis.
Inderdaad. Waarom zou je mirror dip moeten hebben op de linker spiegel. File parkeren hoor je aan de rechterkant te doen. Volgens mij kan je zelfs in België een boete krijgen als je tegen het verkeer in file geparkeerd staat.
IsmailYaman
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2023, 21:24
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door IsmailYaman »

Ik dacht dat beide spiegels deze functionaliteit hadden. :oops:
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door Vw golf gti »

Heb de zelfde wagen en is idd alleen maar op rechter spiegel.
En wat je zegt over u spiegelglas wat beetje los zit .
Pas op dat het niet volledig los komt want is bij mij aan beide kanten al gebeurd heb dan wel het geluk gehad dat ze los kwamen als ik stil stond.
Heb ze alle 2 terug vast gemaakt met paar druppels tec 7 en nu zitten ze muurvast 😉.
En is geen probleem voor spiegelverwarming want werken nog perfect aan beide kanten
IsmailYaman
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2023, 21:24
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Mirror dip linker spiegel werkt niet

Bericht door IsmailYaman »

Vw golf gti schreef: 01 feb 2023, 23:10 Heb de zelfde wagen en is idd alleen maar op rechter spiegel.
En wat je zegt over u spiegelglas wat beetje los zit .
Pas op dat het niet volledig los komt want is bij mij aan beide kanten al gebeurd heb dan wel het geluk gehad dat ze los kwamen als ik stil stond.
Heb ze alle 2 terug vast gemaakt met paar druppels tec 7 en nu zitten ze muurvast 😉.
En is geen probleem voor spiegelverwarming want werken nog perfect aan beide kanten
Ik heb daar inderdaad over gehoord. Ik zal er erme oppassen :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten