Heftige drone Golf 7 GTI Performance

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
JimboGTI
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2019, 18:42
Type auto: Golf MK7 GTI

Heftige drone Golf 7 GTI Performance

Bericht door JimboGTI »

Hi allen!

Al een jaartje nu een nieuwe einddemper laten plaatsen door JCE met daarbij een no drone er tussen. Echter heb ik nog wel een originele downpipe.

Voorheen had ik een standaard einddemper met een middendemper delete. Mooi geluid, maar wilde nog sportiever. Dus vandaar een nieuwe einddemper zoals hierboven vermeld. (Rest is allemaal origineel waaronder dus alleen einddemper en DP die dus een kat heeft en dus geen volledige catback en 3” DP)

Echter is de resonantie / drone ondanks de no drone demper ertussen , met 2500-3500 toeren vrij heftig.. heel de auto trilt als het ware (voorkant vooral) Opzich leuk natuurlijk, maar ben we wel een beetje ‘klaar mee’.

Om nou weer mn originele einddemper terug te plaatsen vind ik weer zonde… vind die 2 eindpots wel gaaf staan onder de auto.

Kan het misschien aan de originele downpipe liggen dat die alsnog tussen de 2500-3500 toeren zo droned/resoneert? Voorheen nooit last van gehad maar sinds die nieuwe einddemper is het vrij heftig. (Is ook bijna straightpipe dan uiteraard, maar alsnog)

Jongens die ik ken met een 3” DP kleppensysteem, resoneren minder met klep open als ik met mn standaard DP, no drone en andere einddemper. :-/..

Hoor graag of jullie dit ‘bekend’ voorkomt en wat ik er eventueel aan kan doen dat die drone nog meer geminimaliseerd wordt. Misschien juist wel een 3’ downpipe ertussen? Wellicht zonder kat of sport kat? (Diepe drone)

Zie foto’s wat er nu onder zit.

Gr Jim

Afbeelding

Afbeelding
MeesK
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2022, 11:45
Type auto: GTI Clubsport

Re: Heftige drone Golf 7 GTI Performance

Bericht door MeesK »

Ik heb een volledig 3” katloos kleppensysteem van JM met een no drone demper, downpipe heb ik een paar maanden na de catback laten plaatsen. Had best wel last van dreun met de originele downpipe, maar toen de katloze downpipe eronder ging was dit al een stuk minder. Wel nam het geluid echt onwijs toe, dus dat hoorde je veel meer.

Maar minimale trillingen op dit moment.
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Heftige drone Golf 7 GTI Performance

Bericht door John »

Als je je middendemper hebt verwijderd dan krijg je die drone erin.
Dus ik zou die middendemper er weer tussen zetten.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten