Turbo druk 2.6BAR?!?!?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
KevinRB
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2023, 12:16
Type auto: Golf MK7 gti

Turbo druk 2.6BAR?!?!?

Bericht door KevinRB »

Hai, ik heb dus sinds kort een 7 gti uit eind 2013 tot mijn beschikking.

Nu ging ik hem met een obd11 uitlezen en ging even de torq's en de turbo druk meten. En die klapte naar 2.55 BAR?

Nu denk ik dat dit op een IS20 totaal niet mogelijk is want ik denk dat mijn turbo dan allang BOEM had gedaan.

Kan het zijn dat de turbodrukindicator kapot is, of draait mn turbo echt op die bizarre druk..?
Gebruikersavatar
MK7GTI-EJT
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 nov 2022, 12:53
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Turbo druk 2.6BAR?!?!?

Bericht door MK7GTI-EJT »

Eerst en vooral congrats met je gti, 2.6 Bar kan wel maar dat is met inclusief het atmosferisch druk dat meestal rond de 1.014 bar is dus zolang ik weet (correct me if I am wrong) moet je dat ervan aftrekken. dan zit je dacht ik rond 1,6 wat ook wel hoog is naar mijn mening dat is dan wel een getunede wagen mijne draait rond 1.2 max max 1.3 en zit rond 320+ pk dus ben benieuwd wat jij draait.
KevinRB
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2023, 12:16
Type auto: Golf MK7 gti

Re: Turbo druk 2.6BAR?!?!?

Bericht door KevinRB »

MK7GTI-EJT schreef: 28 mar 2023, 11:46 Eerst en vooral congrats met je gti, 2.6 Bar kan wel maar dat is met inclusief het atmosferisch druk dat meestal rond de 1.014 bar is dus zolang ik weet (correct me if I am wrong) moet je dat ervan aftrekken. dan zit je dacht ik rond 1,6 wat ook wel hoog is naar mijn mening dat is dan wel een getunede wagen mijne draait rond 1.2 max max 1.3 en zit rond 320+ pk dus ben benieuwd wat jij draait.
Nou dat is dus de vraag indd, dat weet ik niet... Ik weet wel dat ie als een malloot gaat. Is dit wel veilig?
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Turbo druk 2.6BAR?!?!?

Bericht door PassatB8TDI »

Dat is (zoals eerder gezegd) inclusief atmosferische druk. Je moet er 1 bar van af halen.

Volgens mij is circa 1,6 bar een stage 1 afstelling. Pin me er niet op vast. Oftewel, er kan best circa 300 aan paarden aanwezig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 50 gasten