MK8 GTI CS Lekkage

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVIII.
Plaats reactie
ABN1337
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2023, 10:33
Type auto: Golf 8 GTI CS

MK8 GTI CS Lekkage

Bericht door ABN1337 »

Beste leden van het Golf GTI Forum,

Ik wil graag jullie waardevolle inzichten en ervaringen raadplegen met betrekking tot een probleem waar ik momenteel mee te maken heb. Onlangs heb ik mijn Golf GTI met minder dan 15.000 kilometer op de teller aangemeld bij de verkoper. Helaas heeft deze mij doorverwezen naar de dealer in verband met een lekkageprobleem.

Om meer duidelijkheid te krijgen, heb ik de onderkant van de auto laten reinigen bij een onafhankelijke garage voor een second opinion. Tijdens een testrit op een normale weg werden er echter ook piepende en krakende geluiden waargenomen aan de voorkant van de auto.

Ik zou graag willen weten of iemand anders op dit forum een vergelijkbaar probleem heeft ervaren met zijn Golf 8 GTI of R. Is er een bekende oorzaak voor dit soort geluiden, vooral bij een auto met een lage kilometerstand? Heeft iemand suggesties over wat de mogelijke bron van het probleem zou kunnen zijn?

Ik waardeer jullie expertise en betrokkenheid bij dit soort kwesties. Jullie ervaringen en advies zouden mij enorm kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem en het herstellen van mijn geliefde Golf GTI.

Bedankt voor jullie tijd en ik kijk uit naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

ABN1337

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 260
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: MK8 GTI CS Lekkage

Bericht door LL7R »

Dat piepen en kraken zouden de draagarm rubbers kunnen zijn, heb ik op mijn 7R ook laten vervangen en probleem opgelost, al had ik het vooral bij langzamere ritten in woonwijken enzo.

Voor een antwoord op de lekkage moet je iets specifieker zijn denk ik....
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: MK8 GTI CS Lekkage

Bericht door Vissa »

Piepen en kraken is een VAG ding, maakt niet uit hoe oud ze zijn, gaan al snel kraken. Mijn Formentor met nog geen 10k op de teller hoor ik de ophanging ook al van.

De lekkage kan ik niet echt duidelijk zien. Is het olie of KVS?
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VIII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten