Digitaal dashboard GTI 7.5

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Eric
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2023, 18:15
Type auto: Golf MK VII GTI

Digitaal dashboard GTI 7.5

Bericht door Eric »

Goedenavond, mijn zoon Dexter heeft een paar maanden geleden een Golf 7.5 GTI uit 2017 gekocht met 95.000km op de teller. Een mooie witte GTI bomvol opties waaronder DSG, leer, glazen dak etc.
De GTI heeft een display dashboard, zeg ik dat goed? Sinds deze week doet de snelheidsmeter en de benzine uitlezing niets meer. Als de GTI wordt gestart dan lopen de digitale wijzers op en weer af. De toerenteller doet het dus wel.
Mijn gevoel zegt dit niets te maken heeft met een defecte zekering of benzine vlotter. Ik heb de auto spanningsloos gemaakt voor 15 minuten. Geen resultaat.
Ik heb het internet afgesurfd, maar ik kom vrijwel niets tegen en dus lijkt het mij het geen “dagelijks’ probleem.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt en heeft iemand van jullie tips om deze storing te verhelpen?

Groeten,

Eric
Eric
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2023, 18:15
Type auto: Golf MK VII GTI

Re: Digitaal dashboard GTI 7.5

Bericht door Eric »

Gisteren de zekeringen gecontroleerd van de twee zekeringkasten. Alles in orde. Nu geeft mijn zoon aan dat zijn cruise controle, lane assistent en de waarschuwing voor zijn veiligheidsriem ook niet werkt. Ik heb gisteren een uitleesmodule besteld op internet zodat ik eventuele storingen kan uitlezen.
Kan het zijn dat er een module of relais niet werkt waardoor een groot aantal functies niet meer werken? Ik neem dat dit geen onbekende storing is voor deze GTI site. Iemand?

Thanks

Eric
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 260
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Digitaal dashboard GTI 7.5

Bericht door LL7R »

Mocht je er zelf niet uit komen, er zijn een aantal goede garages die je wellicht kunnen helpen. Las in het weekend iets over achteraf ingebouwde (niet OEM) displays die ook nog weleens wat gezeur kunnen veroorzaken.
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: Digitaal dashboard GTI 7.5

Bericht door Reflexzilver »

Controleer ook je accu. Een matig opgeladen of slechte accu wil ook nog weleens allerlei digitale storingen en meldingen veroorzaken.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 143 gasten