Pagina 1 van 1

0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 11:52
door Wtfsi
Hey mannen

Wat zijn jullie 0 naar 100 tijden en met hoeveel pk en nm?

Gr

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 11:56
door Edition30
Vraagje:
Van nul appels naar honderd appels? :mrgreen:

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 12:02
door GolfL
0-100 tijden zijn inderdaad niet relevant voor een juiste vergelijking.

Er zitten te veel factoren aan:
-Banden
-Weer
-reactievermogen

Om een "betere" vergelijking te doen kan je beter een rollende start maken. dus van 30~100, of 60~120 etc.

Maar als je het toch wilt weten, heb de mijne geklokt met een OBD adaptor. Dit met winterbanden en een licht vochtig wegdek op 5.5 seconden geklokt.

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 12:30
door Wtfsi
Ja das war.
Daar hangt veel vanaf. Is wel netjes 5,5.
Dat was met de huidige stage 2?

Gr

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 13:06
door GolfL
Ja klopt, met de stage 2

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 13:46
door HansR32
Gaat mij niet alleen om de tijd, maar meer om hoe ik er kom :mrgreen: :mrgreen:
V6 powerrrrrrrrrrr :mrgreen:

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 16:33
door Vince82
Geklokt tijdens maken van een filmpje en dus geklokt door de videoplayer :P

Mijn stock r32 gaat in 5,8sec van 0 naar 100.

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 17:36
door Edition30
Vince82 schreef:Geklokt tijdens maken van een filmpje en dus geklokt door de videoplayer :P

Mijn stock r32 gaat in 5,8sec van 0 naar 100.

Geloven wij dat?

Filmpje :!:

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 17:51
door Chris5gti
Mijne gaat in 2,5 sec naar 100 :mrgreen: haha nee geen idee . Kun je ook niet meten met een stopwatch of dergelijke daarvoor moet je al zon performance box hebben http://www.performancebox.co.uk/ hebben voor een preciese meting ander zit er al gauw een seconde of ander half in .. En dsg rijders zijn gewoon in het voordeel met weg rijden door de LC .. Maar toch blijf ik schakelen :D

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 19:17
door Spuugemmer
launch control is echt geen voordeel! Ik weet zeker dat ik met een handbak sneller weg ben dan met een DSG!
Je kan trouwens wel binnen 3 sec 100 op de teller hebben staan met DSG.
Maar goed is denk ik totaal niet boeiend en van zoveel verschillende factoren afhankelijk.

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 21:15
door Chris5gti
oh dat wist ik niet .. ik heb maar een keer in me leven met dsg gereden met een golf 6 tsi .. maargoed het zal idd met een goede koppeling ,banden profiel en snel schakelwerk niet heel veel uitmaken .

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 21:20
door Edition30
Spuugemmer schreef:launch control is echt geen voordeel! Ik weet zeker dat ik met een handbak sneller weg ben dan met een DSG!
Je kan trouwens wel binnen 3 sec 100 op de teller hebben staan met DSG.
Maar goed is denk ik totaal niet boeiend en van zoveel verschillende factoren afhankelijk.

Denk dat Chris bedoelt dat je door de wielspin de teller al snel op 100 km/u hebt staan ;)

Re: 0 naar 100 tijden

Geplaatst: 19 feb 2012, 22:18
door Spuugemmer
@edition30, Ja dat ook!

Het grote voordeel aan dsg is dat de schakeltijden extreem kort zijn. Echter de reactie vanuit stilstand duurt gewoon te lang. Een dragrace boom bestaat uit 3x geel en dan groen tussen iedere gele lamp zit 0,5 sec. Als je met een handbak bij het 3de geel gaat handelen rij je in het vallen van het groene licht weg. Als je dit met dsg doet is het al een tijdje groen voor je daadwerkelijk in beweging komt. Met DSG moet je als het 2de geel gaat branden je voet van de rem halen dan rij je in het vallen van het licht weg. Helaas heb je alleen bij een normaal stopt licht niet eerst 3x geel!!!

Maar goed om fatsoenlijk weg te komen gebruik ik wel launchcontrol maar dan niet volgas maar heel lichtjes op het gas. zeg half gas. Op het moment dat er dan beweging in de auto is en je ongeveer op 3500/4000 toeren bent. Doorschakelen naar 2. Daar ook weer niet te lang in blijven hangen misschien minimaal spin toestaan en dan door naar 3 en dan gewoon naar 7400 toeren en dan 4 tot het einde en zo verder.
Met een handbak kan je vooral het moment van wegrijden beter controleren doordat je meer controle over de koppeling hebt of beter nog gewoon in zijn 2 weg te rijden. Dit kan overigens ook met de dsg alleen dan heb je de mechatronica van Seat Sport nodig. Hier kan je door als je stilstaat en de opschakel flipper ingedrukt houdt de begin versnelling veranderen in de 2de versnelling! Dat is goed!!!!