3e remlicht weer vocht!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

vorig jaar in maart is in de vw dealer garantie mijn spoiler met remlicht vervangen van mijn golf 5 gti door vocht in het remlicht en daardoor apk afkeur!toen had ik al zoiets van lekker handig,schroefjes i.p.v. kitten dat remlicht dachtik.nu dacht ik het laatst al te zien maar vandaag na het wassen wist ik het zeker:weer vocht in het remlicht!zijn het nou knuppels bij de dealer of blijft dit altijd een probleem en binnen een jaar is toch garantie?weet zeker dat ik niet de enige ben met dit vochtprobleem en ben benieuwd naar jullie oplossingen,alvast bedankt,barry
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door JonasV »

In ieder geval gewoon lekker mee terug gaan zeg ik!

Ik heb er zelf totaal geen problemen mee...
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door MkVI Nmgn »

Er zit 2 jaar garantie op onderdelen dus gewoon terug gaan en een nieuwe laten plaatsen ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door KlouxOne »

Ik heb het ook in mn 3de remlicht. Dit is echter geen APK afkeur hoor. een 3de remlicht is niet een vereisten.

Droog Fohnen en niet meer met een HD reiniger op spuiten scheelt al een heel stuk. Bij mij werd hij niet vervangen omdat het remlicht nog prima functioneert.
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door RobScania »

Ook bij mij vocht in het derde remlicht, mij maakt het niet zoveel uit, we hebben een enorm vochtige tijd achter de rug, van de zomer zal het wel wegtrekken .
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

het was bij mij wel degelijk apk afkeur<apk keuring ook bij de dealer>want als je een 3e remlicht hebt moet hij ook werken en het begint met wat condens tot j zwarte vlekken krijgt en uiteindelijk nauwelijks zichtbaar en/of kapot.dan kan je dus je hele spoiler eraf slopen en een nieuwe met spuiten demonteren monteren etc kost ongeveer 600! dus let er op en claim je garantie indien va toepassing!
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door Raymond »

Ook mijn remlicht is vorig jaar vervangen.
Ben nu vrij voorzichtig met de hogedruk tijdens het wassen.
Tot nu toe geen problemen.
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

alleen je remlicht of ook je complete spoiler?
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door Raymond »

Bij mij hebben ze gelukkig hem eruit gefreesd en een lijmversie ingelijmd.
Was evengoed totaal 300 euro kwijt voor een lampje...
Gelukkig hoefde de spoiler er niet af, dan waren de kosten niet te overzien (kans op spuitwerk etc.)
Maar het blijft belachelijk.
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

het is altijd een lijmversie orgineel vw dat is het stomme ervan.hadden ze maar een versie met schroefjes want het remlicht zelf is een paar tientjes en dan kan je het zelf.ik zie mezelf niet met beitel en hamer of dremel aan de gang gaan haha.oppassen met wassen heeft weinig zin het water loopt nl van boven het dak onder de spoiler door was bij de vorige ook al dus gewoon niet handig gemaakt van vw
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door BND »

Goede opmerking, wat een circus om dat stoplicht te vervangen zeg!!
De mijne werkt ook niet meer.
Maar naar wat ik hier lees is dat nogal een duur grapje voor een simpel stoplicht.



Bjorn.
Laatst gewijzigd door BND op 25 jul 2012, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

op papier laten zetten dat he gemeld en erkent is door de dealer.met datum erbij he
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door Vincent »

Ik heb dit probleem ook gehad. Aangezien ik niet wilde dat mijn spoiler van mijn auto gehaald werd en hij opnieuw gespoten moest worden (bang voor kleur verschil) heb ik het zo opgelost: http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php ... c=121067.0

Ben er zo'n klein half uurtje mee bezig geweest. Misschien heb je er wat aan.
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

haha,slopen ben ik wel goed in,is de achterkant van het remlicht wel waterdicht?vraag me af waar het vocht erin komt en of je hem vantevoren dan niet beter eerst rondom kan afkitten?
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door Vincent »

De nieuw aangeschafte remlicht is een gemodificeerde versie dan die er orgineel in zat (artikelcode is anders). Ik heb de schroefgaten dicht gekit omdat deze niet gebruikt worden. Tot op heden geen last meer gehad van vocht in de remlicht.
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

ben vandaag even bij de vw dealer geweest in nieuwegein want ik dacht ook met het warme weer zal het wel wegtrekken maar nee hoor ik zie nu meer vocht als met de kou!ze deden gelukkig niet moeilijk en het was gewoon garantie zei ze.dit wel gelijk op papier laten zetten natuurlijk,dom ben ik niet alleen een beetje gek. :lol: ik word nu maandag gebeld hoe ze het gaan oplossen want ik zei:al doen jullie er een spoiler op zonder remlicht en dan het remlicht binnen tegen de achterruit ofzo,lijkt me beter voor beide partijen dan elk jaar dit binnen garantie?toch vraag ik me af of het niet gewoon een montagefout is aangezien niet iedereen hier last van heeft en ze dus iets niet goed afkitten ofzo?dit word de 3e spoiler!allemaal voor een stom remlichtje!iemand een beter idee?
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door wehoo »

bcgti schreef:het is altijd een lijmversie orgineel vw dat is het stomme ervan.hadden ze maar een versie met schroefjes want het remlicht zelf is een paar tientjes en dan kan je het zelf.ik zie mezelf niet met beitel en hamer of dremel aan de gang gaan haha.oppassen met wassen heeft weinig zin het water loopt nl van boven het dak onder de spoiler door was bij de vorige ook al dus gewoon niet handig gemaakt van vw
Het probleem is dat de dakspoiler gelijmd is en het 3de remlicht van binnenuit in die spoiler komt. Om de gelijmde spoiler nu steeds los te halen, met alle risico's van beschadigingen is ook niet direct bevorderlijk.
Maar dat is wel de VW oplossing. ;)

Etka:
Afbeelding

En Duits forumlid (golf5gti.com) heeft het als volgt opgelost:
(nodig: dremel, kosten: 45,00 euro = 3de remlicht)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

ja deze truc heb ik vaker gezien idd en ook bij de dealer vermeld maar ook zo blijft het probleem uiteindelijk terugkomen ben ik bang?in ieder geval blij dat je hier weer actief bent wehoo!weet zeker dat er meer zijn met dit probleem en geen garantie meer hebben,dan is dit wel DE oplossing denk ik.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door Vincent »

@bcgti: Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het terug komt maar dat is volgens mij ook mogelijk als je het op de VW manier laat doen. Ik heb het op de niet VW manier bij mijzelf en bij een R32 gedaan. Als ik mijn auto was dan richt ik de hogedrukspuit ook op de achterraam/derde remlicht. Tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Heb overigens de niet gebruikte schroefgaten wel dicht gekit.
De spoiler zonder spoiler die je beschrijft (zit op een "gewone" golf volgens mij) is (voor zover bij mij bekend) ook anders van pasvorm. Misschien dat Wehoo hier het antwoord op weet?
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

nou,het heeft even geduurd,het probleem is zelfs bij pon neergelegd maar er gaat nu dus voor een 3e keer binnen 5 jaar een nieuwe spoiler op met remlicht vanwege vocht.volledig in de garantie maar de leenauto moet ik wel betalen?ik kan er toch niks aan doen dat ik de auto hiervoor moet missen?bovendien had ik liever gezien dat ze het op de manier doen zoals wehoo hierboven aangeeft maar dat snappen ze niet geloof ik,heb ze al verteld dat ik nu waarschijnlijk weer op de stoep sta bij ze over een jaar ofzo.erg irritant volk daar bij vw nieuwegein.vorig jaar ook gevraagd als hij toch naar schadeherstel moet op de autoambulance( :( :o :( )of ze daar gelijk dat putje eruit konden halen in mijn deur,dit uiteraard tegen betaling.krijg ik hem terug zit het putje er nog en zeiden ze we bellen u voor een nieuwe afspraak,sorry vergeten.ze moeten nog bellen!putje erbij in mijn dak door de spoilerreparatie maar daar wisten ze niks van natuurlijk.morgen moet hij er weer heen dusssssss
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door wehoo »

bcgti schreef:nou,het heeft even geduurd,het probleem is zelfs bij pon neergelegd maar er gaat nu dus voor een 3e keer binnen 5 jaar een nieuwe spoiler op met remlicht vanwege vocht.volledig in de garantie maar de leenauto moet ik wel betalen?ik kan er toch niks aan doen dat ik de auto hiervoor moet missen?bovendien had ik liever gezien dat ze het op de manier doen zoals wehoo hierboven aangeeft maar dat snappen ze niet geloof ik,heb ze al verteld dat ik nu waarschijnlijk weer op de stoep sta bij ze over een jaar ofzo.erg irritant volk daar bij vw nieuwegein.vorig jaar ook gevraagd als hij toch naar schadeherstel moet op de autoambulance( :( :o :( )of ze daar gelijk dat putje eruit konden halen in mijn deur,dit uiteraard tegen betaling.krijg ik hem terug zit het putje er nog en zeiden ze we bellen u voor een nieuwe afspraak,sorry vergeten.ze moeten nog bellen!putje erbij in mijn dak door de spoilerreparatie maar daar wisten ze niks van natuurlijk.morgen moet hij er weer heen dusssssss
Helaas is dat het beleid van VW; leenauto's zijn huurauto's ook in garantiegevallen. Tenzij....... je het via mobiliteitsgarantie kunt doen. Sommige VW dealers gaan hier "creatief" mee om. De mobiliteitsgarantie (huurauto wordt leenauto) is voor de duur van 3 dagen.
Volgens de reparatiehandleiding van VW (Elsa) wordt de gelijmde spoiler met een zeer dun draadje 'los' gemaakt. Met nadruk staat daarbij vermeld dat voorzichtigheid is geboden, vanwege de beschadigingen die kunnen optreden.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

mobiliteitsgarantie heb ik niet meer want het onderhoud laat ik niet meer door de dealer doen maar door mensen met verstand van autos.en de nieuwe spoiler is al besteld dus ze gaan er van uit dat ze deze gaan slopen :cry:
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

vorig jaar had ik nog wel mobiliteitsgarantie en was de leenauto gratis inderdaad.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door Vincent »

Hopelijk ziet je auto er straks weer strak uit. Als je remlicht ooit weer last van vochtproblemen krijgt dan kun je altijd nog de manier toepassen die Wehoo en ikzelf eerder vermeld hebben. Het is echt een simpel klusje van nog geen 3 kwartier (bij mijzelf teminste).

Succes met de afhandeling.
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: 3e remlicht weer vocht!

Bericht door bcgti »

ja geef ze nog 1 kans maar als het weer terugkomt ga ik het zelf doen op jullie manier.slopen ben ik iig goed in.had alleen gehoopt dat ze zelf met DE oplossing kwamen.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten