Iets anders (beter) dan een RNS510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Floppie »

Ook ik had bij de aanschaf van mijn GTI zo'n RNS510 in de auto en dan denk je de 1e keer dat je dat ziet: Wauw, een touchscreen, HD, navigatie enz. enz.
Nou ben ik gek op gadgets en hardware enz. maar als je niet eens met een gerust hart je auto weg kunt zetten omdat dit ding op nr. 1 staat qua diefstal dan moet je toch bij jezelf ook te rade gaan?
Als we wat euro's uitgeven aan een chipje, velgen, spoilertje enz, kun je ook kijken naar een andere audio/navigatie oplossing voor nog geen € 600.

Zo heb ik er een dubbel DIN JVC KW-AVX830 ingezet. Dat is geen navigatie en HD maar.... Schermkleuren zijn in te stellen gelijk aan je dashboard (rood, blauw enz.) touchscreen en..... het is een afneembaar scherm!!!! en werkt zonder problemen automatisch via bluetooth met je GSM en bij mij met mijn iPhone 4. (Veel mensen met een iPhone hier op het forum ook en wat kan de RNS nou meer dan die iPhone?)
Een echte kenner heeft dan natuurlijk ook TomTom op zijn gsm/iPhone draaien met steeds de meest recente kaarten, file-info en snelheidscontroles (extra app. FlitsMeister = bv. erg goed.) dus waarom nog een RNS510???
Ik speel namelijk al mijn films (idd films), muziek enz. vanaf mijn iPhone (32 GB) af op mijn JVC (full screen) Oh ja, de JVC is uiteraard ook nog gewoon een Radio/DVD/MP3-speler.
De RNS zet je er weer in als je de GTI zou willen verkopen.
Het is maar een idee.

Beeld en geluid kun je altijd zien en horen als ik je wellicht weer eens op een meeting zie.
Laatst gewijzigd door Floppie op 09 jun 2011, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Jeanmarc »

Hier wil ik graag op reageren.

Mijn vraag: werkt de stuurbediening ook op de JVC?
En verder vindt ik het navigeren vanaf een GSM niet praktisch. Ten eerste is het scherm te klein, ten tweede het opstarten vergt meer tijd dan een RNS en ten derde, de bediening tijdens het rijden is erg lastig en is zelfs verboden wanneer er geen dash-houder aanwezig is. Over de houder gesproken; ik ben blij dat ik er eindelijk vanaf ben. Het scheelt een extra handeling bij het wegrijden en een lelijke houder op het dashboard.

Een losse TomTom op je voorruit vind ik helemaal verschrikkelijk. Een draad langs je dashboard. Iedere keer verwijderen van de TT en de houder. Altijd de TT mee naar huis nemen en dus vergeten wanneer je weggaat. Niets voor mij! En de RNS vind ik grafisch ook mooier.

Een nadeel is misschien dat er geen flitspalen vermeld worden in de RNS. Het voordeel daarvan is weer in Oostenrijk en ik meen ook in Zwitserland. Wordt je daar betrapt met deze optie, ben je goed de Sjaak en kun je je systeem ter plekke inleveren. Is een beetje lastig met een RNS. Of misschien ook niet? Ze zijn makkelijk uit het dashboard te verwijderen. :lol:

Je hebt gelijk. Het is een groot risico om een RNS in de auto te hebben maar eigenlijk is de GTI een groot risico want die worden ook bij bosjes gestolen :D
Laatst gewijzigd door Jeanmarc op 08 jun 2011, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Floppie »

@Jeanmarc:
Moet dan wel bekennen dat ik GEEN stuurbediening heb (ben nog van het handwerk en heb ook een schakelbak :oops: )
Aan de andere kant, ik heb een knappe houder in mijn linker-middelste ventilator van Brodit (allemaal zonder schade er in, en later ook weer uit te bouwen) dus dat is geen probleem EN hij wordt gelijktijdig opgeladen.
Dat het scherm klein(er) is daar heb je een punt, maar zelfs een TomTom One is nog kleiner dan het scherm van een iPhone en je kunt de iPhone ook horizontaal gebruiken en dan is het (met mijn ogen en zonder bril) zeer goed te doen. Komt bij dat de houder wat dichter bij de voorruit en hoger staat dan de voormalige RNS waardoor je minder van de weg af hoeft te kijken.
Aan de andere kant heb je ook weer een punt als je zegt dat de houder in jouw optiek niet mooi is maar.....
Een gedemonteerde ruit, schade aan je portier en dashboard en GEEN RNS meer, vind ik persoonlijk toch een stuk lelijker! :D
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Jeanmarc »

Het is een afweging die je maakt. In de krant las ik van de week dat iemand voor 18de keer zijn RNS kwijt is geraakt.
Dan wordt de keus makkelijk.
Ik heb nog steeds de eerste en ik woon in de buurt van Amsterdam. (Knock on wood).

ik hoop dat het zo blijft :roll:
Gr. Marcel
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Wilcoos »

Een RNS 310/315 is ook een optie. Wat de stuurwiel bediening betreft kan dit bij de meeste gerenomeerde merken wel met een adapter.

Maar uit mijn vorige Leon II is mijn Alpine met afneembaar front ook gejat.

Er is trouwens een soort afdek kapje te krijgen bij VW, die je met een sleutel op slot kan zetten. Dan moeten ze het hele dashboard meenemen om hem eruit te halen. De RNS Navi Lock: http://www.autostrijder.nl/www/index.ph ... &Itemid=58

Als er interesse is kan ik wel bij een kennis navragen wat het moet kosten icm een groupbuy...
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Eric H »

Ik heb, nadat bij de vorige eigenaar de rns510 gejat is, een rns look alike in de auto.

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met de rns510 kan ik geen vergelijk maken, maar ik ben tot nu heel tevreden over de huidige unit.

Alles doet het goed en snel ook.
Automatisch pairen met m'n iPhone
Navigatie werkt fantastisch ( Navteq )
DVD-tje kijken
iPod aansluiten en bedienen via de unit
Usb aansluiten en van daar af muziek luisteren
SD card er in en media daarvanaf afspelen.....

Vooralsnog geen enkel probleeem met de unit gehad....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Jeanmarc »

Wilcoos schreef: Er is trouwens een soort afdek kapje te krijgen bij VW, die je met een sleutel op slot kan zetten. Dan moeten ze het hele dashboard meenemen om hem eruit te halen. De RNS Navi Lock: http://www.autostrijder.nl/www/index.ph ... &Itemid=58

Als er interesse is kan ik wel bij een kennis navragen wat het moet kosten icm een groupbuy...
Ik vraag mij af of dit de oplossing is. De schade die dan aangebracht bij het "verwijderen" is niet te overzien.
Voorbeelden hiervan circuleren al op Internet.
Aan een geforceerd slot / ruit en een netjes verwijderde RNS geef ik dan toch de voorkeur bij diefstal.

Een nieuwe truc is trouwens het verwijderen van een zijruit door de raamstijl te forceren. Het wordt steeds gekker.
Gr. Marcel
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Wilcoos »

Klopt, je kan alles vast zetten maar de schade wordt steeds groter. Zo heb je ook folie, die de ruit nauwelijks doet breken, maar dan zetten ze weer een koevoet in de deur ofzo.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door bartvw »

Ik hoor geregeld verhalen over het verwijderen van de Rns 510.
Vraag me zelf af als je nou een Navi lock neemt en je hebt alarm op je auto zal dat voldoende zijn?
Lijkt mij toch aardig wat werk of zal men express de auto vernielen.

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door wehoo »

Ik ben een tijd geleden overgestapt van een Pioneer f900bt naar een RNS510. Ik was tevreden over de Pioneer, die zelfs met stuurbediening werkte (wel beperkt). Maar koos toch na een zeer grondige uitpluisfase naar de mogelijkheden en achtergronden van de RNS510 voor een RNS510. En ben er tot op heden nog zeer tevreden over.
Snellere navigatie berekeningen. Uitgebreidere navigatie. Audioweergave is beter dan de Pioneer. (mede afhankelijk van de aanwezige 10 speakers). Flitspalen, aanvullende Poi's zijn ook mogelijk in de RNS510. Er zijn dvd's in omloop (versie 7.0 of 7.1) met geïntegreerde flitspalen. Enige nadeel hiervan is, dat er geen akoustische waarschuwing is, enkel een visuele waarschuwing op het scherm.
Ben je bang dat je in Oostenrijk en zelfs in Duitsland wordt aangehouden met een dergelijk systeem, kun je tijdelijk vanaf dvd navigeren met deze uitgebreide navigatiedvd's, terwijl je oorspronkelijke originele VW dvd op HDD staat.

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door NICO! »

Welkom op het forum Wehoo, ik ben blij je hier te zien! En uiteraard de bergen aan kennis die je meebrengt ;-)
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door wehoo »

Thanks Nico, maar altijd maar blijven relativeren. 8-)

Maar zoals gezegd, ik heb de RNS510 "tot in den treure" onderzocht, m.b.v. verschillende fora.
Bij de nieuw uitgekomen D-versie (hardware is gewijzigd), bestaat de mogelijkheid (met de nieuwe software) om zelf Poi's te maken en toe te voegen. De Poi-afhandeling geschiedt op een andere manier. Vandaar kaartversie 7.1 waar zowel de oude als de nieuwe Poi-indeling op staat. Dit ter overbrugging. De kaartinhoud van de V.7.1 verschilt niet van de V.7.0.

Gr. Wehoo.
(p.s. nog even zoekende naar de forumindeling, het aanmaken van de avatar en nog meer trukjes. Ben wel bekend met de phpBB-fora).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Liki
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jun 2011, 13:40
Locatie: Zuiden des lands

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Liki »

Jeanmarc schreef:
Wilcoos schreef: Er is trouwens een soort afdek kapje te krijgen bij VW, die je met een sleutel op slot kan zetten. Dan moeten ze het hele dashboard meenemen om hem eruit te halen. De RNS Navi Lock: http://www.autostrijder.nl/www/index.ph ... &Itemid=58

Als er interesse is kan ik wel bij een kennis navragen wat het moet kosten icm een groupbuy...
Ik vraag mij af of dit de oplossing is. De schade die dan aangebracht bij het "verwijderen" is niet te overzien.
Voorbeelden hiervan circuleren al op Internet.
Aan een geforceerd slot / ruit en een netjes verwijderde RNS geef ik dan toch de voorkeur bij diefstal.

Een nieuwe truc is trouwens het verwijderen van een zijruit door de raamstijl te forceren. Het wordt steeds gekker.

Een navilock is niet te verkrijgen voor een MK V helaas! Wel voor de MK IV type.
Afbeelding

VAG-COM VCDS USER
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door RobR6vs »

Wilcoos schreef:Een RNS 310/315 is ook een optie. Wat de stuurwiel bediening betreft kan dit bij de meeste gerenomeerde merken wel met een adapter.

Maar uit mijn vorige Leon II is mijn Alpine met afneembaar front ook gejat.

Er is trouwens een soort afdek kapje te krijgen bij VW, die je met een sleutel op slot kan zetten. Dan moeten ze het hele dashboard meenemen om hem eruit te halen. De RNS Navi Lock: http://www.autostrijder.nl/www/index.ph ... &Itemid=58

Als er interesse is kan ik wel bij een kennis navragen wat het moet kosten icm een groupbuy...

Tegen 4 van die kapstokhaakjes als de lock eraf is wil je toch ook niet aankijken :( toch?

Afbeelding

Afbeelding

Groet Rob
Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2011, 16:00
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Iets anders (beter) dan een RNS510

Bericht door Barend »

Ik heb in de plaats van een RNS of RDC systeem van VW voor een Pioneer AVIC 930BT gekozen.
Ik heb echter geen ervaring met de RNS systemen, bij mij was het puur de prijs die het verschil maakte, de RNS-310 biedt te weinig functies en de prijs van de RNS-510 is absurd hoog voor wat je ervoor terugkrijgt.

Met de 930BT heb ik alle functies die ik zou wensen;
- Navigatie in heel Europa
- iPhone ondersteuning via kabel (ook iPod weergave op het scherm dus)
- Bleutooth gaat via een Parrotmodule, erg goed dus
- Afneembaar frontje, wel zo prettig met al die RNS systemen die gejat worden
- Audiobediening via het stuur

Er zit dus geen hardeschijf in zoals die er in de RNS-510 wel inzit, maar mijn muziek komt gewoon uit mijn iPhone of iPod die ik aan het systeem hang. Hij leest uiteraard ook CD's/DVD's op verschillende formaten, ook divx-video wordt ondersteund. Standaard alleen als de auto op de handrem staat (anders heb je alleen audio), maar de kabeltjes kun je bij installatie al omhangen.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten