Pagina 2 van 2

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 17:49
door Back@GTI
V_UnitedGrey schreef:@HC1973
Ik ging dit dan ook z.sm. achter elkaar aan doen natuurlijk.. de ene dag de beurt, dan de volgende dag laten repareren.
Kan je het dan niet beter allebei tegelijk laten doen bij bv Hans Sloot. Ben je in een keer klaar en is het zeker goed.

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 18:50
door V_UnitedGrey
auto is tot nu toe dealeronderhouden. Dat wil ik graag houden ivm met latere eventuele verkoop enzo;)

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 19:31
door Chris5gti
V_UnitedGrey schreef:hier nog iemand met hetzelfde probleem, er zit ook een filmpje bij en die heeft EXACT hetzelfde geluid als mij.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=153518

Het is dus inderdaad de kettingspanner en wat kleine onderdelen ;) Ik ga niet gelijk voor een geheel nieuwe behuizing, aangezien mijn vriendin en ik 1 deze weken gaan samenwonen en daar ook genoeg kosten aan zitten :lol: even wat handdoeken halen.. 120 euro :o
Als je die behuizing niet voor het verbeterde type vervangt kun je over 20.000 km de reparatie nog eens laten doen want dan gebeurt het weer precies het zelfde .

Ik zou het samen met de beurt doen is het meest logische .


Als je zeker wilt zijn kun je het gemakkelijk zelf testen .

-laat je moter warm draaien
-verwijder de afdekkap op je moter
-start je auto en houd een schroevendraaier zo kort mogelijk bij de ketting (op de buitenkant van je moter als je ervoor staat helemaal rechts van je kleppendeksel)
-houd je oor tegen het handvat van de schroevendraaier en luister of je een sterk ratelend geluid hoord .
-ter vergelijking houd je de schroevendraaier op de voorkant van je cilinderkop als je een duidelijk verschil hoord weet je dat je het moet (laten) maken .
-laat naderhand even de fout eruit halen omdat je zonder lmm hebt gestart.

Aangezien het speciaal gereedschap vrij duur is zou ik niet aanraden om het zelf te repareren of je vader moet al heel handig zijn en het gereedschap zelf kunnen maken ;)

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 19:39
door Schippersss
Zit hier geen coulance regeling meer op vanuit pon?? proberen kan altijd!

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 19:45
door wehoo
Schippersss schreef:Zit hier geen coulance regeling meer op vanuit pon?? proberen kan altijd!
Zusätzliche Kulanz gibt es übrigens bei Audi, Seat und VW auch bei Defekten an elektrischen Fensterhebern bis fünf Jahre und maximal 100.000 Kilometern sowie Zahnriemen/Spannrollen-Ärger bis vier Jahre nach Erstzulassung und 180.000 Kilometern (abgestufte Kostenübernahme).

topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... anz#p11566

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 21:41
door Freddier
hey unitedgrey, dit is idd wel n heel beroerd geluid...
mijne maakt wel lawaai maar niet zulk :?
zelf voor een diesel zou dit erover zijn.... :shock:

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 22:03
door Luca
V_UnitedGrey schreef:
Luca schreef:Ik zou optie 4 nemen:
4) eerst kettingspanner dan beurt en dan pas samenwonen..........



(vooral het laatste nog een keer goed over nadenken)
:lol:

zal helaas wel moeten, kleine is onderweg!

oke oke gefeliciteerd ouwe, je weet dat er een Gti kinderstoel te koop is he ? :P

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 22:56
door V_UnitedGrey
Luca schreef:
V_UnitedGrey schreef:
Luca schreef:Ik zou optie 4 nemen:
4) eerst kettingspanner dan beurt en dan pas samenwonen..........



(vooral het laatste nog een keer goed over nadenken)
:lol:

zal helaas wel moeten, kleine is onderweg!

oke oke gefeliciteerd ouwe, je weet dat er een Gti kinderstoel te koop is he ? :P

KEREL?! WAAR HAAL IK DIE WEG??? hahahah dat zou toch wel gruwelijk zijn..wel beetje jammer dat het meisje word dan :cry:

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 22:59
door Spuugemmer
Speciaal gereedschap heb ik hier liggen. Zo ook een kettingspanner, ketting, nokkenasversteller, hogedrukpomp, nokkenasvolger voor hd pomp.

Is appeltje eitje om te doen.

kort stappen plan.

-verwijder afdekkap
-verwijder hd pomp.
- verwijder kleppen deksel
- Plaats nokkenas blokkeertool
- verwijder onderdruk pomp (2 boutjes)
- Verwijder kettinghhuis (8 boutjes)
- Zet ketting spanner vast met blokkeer pen.
- Verwijder nokkenasversteller met spline dop (ook eentje die je niet standaard hebt :))
- Ketting eraf
- spanner eraf (3 boutjes)

Nu zijn we klaar met slopen!!! Alle bouten zijn rekbouten dus alles vervangen behalve van het kleppendeksel.

- Nieuwe spanner erop
- Ketting aan de boven kant op de inlaat nokkenas leggen.
- Zorgen dat de nokkenasversteller met de spie bijna goed uitkomt (met speciale tool inlaatas naar de spie toe draaien nokkenasversteller over de uitlaatnokkenasschuiven.
- Bout erin
- blokkeerpen uit de spanner
- Huis weer monteren
- onderdrukpomp erop
- Blokkeertool verwijderen
- Kleppendeksel erop
- nokkenasvolger erin
- hd pomp erop
- stekkertjes weer erop
- afdek kap er overheen

sleutel omdraaien naar contact stand---- weer van contact---- sleutel op contact dit min 5x herhalen
Door starten en tada de klus is geklaard. Ik denk dat hij mij inmiddels in iets meer dan een uurtje lukt.....

Maar ermee doorrijden is denk ik niet de beste optie!

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 09 mei 2012, 23:06
door Luca
@V_UnitedGrey heb je een pb gestuurd.

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 10 mei 2012, 19:47
door Chris5gti
Spuugemmer schreef:Speciaal gereedschap heb ik hier liggen. Zo ook een kettingspanner, ketting, nokkenasversteller, hogedrukpomp, nokkenasvolger voor hd pomp.

Is appeltje eitje om te doen.

kort stappen plan.

-verwijder afdekkap
-verwijder hd pomp.
- verwijder kleppen deksel
- Plaats nokkenas blokkeertool
- verwijder onderdruk pomp (2 boutjes)
- Verwijder kettinghhuis (8 boutjes)
- Zet ketting spanner vast met blokkeer pen.
- Verwijder nokkenasversteller met spline dop (ook eentje die je niet standaard hebt :))
- Ketting eraf
- spanner eraf (3 boutjes)

Nu zijn we klaar met slopen!!! Alle bouten zijn rekbouten dus alles vervangen behalve van het kleppendeksel.

- Nieuwe spanner erop
- Ketting aan de boven kant op de inlaat nokkenas leggen.
- Zorgen dat de nokkenasversteller met de spie bijna goed uitkomt (met speciale tool inlaatas naar de spie toe draaien nokkenasversteller over de uitlaatnokkenasschuiven.
- Bout erin
- blokkeerpen uit de spanner
- Huis weer monteren
- onderdrukpomp erop
- Blokkeertool verwijderen
- Kleppendeksel erop
- nokkenasvolger erin
- hd pomp erop
- stekkertjes weer erop
- afdek kap er overheen

sleutel omdraaien naar contact stand---- weer van contact---- sleutel op contact dit min 5x herhalen
Door starten en tada de klus is geklaard. Ik denk dat hij mij inmiddels in iets meer dan een uurtje lukt.....

Maar ermee doorrijden is denk ik niet de beste optie!
De schroef van de nokkenasversteller schijnt niet zo makkelijk los te gaan heb al van heel veel mensen gelezen die hem rond gedraaid hebben of waar die zelfs is afgebroken ! Dus hier moet je wel effe weten hoe je het beste te werk gaat . En het lef hebben om eraan te beginnen natuurlijk ;)

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 11 mei 2012, 00:58
door Spuugemmer
Als je het verkeerde gereedschap erin stopt gaat ie dol maar anders niet hoor. Maar als je er een torx in stopt die lijkt te passen dan kan je inderdaad kracht zetten maar draai je hem dol. Als je gewoon spline 10 erin zet krijg je hem zonder problemen los.

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 11 mei 2012, 16:33
door levies
hallo

ik heb precies het zelfde gehad klonk ook als een diesel

heb de nokkenasversteller laten vervangen en de spanner en hij loopt weer als een zonnetje

greettzzz

Re: GTI klinkt als een diesel!

Geplaatst: 12 mei 2012, 15:28
door V_UnitedGrey
Spuugemmer schreef:Speciaal gereedschap heb ik hier liggen. Zo ook een kettingspanner, ketting, nokkenasversteller, hogedrukpomp, nokkenasvolger voor hd pomp.

Is appeltje eitje om te doen.

kort stappen plan.

-verwijder afdekkap
-verwijder hd pomp.
- verwijder kleppen deksel
- Plaats nokkenas blokkeertool
- verwijder onderdruk pomp (2 boutjes)
- Verwijder kettinghhuis (8 boutjes)
- Zet ketting spanner vast met blokkeer pen.
- Verwijder nokkenasversteller met spline dop (ook eentje die je niet standaard hebt :))
- Ketting eraf
- spanner eraf (3 boutjes)

Nu zijn we klaar met slopen!!! Alle bouten zijn rekbouten dus alles vervangen behalve van het kleppendeksel.

- Nieuwe spanner erop
- Ketting aan de boven kant op de inlaat nokkenas leggen.
- Zorgen dat de nokkenasversteller met de spie bijna goed uitkomt (met speciale tool inlaatas naar de spie toe draaien nokkenasversteller over de uitlaatnokkenasschuiven.
- Bout erin
- blokkeerpen uit de spanner
- Huis weer monteren
- onderdrukpomp erop
- Blokkeertool verwijderen
- Kleppendeksel erop
- nokkenasvolger erin
- hd pomp erop
- stekkertjes weer erop
- afdek kap er overheen

sleutel omdraaien naar contact stand---- weer van contact---- sleutel op contact dit min 5x herhalen
Door starten en tada de klus is geklaard. Ik denk dat hij mij inmiddels in iets meer dan een uurtje lukt.....

Maar ermee doorrijden is denk ik niet de beste optie!
Kunnen we dit niet een keer samen doen? Ontmoet ik ook eens een gezicht van hier!