Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Ben nou is benieuwd.
Mijn ED30 staat nog op zijn standaard veren. Hiermee moet ik in sommige parkeergarages al stunten uithalen om zonder te schaven een verdieping op te komen. Ben ook nog van plan om hem iets verder te verlagen.
Hoe doen jullie dit nou, raken jullie niet continu je voorlip in een garage/drempel oid?. Of vermijden jullie garage's compleet. Aangezien de golf een daily auto is lijkt mij dit niet altijd mogelijk.
Groetjes!
Mijn ED30 staat nog op zijn standaard veren. Hiermee moet ik in sommige parkeergarages al stunten uithalen om zonder te schaven een verdieping op te komen. Ben ook nog van plan om hem iets verder te verlagen.
Hoe doen jullie dit nou, raken jullie niet continu je voorlip in een garage/drempel oid?. Of vermijden jullie garage's compleet. Aangezien de golf een daily auto is lijkt mij dit niet altijd mogelijk.
Groetjes!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Ik heb nu een Eibach Sport System, en dit bevalt super goed. Verlaagt nog iets meer, en is zeker een verbetering van het onderstel met goed behoud van comfort. Gek genoeg heb ik minder last van drempels e.d. dan met mijn vorige Leon II, die was alleen verlaagd met Eiback pro-kit (alleen veren) Terwijl ik nu toch zeker 1cm lager moet liggen.
Verder vermijd ik als het even kan een garage die problemen kan geven, weet er momenteel maar eentje (casino scheveningen) en die heb ik nog niet eens getest met de GTI. Maar de Leon bleef daar zeker met 4 personen bovenin bijna hangen.
Verder vermijd ik als het even kan een garage die problemen kan geven, weet er momenteel maar eentje (casino scheveningen) en die heb ik nog niet eens getest met de GTI. Maar de Leon bleef daar zeker met 4 personen bovenin bijna hangen.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Verlaagd met een KW schroefset op zijn laagst: hoeft helemaal niet heel gek te doen, echter bij sommige drempels/parkeer garages proberen zo schuinmogelijk (maar is niet zo vaak). Vaak als je gewoon rustig ergens overheen kruipt raak je niets!
Audi A4 1.8 TFSI
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Hmm ja,
Wil namelijk naar een eibach pro street S schroefset, om net dat laatste gaatje weg te werken. Maar laatst in een parkeergarage(waar ik regelmatig kom) ging ik de verdieping af. En er komt een andere auto tegemoet, die wees me erop (vingergebaar) dat mijn bumper bijna de grond raakte. En ik ging er al schuin af!
Oftwel die garage kan ik dus vermijden. Dan lijkt me airride toch wel ideaal. Maar dat is meer voor de show dan peformance...
Wil namelijk naar een eibach pro street S schroefset, om net dat laatste gaatje weg te werken. Maar laatst in een parkeergarage(waar ik regelmatig kom) ging ik de verdieping af. En er komt een andere auto tegemoet, die wees me erop (vingergebaar) dat mijn bumper bijna de grond raakte. En ik ging er al schuin af!
Oftwel die garage kan ik dus vermijden. Dan lijkt me airride toch wel ideaal. Maar dat is meer voor de show dan peformance...
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- MartijnGTI
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
En airride is ook best duur, zo dik 3000 euro kwijt inclusief montage.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Bij te koop op dit forum staat geloof ik een airride set te koop.....
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=29&t=129
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=29&t=129
Groeten, Nico
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Jup is inderdaad een prachtsetje. Maar lijkt mij toch niks. Het is mooi voor de looks en praktisch (even oppompen voordat je de garage in gaat).
Maar de wegging van een schroefset is beter. En minder gevoelig, stel dat er een luchtbalg kapot gaat. Dan kan je niet van je plek .
Overigens is een airride ook een goed anti diefstal middel. Een schakelaartje tussen de luchtkleppen, zodat je dat systeem aan/uit kan schakelen. En de dieven staan met een auto die niet van de grond af komt
Maar de wegging van een schroefset is beter. En minder gevoelig, stel dat er een luchtbalg kapot gaat. Dan kan je niet van je plek .
Overigens is een airride ook een goed anti diefstal middel. Een schakelaartje tussen de luchtkleppen, zodat je dat systeem aan/uit kan schakelen. En de dieven staan met een auto die niet van de grond af komt
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Mooi om een aantal vooroordelen steevast terug te zien komen.
Ook ik heb een schroefset (KW v1) onder de auto liggen en behalve de wielkasten bij vol insturen raak ik niets. Hoef ook niet schuin drempels op/af of andere capriolen uit te halen. Valt met een golf v allemaal reuze mee dus.
Voor wat betreft airride; onbekend maakt onbemind. De wegligging met airride is serieus goed, doet bij normaal sportief gebruik absoluut niet onder voor een schroefset. Vast en zeker zal op het circuit het verschil ongetwijfeld wel aan het licht komen.
De prijs en ietwat meer gevoeligheid (slangen/balgen) zijn nadelen, maar de voordelen (o.a. super plat kunnen gaan zonder voor je wielkasten te vrezen) zijn in mijn ogen ook groot.
Succes met je keuze!
Gr. Werner
Ook ik heb een schroefset (KW v1) onder de auto liggen en behalve de wielkasten bij vol insturen raak ik niets. Hoef ook niet schuin drempels op/af of andere capriolen uit te halen. Valt met een golf v allemaal reuze mee dus.
Voor wat betreft airride; onbekend maakt onbemind. De wegligging met airride is serieus goed, doet bij normaal sportief gebruik absoluut niet onder voor een schroefset. Vast en zeker zal op het circuit het verschil ongetwijfeld wel aan het licht komen.
De prijs en ietwat meer gevoeligheid (slangen/balgen) zijn nadelen, maar de voordelen (o.a. super plat kunnen gaan zonder voor je wielkasten te vrezen) zijn in mijn ogen ook groot.
Succes met je keuze!
Gr. Werner
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Heb hiervoor ook airride gehad maar kan helaas die mening niet delen. Airride helt wel degelijk veel meer over. Misschien dat het bij een golf 5/6 gti minder is als wat ik gewend was, maar over het algemeen verbinden ze de linker met de rechterkant (om altijd recht te kunnen rijden en dus niets schuin af te slijten). Wanneer je dan een bocht in gaat gooit hij de lucht van de ene balg in de andere en drukt hij hem dus aan die kant iets omhoog! Dit was te verhelpen om ook door weer een klep tussen te zetten, maar dan schijn je weer het gevoel te krijgen dat de auto continu rechtdoor wil! Doe mij maar gewoon lekker een schroefset of een vaste verlaging!
Maar dit zijn slechts mijn ervaringen met airride
Maar dit zijn slechts mijn ervaringen met airride
Audi A4 1.8 TFSI
- 3Edition
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
- Type auto: Golf GTI
- Locatie: In de polder
- Contacteer:
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Ik rij met een schroefset van AP onder m'n GTI V. Deze staat niet maximaal omlaag geschroefd, hij kan nog 1 cm zakken. Van aanlopen of het raken van drempels etc heb ik geen last.
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Van het weekend zelfs naar de vriend van mijn moeder geweest in Burgerbrug. Om in burgerbrug te komen moet je over een vlotbrug (er is maar 1 route waar je die niet nodig hebt en die wist ik niet ). Dit zijn dus bruggen die op een vlot liggen en dus bij laag waterpijl enorm schuin zijn en bij hoog waterpijl een beetje schuin zijn haha. Deze gewoon heeeeeeeel rustig genomen en niets horen schrapen of vast gehangen. Het kan dus allemaal wel! mits je rustig doet!Dirk schreef:Verlaagd met een KW schroefset op zijn laagst: hoeft helemaal niet heel gek te doen, echter bij sommige drempels/parkeer garages proberen zo schuinmogelijk (maar is niet zo vaak). Vaak als je gewoon rustig ergens overheen kruipt raak je niets!
Audi A4 1.8 TFSI
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
En met welke bandbreedte en welke J en ET waarden hebben jullie dan zoal?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=35&t=138GolfL schreef:En met welke bandbreedte en welke J en ET waarden hebben jullie dan zoal?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- MartijnGTI
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Misschien een rare gedachte, maar is de onderlip op een ED30 niet lager dan een standaard GTI? Zul je daardoor ook niet sneller de grond raken?
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
De voorlip is wel wat lager, ook staat de Ed30 wat lager dan een standaard GTI.MartijnGTI schreef:Misschien een rare gedachte, maar is de onderlip op een ED30 niet lager dan een standaard GTI? Zul je daardoor ook niet sneller de grond raken?
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Dirk, heb jij vorige winter je set nog omhoog gezet voor de sneeuw? Mijn set is er nml na de winter ondergekomen en ik heb toch wel enige angst voor een sneeuwschuif effect.
Ik lig rondom op 32 cm vanuit velghart gemeten.
Ik lig rondom op 32 cm vanuit velghart gemeten.
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
hee man, zag het pas laat maar heb je al een pm verzonden
Audi A4 1.8 TFSI
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Heeft er iemand hier ook fotos van een verlaagde ed30 of een normale golf 5 gti? ik ben namelijk aan het kijken voor een setje die hem 3cm of 4,5 cm verlaagd. ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Ik heb eibach sport system.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
ik zit zelf ook een eibach te denken. sport system verlaagd hem 3 cm toch? heb je daar een foto van? ben benieuwd!
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
en dat is 3 centimeter? ik vind hem echt al heen netjes verlaagd zo. met alleen veren toch? die 4.5 cm zou niet eens nodig zijn denk ik. mooie GTI ook zeg
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Sport System is met dempers en veren.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Re: Hoe doen jullie dat met jullie verlaging?
Oke! en hoeveel centimeter is hij nu totaal gezakt dan? Ik ben van plan om alleen veren te monteren. maar dan echt puur voor de looks
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten