Seafoam goed idee, slecht idee?

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Renekesgti »

Kwam het onderstaande filmpje tegen om je carbon aanslag te verwijderen in je inlaat.
Moet alleen altijd via de turbo en de kat weer naar buiten..... Lijkt me niet zo handig of kan dit geen kwaad?


Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door staffpride »

Heb het ook wel eens gezien, had er ook zo mijn twijfels over of het echt werkt??
MVG EMServices

Afbeelding
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Mackdennis »

Ik heb inderdaad ook me vraagtekens maar goed mischien dat iemand er echt ervaring mee heeft?
En zoh helemaal mooi zijn als we foto,s zien van de vervuiling van de inlaat traject voor en na de seafoam.
Als het wel werkt is het iniedergeval een stuk minder werk dan alles demonteren en handmatig schoon maken
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door yal »

Ik geloof er niet in , daarom heb ik toen de auto nog bijna nieuw was een Forge Catch-Tank in laten bouwen.

Beste is om de inlaatkleppen op vervuiling te laten controleren.
Indien kleppen vervuild zijn , laten reinigen en dan een catch tank inbouwen en ook iedere 15k of ieder jaar de olie verversen.

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Timvgti »

Hmmmzzz waarom zou het niet werken?
Komt toch een hoop zooi uit de uitlaat.
Ben benieuwd naar foto's van de reiniging...
Kan dit ook met de 2.0tfsi? (mk5 2005)
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Its John »

Die zooi die je uit de uitlaat komt zou ook wel een deel van het spul zelf komen.
seafoam is ook niet in nederland te krijgen en kan niet verstuurd worden ivm de invoer van gevaarlijke stoffen,
Tunap heeft een soortgelijk spul volgens mij 133 of iets dergelijks.

Die seafoam heeft wel een hoog "It's amazing mike" gehalte vind ik zelf.

Mij vraag zelf is als het reinigt en er komt een korreltje los wat zeg maar aangekoekt is, die gaat dan ook ff lekker door je turbo heen en of dat nu zo lekker is?
dan heb je niet alleen je aanslag uit je uitlaat, maar een halve turbo achter je auto liggen.
Heb het zelf namelijk niet zo op de "monteurs uit een blikje"

Op een Nederlands cooper forum doen ze het bijna allemaal, maar als iemand hier zn bevingen heeft wil ik het ook graag weten.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door yal »

De aanslag is bikkelhard en de kleppen moeten derhalve ook schoon geschraapt worden.
Daarnaast wil je deze harde rommel niet door je motor en turbo heen krijgen , zal ook trouwens de levensduur v/d katalysator niet positief beinvloeden.

Op youtube zie je mensen met hun dichtgekoekte dieseltje's tijdens flink gasgeven een reiniginsmiddel in hun inlaat spuiten , ik heb meerdere EGR's afgesloten en daarna het inlaatspruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt.
Niet normaal wat een troep daar in zit :shock: .

Ik heb even gekeken naar ervaringen met Seafoam en mensen hadden na gebruik weinig of geen resutlaat.

Kortom , afdoppen dat inlaatspruitstuk, vaker olie verversen en motor flink schoonbranden op bijv. op de autobahn. (rommel schijnt weg te branden boven de 3000rpm :?: )

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Mackdennis »

Dat Mike amazing discovery gevoel heb ik ook, te mooi om waar te zijn.
Al ben ik wel minder bang dat de turbo gelijk de geest geeft er zal nu ook wel zo nu en dan een sfukje vuil loskomen
Denk ik.. Maar goed ik geloof ook niet zo in dit spul!

Als het boven de 3000tpm scboonbrand moet mijn inlaat zo schoon als nieuw zijn ;)
Ben echter bang als je bet echt schoon wil hebben dat je inderdaad je hele inlaat moet demonteren en dan goed poetsen
Met de juiste spullen. De enigste oplossing is
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Timvgti »

Heeft iemand ooit weleens voor- en na foto's van de kleppen gezien?
Is in NL iets vergelijkbaars als Seafoam te koop?
Misschien werkt het niet door het via een vacuümaansluiting op te laten zuigen, maar wel als schoonmaakgoedje bij het handmatig schoonmaken. Mocht ik ooit besluiten me hier aan te wagen.
Wel veel tijd/werk/geboen met een tandenborstel.
Daarna sowieso een pcv fix of catch can monteren. Waar ik ook nog zoekende naar ben (catch cans vind ik wat duur en pcv blockoff plates kan ik in nederland niet vinden).
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door MkVI Nmgn »

42DD Catch Can Pro Prijs bij afname 5 stuks 10% Korting : €180,- per stuk *Inclusief verzendkosten*
Dat is toch wel te overzien ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Timvgti »

MKV Nmgn schreef:42DD Catch Can Pro Prijs bij afname 5 stuks 10% Korting : €180,- per stuk *Inclusief verzendkosten*
Dat is toch wel te overzien ?
Het wordt idd aantrekkelijker... Ik heb er dan ook nog wat vragen over gesteld in jouw topic.
Maar überhaupt alvorens zoiets te installeren, lijkt reinigen me geen gek idee.
Dus mijn 'Seafoam' vraag blijft staan...
KaaksterGTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2015, 23:38
Type auto: VW Golf mk5 GTI

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door KaaksterGTI »

Renekesgti schreef:Kwam het onderstaande filmpje tegen om je carbon aanslag te verwijderen in je inlaat.
Moet alleen altijd via de turbo en de kat weer naar buiten..... Lijkt me niet zo handig of kan dit geen kwaad?



Heb zojuist een filmpje gezien op YouTube, waarbij iemand voor het inspuiten van die foam eerst met zo een micro camera in ze cilinders gaat, zodat ie dus een voor en na beeld kreeg. Het resultaat mocht er zijn de boven kanten van de zuigers waren een stuk schoner dus het helpt zeker.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Bericht door Verlengsnoer »

Ik zou eerder voor een chemische reiniging of walnootschillen straal reiniging kiezen!
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten