Pagina 1 van 1

Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 15 jun 2012, 09:14
door Renekesgti
Kwam het onderstaande filmpje tegen om je carbon aanslag te verwijderen in je inlaat.
Moet alleen altijd via de turbo en de kat weer naar buiten..... Lijkt me niet zo handig of kan dit geen kwaad?



Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 15 jun 2012, 10:09
door staffpride
Heb het ook wel eens gezien, had er ook zo mijn twijfels over of het echt werkt??

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 15 jun 2012, 13:28
door Mackdennis
Ik heb inderdaad ook me vraagtekens maar goed mischien dat iemand er echt ervaring mee heeft?
En zoh helemaal mooi zijn als we foto,s zien van de vervuiling van de inlaat traject voor en na de seafoam.
Als het wel werkt is het iniedergeval een stuk minder werk dan alles demonteren en handmatig schoon maken

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 15 jun 2012, 17:39
door yal
Ik geloof er niet in , daarom heb ik toen de auto nog bijna nieuw was een Forge Catch-Tank in laten bouwen.

Beste is om de inlaatkleppen op vervuiling te laten controleren.
Indien kleppen vervuild zijn , laten reinigen en dan een catch tank inbouwen en ook iedere 15k of ieder jaar de olie verversen.

Grt yal

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 16 jun 2012, 11:16
door Timvgti
Hmmmzzz waarom zou het niet werken?
Komt toch een hoop zooi uit de uitlaat.
Ben benieuwd naar foto's van de reiniging...
Kan dit ook met de 2.0tfsi? (mk5 2005)

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 16 jun 2012, 14:30
door Its John
Die zooi die je uit de uitlaat komt zou ook wel een deel van het spul zelf komen.
seafoam is ook niet in nederland te krijgen en kan niet verstuurd worden ivm de invoer van gevaarlijke stoffen,
Tunap heeft een soortgelijk spul volgens mij 133 of iets dergelijks.

Die seafoam heeft wel een hoog "It's amazing mike" gehalte vind ik zelf.

Mij vraag zelf is als het reinigt en er komt een korreltje los wat zeg maar aangekoekt is, die gaat dan ook ff lekker door je turbo heen en of dat nu zo lekker is?
dan heb je niet alleen je aanslag uit je uitlaat, maar een halve turbo achter je auto liggen.
Heb het zelf namelijk niet zo op de "monteurs uit een blikje"

Op een Nederlands cooper forum doen ze het bijna allemaal, maar als iemand hier zn bevingen heeft wil ik het ook graag weten.

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 17 jun 2012, 11:38
door yal
De aanslag is bikkelhard en de kleppen moeten derhalve ook schoon geschraapt worden.
Daarnaast wil je deze harde rommel niet door je motor en turbo heen krijgen , zal ook trouwens de levensduur v/d katalysator niet positief beinvloeden.

Op youtube zie je mensen met hun dichtgekoekte dieseltje's tijdens flink gasgeven een reiniginsmiddel in hun inlaat spuiten , ik heb meerdere EGR's afgesloten en daarna het inlaatspruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt.
Niet normaal wat een troep daar in zit :shock: .

Ik heb even gekeken naar ervaringen met Seafoam en mensen hadden na gebruik weinig of geen resutlaat.

Kortom , afdoppen dat inlaatspruitstuk, vaker olie verversen en motor flink schoonbranden op bijv. op de autobahn. (rommel schijnt weg te branden boven de 3000rpm :?: )

Grt yal

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 17 jun 2012, 12:07
door Mackdennis
Dat Mike amazing discovery gevoel heb ik ook, te mooi om waar te zijn.
Al ben ik wel minder bang dat de turbo gelijk de geest geeft er zal nu ook wel zo nu en dan een sfukje vuil loskomen
Denk ik.. Maar goed ik geloof ook niet zo in dit spul!

Als het boven de 3000tpm scboonbrand moet mijn inlaat zo schoon als nieuw zijn ;)
Ben echter bang als je bet echt schoon wil hebben dat je inderdaad je hele inlaat moet demonteren en dan goed poetsen
Met de juiste spullen. De enigste oplossing is

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 10 jul 2012, 19:50
door Timvgti
Heeft iemand ooit weleens voor- en na foto's van de kleppen gezien?
Is in NL iets vergelijkbaars als Seafoam te koop?
Misschien werkt het niet door het via een vacuümaansluiting op te laten zuigen, maar wel als schoonmaakgoedje bij het handmatig schoonmaken. Mocht ik ooit besluiten me hier aan te wagen.
Wel veel tijd/werk/geboen met een tandenborstel.
Daarna sowieso een pcv fix of catch can monteren. Waar ik ook nog zoekende naar ben (catch cans vind ik wat duur en pcv blockoff plates kan ik in nederland niet vinden).

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 10 jul 2012, 20:14
door MkVI Nmgn
42DD Catch Can Pro Prijs bij afname 5 stuks 10% Korting : €180,- per stuk *Inclusief verzendkosten*
Dat is toch wel te overzien ?

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 10 jul 2012, 20:31
door Timvgti
MKV Nmgn schreef:42DD Catch Can Pro Prijs bij afname 5 stuks 10% Korting : €180,- per stuk *Inclusief verzendkosten*
Dat is toch wel te overzien ?
Het wordt idd aantrekkelijker... Ik heb er dan ook nog wat vragen over gesteld in jouw topic.
Maar überhaupt alvorens zoiets te installeren, lijkt reinigen me geen gek idee.
Dus mijn 'Seafoam' vraag blijft staan...

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 25 jul 2015, 11:56
door KaaksterGTI
Renekesgti schreef:Kwam het onderstaande filmpje tegen om je carbon aanslag te verwijderen in je inlaat.
Moet alleen altijd via de turbo en de kat weer naar buiten..... Lijkt me niet zo handig of kan dit geen kwaad?



Heb zojuist een filmpje gezien op YouTube, waarbij iemand voor het inspuiten van die foam eerst met zo een micro camera in ze cilinders gaat, zodat ie dus een voor en na beeld kreeg. Het resultaat mocht er zijn de boven kanten van de zuigers waren een stuk schoner dus het helpt zeker.

Re: Seafoam goed idee, slecht idee?

Geplaatst: 25 jul 2015, 12:00
door Verlengsnoer
Ik zou eerder voor een chemische reiniging of walnootschillen straal reiniging kiezen!