Soundpipe

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Soundpipe

Bericht door Demisgti6 »

Dag allemaal ik heb een vraag. Voorheen heette ik Demisgti6 maar ik krijg mn wachtwoord niet gereset dus nu even Dimgti6.
Ik ben na bijna 3 jaar en 70.000 km een beetje klaar met het gebrom. Ik wist eigenlijk nooit af van de soundipe naar het ventilatorrooster van de bijrijder. Ik wil van deze soundpipe af of ik wil m laten dichtmaken. Na enig contact heb ik begrepen dat je onder bij de inlaat het T-stuk kan laten vervangen of een plug moet laten maken om de soundpipe dicht te maken.
Nu is mijn vraag of er iemand is dit dit ook heeft laten doen.

Groet Demis
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Soundpipe

Bericht door staffpride »

Heb het pas zelf weggehaald, als je een beetje handig ben is het goed zelf te doen.
Het verschil in geluid in de auto is echt overduidelijk. Echt een stuk rustiger!

Hier zie je alles wat er dan uit komt

Afbeelding


En hier ligt de oude pijp (met T stuk) en de nieuwe (zonder) naast elkaar

Afbeelding
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Soundpipe

Bericht door Demisgti6 »

Dag Erwin, top dat ziet er wel duidelijk uit! Grappig, leek wel mijn eigen motorruim met die Carbonio. Haha. Ik denk dat ik morgen eerst even contact op neem met Volkswagen of ze het onderdeel kunnen leveren en evt kunnen vervangen. Ik ben wel handig, maar ik heb geen goede werkplaats.
Ik ergerde mij vooral aan het gebrom laag in de toeren. Vooral als ik het rustig aan wil doen heb ik geen zin in resonanties.
Weet jij toevallig het typenr van het onderdeel?

Groet Demis
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Soundpipe

Bericht door staffpride »

Je hebt nodig de 1K0-145-770-N Tiguan Pipe ter vervanging van de originele pijp met T stuk

en dan nog de 1K0-971-866-A
(Firewall Gasket) en de 1K0-971-865-A (Firewall Gasket Clip) om het gat te dichten waar je noise generater zit (bij je ruitenwissermotor).

Lees dit topic maar even door ;)
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=23&t=173
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Soundpipe

Bericht door Demisgti6 »

Dank je wel voor de info. Ik denk trouwens dat er ipv de Tiguan pipe ook een ander mogelijk is. De gti wordt tegenwoordig geleverd zonder noisepipe maar met soundaktor. Er moet dus nu ook een goede pijp zijn voor de gti zonder T-splitsing. Waarschijnlijk is dit de Tiguan pipe.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Soundpipe

Bericht door staffpride »

Ja klopt dan zit er de tiguan pipe op, dat is die ik je net doorgeef ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Soundpipe

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb toen op mijn auto een Tiguan pipe gezet ( op een Type5 Golf )
Die past voor geen meter :P Ik moest de audi A3 pipe hebben maar had niet goed gelezen toen,
Maar voor een Tsi is de Tiguan pipe 100% goed, En de firewall clips maken voor een type 5 en 6 niet uit.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Soundpipe

Bericht door staffpride »

MKV Nmgn schreef:Ik heb toen op mijn auto een Tiguan pipe gezet ( op een Type5 Golf )
Die past voor geen meter :P Ik moest de audi A3 pipe hebben maar had niet goed gelezen toen,
Maar voor een Tsi is de Tiguan pipe 100% goed, En de firewall clips maken voor een type 5 en 6 niet uit.
klopt helemaal.

Jij levert die dingen toch ook?
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Demisgti6
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:27

Re: Soundpipe

Bericht door Demisgti6 »

Ik zal aan VW vragen of ze t willen doen, die zit hier om de hoek. En anders willen ze t in Poeldijk misschien wel doen. Of hebben jullie nog aanraders in de buurt an Adam?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Soundpipe

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je morgen even je dealer belt en je geeft de onderdeel nummers door en vraagt wat het kost,Daarna zal ik mijn prijs eens door geven denk dat het snel al een €15.-/20,- scheelt (inclusief verzendkosten.) en de zelfde week binnen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten