Pagina 1 van 1

Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 22:50
door ED60Letzebuerg
Is een 35 jaren editie ook een S3 blok? zoals bij de Ed30?

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 22:54
door Chris5gti
ja het moterblok is het zelfde bij de ed35 en R, bij de ''gewone '' golf 6 gti niet .

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 22:54
door JonasV
Bij mijn weten wel ja

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:05
door ED60Letzebuerg
Maar wat ik dan niet snap waarom dat een gewone golf 6 gti 210 heeft ipv 200? of moet er heel de tijd stukkie er boven op ?

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:10
door Chris5gti
Die 10 pk is bij een goede golf 5 (gezonde moter) ook al aanwezig (veel originele golfjes hebben net iets meer , soms ook iets minder maar dat ligt aan verschillende dingen ) . Daar vanaf gezien heeft een golf 6 een ander type moter.

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:11
door ED60Letzebuerg
Is dat by een ED35 oowk een BYD motor zoals bij de ED30 ED60L

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:15
door Chris5gti
ed 35 en R is motercode CDL

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:17
door ED60Letzebuerg
Oke dankjewel! De R schijnt echt niks te zijn .. Ik en een maat van me hebben pas gelede in een Demo gerede DSG .. maar ik ken het niet vergelijke met een R32 want nog nooit er in gereden.. maar hij heb wel een dip .. al geef je het gas dan komt tie een seconde later pas

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:23
door Chris5gti
Dan was er iets mis mee want een R is normaal echt snel . Ok hij verliest een beetje ivm vierwiel aandrijving/gewicht tegenover de ed 35 maar zowiezo als auto voor tuning staat de R zeker op nummer 1 . Want hij kan namelijk zijn volle pks kwijt op de weg en zet het om in grip en niet zoals bij de ed35 in brandend rubber :lol: . Maar beiden zijn goede autos uiteraard . Ook zoals ze zeggen veel meer betrouwbaar dan een gewone golf 6 . Maar hiermee moet je een beetje geluk hebben de een rent iedere week naar de garage (zie topic hier ergens al 2 of 3 keer cilinderkop laten maken ofzoiets) en een ander rijdt ermee en heeft nooit problemen .

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:32
door GolfL
Zeker waar,

Een R is echt een bom, de R20 van RonnyR20 die reed als een kanon weg tijdens het natte wegdek tijdens de ringrit. Terwij de rest maar zat te tobben als we al kwart gas gaven.

Re: Edition35

Geplaatst: 18 jul 2012, 23:34
door ED60Letzebuerg
Haha okee dan!

Re: Edition35

Geplaatst: 19 jul 2012, 06:49
door RonnyR20
GolfL schreef:Zeker waar,

Een R is echt een bom, de R20 van RonnyR20 die reed als een kanon weg tijdens het natte wegdek tijdens de ringrit. Terwij de rest maar zat te tobben als we al kwart gas gaven.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Edition35

Geplaatst: 19 jul 2012, 10:26
door yal
Ik heb zelf een ED35 met DSG en mijn broer een R met DSG , (beide CDL motor) die van m'n broer heeft meer dan 320pk en is een kanon.
De ED35 is niet gechipt en krijgt de standaard pk's al niet goed op de weg , zeker niet met regen laat staan na een chip....(toekomst :mrgreen: )

Wereld van verschil tussen de twee auto's , de ED35 is wat lichtvoetiger en de R een kanon waar je in afgeschoten wordt.

Grt yal

ps. de R van RonnyR20 zou wel helemaal als een raket gaan :lol:

Re: Edition35

Geplaatst: 19 jul 2012, 13:26
door kevin78
Wou net zeggen een R is echt wel de beste golf hoor.. Natuurlijk wel getuned..