Hoogteverstelling koplampen.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Davidlagendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2012, 22:44
Locatie: Leidschendam

Hoogteverstelling koplampen.

Bericht door Davidlagendijk »

Vandaag heb ik mijn golf laten keuren voor de APK. Toen ik de auto ophaalde werd me verteld dat de hoogteverstelling van de koplampen niet werkte. Wat zou dit kunnen zijn? Schakelaar kapot? De motortjes? Zijn deze afgezekerd en zo ja, weet iemand een zekeringnummer?

Met vr. Gr. David
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hoogteverstelling koplampen.

Bericht door staffpride »

Kan van alles zijn van wat je opnoem. Zal hem ergens uit laten lezen, dan weet je meer.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Hoogteverstelling koplampen.

Bericht door Timvgti »

Meestal is het asje van de hoogteregelaar-sensor aan de voorzijde of aan de achterzijde van de auto los/afgebroken.
Gebeurd ook veel bij verlaging.
Davidlagendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2012, 22:44
Locatie: Leidschendam

Re: Hoogteverstelling koplampen.

Bericht door Davidlagendijk »

Ik wist niet eens dat dat erop zat, waar kan ik die sensor vinden? Heb je er een foto van?
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Hoogteverstelling koplampen.

Bericht door MatthijsGTI »

Dag David,

Denk persoonlijk dat ze de hoogteregeling zelf van de koplampen bedoelen en niet zoals sommigen al noemen de regeling op de as zoals bij xenon af fabriek het geval is. (of ik moet het helemaal verkeerd lezen :? )

Wat er ook bedoeld kan worden is de handmatige verstelling achterop de koplampen niet meer werkt, deze willen nog weleens afbreken en dan is hij daar niet meer te stellen..

Zit ook een stelmotor achterop de (originele)koplamp bij een Golf IV GTI ook deze kunnen de geest gegeven hebben...

Wat je ook kunt doen voor de apk als je het niet wilt (laten) maken voor de apk en het lichtbeeld staat goed is je schakelaar uit het dashboard halen. (dan zit het er zogenaamd niet op en word er ook niet naar gekeken ;)

Groeten,

Matthijs
Davidlagendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2012, 22:44
Locatie: Leidschendam

Re: Hoogteverstelling koplampen.

Bericht door Davidlagendijk »

Daar dacht ik ook al aan Matthijs,

Mijn auto is ook niet voorzien van Xenon. De handmatige verstelling hebben ze idd gebruikt om ze alsnog op hoogte te zetten, dat functioneerde allemaal gelukkig wel goed. De schakelaar in het dashboard hadden ze ook al gedemonteerd aangezien ze een steekproef hadden.

Ik ga wel Ff 2 nieuwe motortjes halen.
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Hoogteverstelling koplampen.

Bericht door MatthijsGTI »

Ok :)

Weet niet of jezelf vaak via je dashboard je koplampen stelt? Ik persoonlijk niet namelijk en heb op mijn xenonkoplampen (achter ingebouwd maar wel origineel VW) ook geen motor zitten voor verstelling.
Het lichtbeeld staat goed en als er weer een apk-keuring is word de schakelaar verwijderd uit het dashboard en klaar is het, gaat al jaren goed!

Weet niet of je er zo vanaf bovenaf bij kunt, als je pech hebt moet je je bumper demonteren om fatsoenlijk bij de koplampen te komen zoals in mijn geval :oops:

Groeten,

Matthijs
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten