Gestolen en weer gevonden...

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Gestolen en weer gevonden...

Bericht door J3R »

Nou het was vannacht voor de tweede keer feest hier in Amsterdam (IJburg).
Nadat in 2010 mijn rode Golf V GTI (39-RD-BK) voor de deur is ontvreemd, is vannacht (maandag 23 juli 2012) mijn zilveren Golf VI GTI gestolen. De auto is inmiddels terecht, aangetroffen in Amsterdam Slotervaart met de nodige schade... maar afwachten hoe dit uitpakt.

In de nacht van de diefstal (23 juli) een Alfa Romeo 156 JTD kenteken 36-LB-etc gezien die stilstond t.h.v. de Golf, maar niet met zekerheid kunnen vaststellen of deze verhoogde interesse had voor de GTI.

Tevens vernomen dat er op maandag 16 juli kentekenplaten en kenteken papieren zijn gestolen van een zilveren Golf VI TDI te Noordwijk, kenteken 01-KNZ-etc
Toeval?

Wat ikzelf nog heb gezien enkele weken hiervoor:
In de nacht van zondag 8 juli op maandag 9 juli rond 01.00 uur, een zwarte Seat Leon kenteken vermoedelijk beginnend met 37-HZ-?? gezien, met bestuurder en bijrijder. De Seat was voorzien van trekhaak en aan het geluid van de motor te horen, een diesel.
De Seat stopt op de rijbaan naast de zilveren Golf GTI, de bijrijder stapt uit en schijnt met een zaklamp door het zijraam van de geparkeerde Golf (01.00 uur 's nachts). Waarschijnlijk om te kijken of er navigatie is ingebouwd of een andere duister motief (blijkt nu dus de complete auto gestolen).
Twee auto's verder stond nog een (zwarte) GTI, maar daar was schijnbaar geen interesse voor. Politie in kennis gesteld, het lijkt er op dat er weer dieven actief zijn :shock:
Laatst gewijzigd door J3R op 10 aug 2012, 15:58, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Gestolen Golf VI GTI Zilver 18" Detroit, zonnedak 54-LFK

Bericht door Chris5gti »

Is toch niet normaal tegenwoordig ! pffff hoop dat je goed verzekerd was dan valt het allemaal nog enigzins mee ... :(
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Gestolen Golf VI GTI Zilver 18" Detroit, zonnedak 54-LFK

Bericht door Sciroccofrank »

Wel g&€@$%#{], hoe moeilijk is het om met je handjes van de spullen van een ander af te blijven.....sterkte met de afhandeling :cry:
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Gestolen Golf VI GTI Zilver 18" Detroit, zonnedak 54-LFK

Bericht door Crokko »

Het is toch wat he. :evil:
Veel sterkte met de afwikkeling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Gestolen Golf VI GTI Zilver 18" Detroit, zonnedak 54-LFK

Bericht door JonasV »

sterkte man!
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Gestolen Golf VI GTI Zilver 18" Detroit, zonnedak 54-LFK

Bericht door 73GTI »

Stelletje P......K........... lijers!!!!!
in Noord is het niet veel beter ik heb ook veel gezeik gehad tot ik mijn eigen garagebox had.(je kan je GTI niet buiten laten staan helaas)
advies! als je weer een GTI terugneemt(die buiten moet staan): abus granite beugelslot door je Detroit's met een waarschuwings touwtje van je slot naar je deurkruk(net als een schijfremslot op een motorfiets maar dan je velg) niet lekker mee te nemen hoor met een beugelslot in je wiel!
en een extra startonderbreker(50Euro) die niets maar dan ook niets met volkswagen te maken heeft!

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Gestolen Golf VI GTI en terug gevonden

Bericht door J3R »

Aangifte is gedaan en nu maar wachten, tegenwoordig 20 dagen i.p.v. 30 dagen om te kijken of de auto terug wordt gevonden, of dat de verzekering uitkeert. Service Achmea is in ieder geval goed zover; vervangend vervoer stond dezelfde dag klaar en telefonisch goed geholpen. Volgende week waarschijnlijk een schade expert die langs komt om e.e.a. te bespreken.

Auto is terug gevonden in Amsterdam Slotervaart. Het gegraveerde kenteken in de ramen is vermoedelijk erg vervelend voor de dieven.
Jammer genoeg wel een aantal beschadigingen, afwachten hoe dit weer uitpakt.

VAG ook maar even een cynisch mailtje gestuurd:

Graag verneem ik van u hoe het mogelijk is dat de VAG een dusdanige slechte beveiliging van de auto's heeft, dat er in inmiddels 2 (!) VW Golf GTI's van mij zijn gestolen. Daarnaast wijs ik u op de gegevens van verzekeringsmaatschappijen en aan u gelieerde merken, welke in de top van de diefstal cijfers staan.

Mijn GTI's (Golf V en VI) waren voorzien van een VW alarm (fabrieksmontage).
Op diverse sites is het ook te lezen: het blijkt kinderlijk eenvoudig om de wagens van de VAG groep te stelen, ondanks het fabrieksalarm.

Hierom verneem ik graag uw reactie op het volgende:

- hoe is dit mogelijk, terwijl dit probleem al van de vorige generatie auto's bekend is?
- wordt er door de VAG bewust gekozen voor een makkelijk te omzeilen alarm/anti blokkeer systeem i.v.m. het generen van omzet van
de verkoop auto's en onderdelen?
- indien zo, zet u het slechte beveiligingsbeleid voort in de volgende generatie auto's?
- kan ik bij de VAG aankloppen ter vergoeding van mijn gestolen slecht beveiligde auto's c.q. verhoging van verzekering premie c.q.
geweigerd worden door verzekeringsmaatschappijen?
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 142 gasten