Motormanagment storing: Hart transplantatie

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Motormanagment storingslamp

Bericht door Its John »

In je eerste post kan je de topictitel wijzigen.

Cilinder 1 heeft duidelijk minder compressie dan de rest.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storingslamp

Bericht door Girlzdad »

Ik wil het zeker weten voordat ik de kop eraf laat halen.
Je word niet vrolijk als je weet wat het reviseren moet kosten.

Bij het uitlezen gaf het weer" brandstof te mager vanaf stationair" P2177
De cilinder overslag code ben ik vergeten :roll:
Na het wissen van de storingen zijn ze nog niet terug gekomen, al loopt het nog beroerd tot 3000 toeren,zie P2177.
Ik denk dat het te makkelijk is om te denken dat het allemaal door de brandstofpomp komt.
Alle cilinders zouden dan een storing moeten geven is mij gezegt.
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Motormanagment storingslamp

Bericht door Its John »

Hogedrukpomp is wel een keer wat mee gebeurd anders krassen ze er geen letters in lijkt me.
Maak er anders even een foto van en plaats deze hier, misschien dat iemand de letters bekend voor komt.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storingslamp

Bericht door Girlzdad »

De vorige eigenaar heeft een pomp op "de sloop " gekocht in die laten plaatsen :roll: .
Dat hoorde ik nadat ik hem een (boze)mail had gestuurd.
Het klopt dus dat het niet de originele is en waarschijnlijk niet goed werkt.
Laatst gewijzigd door Girlzdad op 23 aug 2012, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Motormanagment storingslamp

Bericht door KlouxOne »

Dat dacht ik wel. Sloperijen krassen altijd initialen in hun spullen. Erg vervelend om te horen. :(
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storingslamp

Bericht door Girlzdad »

Zoals het er nu uitziet word de kop gereviseerd en de pomp vervangen, auw.
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing,mechanisch ?

Bericht door Girlzdad »

Hierbij een piccie van het afgebroken schutwandje/tussenwand.
Ze zijn alle vier vervangen.

Afbeelding

Ik kan niet wachten tot het maandagmiddag is ;)
Gebruikersavatar
jacob en marlous
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Katwijk

Re: Motormanagment storing,mechanisch.

Bericht door jacob en marlous »

SSSooo balen zeg!!!!
Maar het is nu 100% zeker de oorzaak dat er een stuk is afgebroken van het "tussenschotje"???
Wat schade tot gevolg heeft op bougie en kleppen.......lijkt mij iets om preventief te vervangen dan!!!

Succes met je kop revisie
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Motormanagment storing,mechanisch ?

Bericht door yal »

Girlzdad schreef:Hierbij een piccie van het afgebroken schutwandje/tussenwand.
Ze zijn alle vier vervangen.

Afbeelding

Ik kan niet wachten tot het maandagmiddag is ;)

Dat is even pech , wat je zou kunnen overwegen (of is dat al te laat?) is de inlaat handmatig te laten reinigen , zo te zien aan de tussenwandjes is het behoorlijk smerig.
Als er veel prut bij de kleppen zit dan zou de klep slecht kunnen sluiten wat een lagere compressie als resultaat heeft.

Daarom laat ik altijd , als de compressie van een motor slecht is , een lektest doen , dan weet je waar de lekkage zich voordoet.

Dat die plaatjes gebroken waren heb ik nog niet eerder gezien.

Succes ermee,
grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing Update Dokter H.Sloot

Bericht door Girlzdad »

Gisteravond het patiëntje naar Lochem gebracht.
Vandaag een belletje gekregen met de volgende mededeling:
Compressie is goed van de cilinders ( wij hadden het dus verkeerd gemeten :oops: )
Bobines zijn in orde.

Het bleek dat de brandstofinjector van cilinder twee niet meer werkte/kapot was.
Roy heeft die vervangen en de storingen zijn weg en de motor loopt mooi. 8-)
Ik vind het zelf wel vreemd dat wij steeds overslag in cil1 zagen en bij hem in cil2 ?
De inlaat is wel vuil,maar niet dusdanig om mij zorgen over te maken.
Hij raadde mij wel aan om het een keer te laten reinigen.
Al met al hoop ik dat het nu echt opgelost is.
Ik kan niks anders zeggen dat ik opgelucht ben en :mrgreen:
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )

Bericht door Its John »

Dat klopt wel Ramon, die andere monteur had toch de injector gewisseld van 1 naar 2?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )

Bericht door Girlzdad »

Its John schreef:Dat klopt wel Ramon, die andere monteur had toch de injector gewisseld van 1 naar 2?
Of hij bedoelde de bobines ?.
Ik zal het navragen.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )

Bericht door KlouxOne »

kijk aan. helemaal top. wat een opluchting :O
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing Update Dokter H.Sloot

Bericht door Girlzdad »

Girlzdad schreef:Gisteravond het patiëntje naar Lochem gebracht.
Vandaag een belletje gekregen met de volgende mededeling:
Compressie is goed van de cilinders ( wij hadden het dus verkeerd gemeten :oops: )
Bobines zijn in orde.

Het bleek dat de brandstofinjector van cilinder twee niet meer werkte/kapot was.
Roy heeft die vervangen en de storingen zijn weg en de motor loopt mooi. 8-)
Ik vind het zelf wel vreemd dat wij steeds overslag in cil1 zagen en bij hem in cil2 ?
De inlaat is wel vuil,maar niet dusdanig om mij zorgen over te maken.
Hij raadde mij wel aan om het een keer te laten reinigen.
Al met al hoop ik dat het nu echt opgelost is.
Ik kan niks anders zeggen dat ik opgelucht ben en :mrgreen:
De inlaat wordt toch gereinigd.
In eerste instantie wilde ik het later een keer aanpakken.
De onzekerheid bij mij dat het in de kop niet goed zit is groter dan ik had verwacht ;)
Ook word gelijk de distributieriem,waterpomp etc gelijk meegenomen.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )

Bericht door Race Eend »

Beter beter dat het probleem gevonden is. Roy kwam gister al met de vraag of wij nog een tfsi S3/ED30 injector hadden liggen. Gelukkig lagen er nog bij JD in het magazijn enkele doosjes (upgraden naar grotere turbo's gebruiken we ze voor), dus hij kon meteen door sleutelen, en met succes blijkt :D
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing Update Dokter H.Sloot

Bericht door Girlzdad »

Girlzdad schreef:
Girlzdad schreef:Gisteravond het patiëntje naar Lochem gebracht.
Vandaag een belletje gekregen met de volgende mededeling:
Compressie is goed van de cilinders ( wij hadden het dus verkeerd gemeten :oops: )
Bobines zijn in orde.

Het bleek dat de brandstofinjector van cilinder twee niet meer werkte/kapot was.
Roy heeft die vervangen en de storingen zijn weg en de motor loopt mooi. 8-)
Ik vind het zelf wel vreemd dat wij steeds overslag in cil1 zagen en bij hem in cil2 ?
De inlaat is wel vuil,maar niet dusdanig om mij zorgen over te maken.
Hij raadde mij wel aan om het een keer te laten reinigen.
Al met al hoop ik dat het nu echt opgelost is.
Ik kan niks anders zeggen dat ik opgelucht ben en :mrgreen:
De inlaat wordt toch gereinigd.
In eerste instantie wilde ik het later een keer aanpakken.
De onzekerheid bij mij dat het in de kop niet goed zit is groter dan ik had verwacht ;)
Ook word gelijk de distributieriem,waterpomp etc gelijk meegenomen.
Jammer genoeg heb ik gelijk gekregen.
Er zijn groeven aangetroffen in de cilinders.
De schade is zo erg/diep dat Hans een andere motorblok heeft gezocht en heeft gevonden.
Als het blok bij hem binnen is gaat hij ermee aan de gang.
Het is een blok incl de turbo.
Hans heeft uitgelegd dat het stukje metaal ook door de turbo kan zijn gegaan en daar ook schade kan zitten.
Waar je dan later weer problemen mee zou kunnen krijgen.
*Zucht*
Het donor blok heeft dan wel weer voor de helft minder kilometers op zijn conto staan, vergeleken met mijn blok.
Daar haal ik dan maar het positieve uit.

Word vervolgd
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie

Bericht door Race Eend »

Hoe kwam dat uiteindelijk aan het licht dan? Gezien hij goed leek te lopen met de nieuwe injector? Was het ook die cilinder waar het probleem zat?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie

Bericht door KlouxOne »

Erg vervelend voor je! Dit zijn kosten waar je niet op zit te wachten :( sterkte ermee. Hopelijk rij je straks weer met een smile rond
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie

Bericht door Girlzdad »

Race Eend schreef:Hoe kwam dat uiteindelijk aan het licht dan? Gezien hij goed leek te lopen met de nieuwe injector? Was het ook die cilinder waar het probleem zat?
Ik heb de kop eraf laten halen om te reinigen en Roy heeft daarna geconstateerd dat er groeven in de cilinders zitten..
Hij begreep ook niet dat de compressietest positief was ?


.
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie

Bericht door Luca »

Maar waarom dan een nieuw blok als de motor goed loopt en de compressie test goed was ?
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie

Bericht door Girlzdad »

Luca schreef:Maar waarom dan een nieuw blok als de motor goed loopt en de compressie test goed was ?
Op het moment van het meten zat alles afgesloten en zag het er goed uit ?
Ik vertrouw op de expertise van Hans ;)
De schade aan de cilinders zijn dusdanig dat het in een later stadium voor problemen gaat zorgen.
En dat ben ik liever voor dan dat ik langs de kant stil kom te staan.
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie

Bericht door Girlzdad »

Alle volgende update's gaan verder in mijn voorsteltopic.

Zie link:Girlzdad stelt zich voor
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten