Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

De mooiste auto ooit gezien of juist de lelijkste? Denk je een bekende gezien te hebben? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door sitechris »

Vandaag was ik met een maatje in een door JD gechipte Octavia RS (292 pk/444 nm) even aan het sparren op de Autobahn A57 van Nijmegen naar Krefeld toen er plotseling een carbon steel GTI VI tussen ons in reed in de Baustelle. Die GTI kon het niet bolwerken tegen het JD geweld ;). Iemand van hier?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door 3Edition »

sitechris schreef:Vandaag was ik met een maatje in een door JD gechipte Octavia RS (292 pk/444 nm) even aan het sparren op de Autobahn A57 van Nijmegen naar Krefeld toen er plotseling een carbon steel GTI VI tussen ons in reed in de Baustelle. Die GTI kon het niet bolwerken tegen het JD geweld ;). Iemand van hier?
Die zal zich echt niet melden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Eric H »

Denk het ook niet :lol:

Vind dit altijd het leukste van autorijden. Mensen die andere auto's onderschatten.
Denken dat ze een snelle auto rijden en vervolgens het snot voor de ogen gereden krijgen van een "onopvallende" auto.

Kijk een GTI is niet onbedeeld qua vermogen, maar als je bijvoorbeeld in je 911-je continu een GTI grill in je achteruitkijkspiegel ziet, en het lukt je maar niet om hem los te rijden.....daar kunnen sommige mensen een aardig complex aan overhouden :mrgreen:

En mij lijkt het dan fantastisch om dan de bestuurder van die GTI te zijn.......
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door sitechris »

Dan is een Octavia de ubersleeper. Ding had 292 pk/444 nm. Je zult begrijpen dat de verschillen met mijn GTI minimaal waren. Alleen bij hoge toeren was ik heel klein beetje sneller (verwaarloosbaar).

Nog even over die andere GTI, die belandde bij een Baustelle toevallig tussen ons in, was erg grappig! Hij kreeg even JD les van zowel de GTI als de Octi RS 8-) . Ben wel benieuwd of dat een stock GTI was of een gechipte. De chauffeur was wel zo sportief om de Octi een duimpje omhoog te geven toen hij werd ingehaald. Dat siert hem! Vind ik ook mooi als mensen even duimpje geven.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Eric H »

De chauffeur was wel zo sportief om de Octi een duimpje omhoog te geven toen hij voorbij geblazen werd.
There, I fixed it for you :mrgreen:
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door kevin78 »

Wat is er allemaal gedaan dan aan deze skoda ?? Is toch ook gewoon de 2.0 turbo zelfde als de gti...
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik weet toevallig dat deze jongen mee leest hier op het forum met die skoda omdat die hier meer over de 2.0T blokken te vinden is dan om het skoda forum, Hij reageerd alleen niet omdat die een skoda rijd wat ik toen al zei tegen hem dat het onzin is want alle auto's zijn welkom vooral snelle, Voor 2 weken geleden heb ik eens een meeting gehad met hem en het is echt een nette RS
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Its John »

sitechris schreef:De chauffeur was wel zo sportief om de Octi een duimpje omhoog te geven toen hij werd ingehaald. Dat siert hem! Vind ik ook mooi als mensen even duimpje geven.
Verleden week kreeg ik de vinger van een S8 :mrgreen:
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Vince82 »

MKV Nmgn schreef:Ik weet toevallig dat deze jongen mee leest hier op het forum met die skoda omdat die hier meer over de 2.0T blokken te vinden is dan om het skoda forum, Hij reageerd alleen niet omdat die een skoda rijd wat ik toen al zei tegen hem dat het onzin is want alle auto's zijn welkom vooral snelle, Voor 2 weken geleden heb ik eens een meeting gehad met hem en het is echt een nette RS
Helemaal mee eens Tonnie, in mijn ogen is op dit forum is veel meer info te vinden over vag in het algemeen dan op veel andere fora.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door MkVI Nmgn »

Its John schreef:
sitechris schreef:De chauffeur was wel zo sportief om de Octi een duimpje omhoog te geven toen hij werd ingehaald. Dat siert hem! Vind ik ook mooi als mensen even duimpje geven.
Verleden week kreeg ik de vinger van een S8 :mrgreen:
De middelvinger zeker ? :mrgreen:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door sitechris »

kevin78 schreef:Wat is er allemaal gedaan dan aan deze skoda ?? Is toch ook gewoon de 2.0 turbo zelfde als de gti...
Dit was nog zelfde blok als de GTI MKV. Is iets anders dan GTI VI, het nieuwe GTI VI blok trekt bovenin tandje lekkerder door begreep ik. In de nieuwste versie van de Octavia RS zit overigens ook GTI VI blok, alleen geven ze hem 'officieel' maar 200 pk. Wat bullshit is, of marketing (of allebei).

Overigens had deze Octavia 140k gelopen, maar hij reed als nieuw. Echt wel een fijne auto! Vooral als reisauto echt wel heel erg fijn!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door kevin78 »

heb nog niet gehoord dat een het golf 6 blok lekkerder doortrekt bovenin... waar haal je dit vandaan dan...
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Its John »

MKV Nmgn schreef:
Its John schreef:
sitechris schreef:De chauffeur was wel zo sportief om de Octi een duimpje omhoog te geven toen hij werd ingehaald. Dat siert hem! Vind ik ook mooi als mensen even duimpje geven.
Verleden week kreeg ik de vinger van een S8 :mrgreen:
De middelvinger zeker ? :mrgreen:
Jij mag ook niet meer raden ;)
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik krijg ze ook meestal daarom was het niet echt rade :P
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 31 aug 2012, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Girlzdad »

met voorbedachte rade :D
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door sitechris »

kevin78 schreef:heb nog niet gehoord dat een het golf 6 blok lekkerder doortrekt bovenin... waar haal je dit vandaan dan...
Mijn RS collega vertelde me gisteren dat Mark (JD) dat een keer aan hem vertelde dat de VI turbo net wat lekker presteert bij hoge toeren. @Mark: correct me if i am wrong. Overigens vond ik dat verschil ook wel merkbaar. Bij deze Octavia RS (bouwjaar 2006) vond ik doortrekken tot boven 6000 RPM niet echt veel toevoegen. Ik had al bij 5500 RPM de neiging om door te schakelen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door JonasV »

Lekker vermogen uit die RS!
Dat is ook en 2.0 TSI toch?
Kom ik aan met m'n 1.6 greenline tdi octavia :P
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door sitechris »

Idd een RS. Hele fijne auto trouwens. Rijdt veel strakker dan mijn lease Octavia 1.4 TSI. Die vind ik wat zwabberen bij hoge snelheid, de RS ligt snaarstrak op de weg.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door JonasV »

Haha leuk om te lezen, dat idee heb ik ook over de mijne. Ik heb hem zelfs al op een onverwacht moment achterstevoren gehad. Maar vergeleken met de huur Polo bluemotion die ik nu even heb is het heerlijk ;)
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Bas_T5 »

Nu heeft hij zich voorgesteld op dit forum. Ik wil wel een keer mee sparren op de autobahn. Had aan O2RS al een
mini-meeting voorgesteld, hopelijk kan ik bij jullie VAG geweld wel aanhaken :)
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

@Bas_T5

Ik vind het wel grappig... Geen VAG auto maar toch lekker actief op het forum! Al meer dan 10 berichten en een introductie van jezelf; je krijgt nu dus standaard 10% korting bij JD (even bij Nico aankloppen) haha :D Nu nog een GTI :twisted:
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Bas_T5 »

haha zeg nooit dat iets er niet komt, maar nu ik de volvo heb dat ik niet binnen een paar weken na aanschaf van een andere auto
al rond aan het kijken ben naar de volgende auto. Wat jullie moet aanspreken aangezien ik altijd opel heb gereden op een benz E420 na...
Ben begonnen met een corrado G60, maar die was een dijk af gegaan en niet meer rijbaar, toen naar kadett gsi over gestapt en daarna
vele verschillende en snelle opels. Ook al mijn vrienden hadden opels dus dan blijf je er toch bij.

Met vrienden destijds zelf een autoclub opgericht "nightcruizers" voor mensen uit de regio duiven/zevenaar. Het was voor alle merken en
de vw/opel verhouding was wel gelijk ongeveer. Altijd erg gezellig tot het helemaal uit de hand liep elke zondag avond bij de mac in duiven
en er meer dan 100 auto's kwamen uit arnhem, nijmegen, dieren en zelf de midlands uit veenendaal. De sfeer werd anders en er werd geraced
wat niet de bedoeling van de club was, toen de goede relatie met de lokale politie veranderde en er grote controles werden ingezet hebben wij de
club opgeheven.

ben heel erg tevreden over de volvo, als ik zou kunnen kiezen heb ik liever een golf VI GTI maar die is €10.000 duurder dan mijn volvo
dus niet te vergelijken. Zo kan ik nog meerdere auto's opnoemen. En aangezien ik nog een student ben (al veel te lang) is dat in mijn budget ook niet te halen.
Ik ben een groot auto liefhebber en kan bijna elk merk wel waarderen voor hun topmodellen.

Sorry voor de offtopic :lol:

Maar een mini-meeting lijkt mij leuk om wat forumleden uit de buurt tegen te komen.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door sitechris »

Minimeeting altijd leuk, maar dan wel na de winter. Binnenkort gaan de winterbandjes weer erop. Is toch net ff wat minder (topsnelheid niet kunnen rijden etc)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

@Bas_T5

Ik zit ook absoluut niet vast aan één merk en vind veel andere merken ook geweldig (vooral Duits, Engels en Italiaans). Alleen Opel gaat er bij mij echt niet in... Doet mij altijd denken aan 65 plussers die erin rijden, of sjonnies met petjes (ja ook golfjes vallen hier onder haha) en dan de naam nog "Ik rij in een Opel". Laat ik wel even zeggen dat ik momenteel Opel wel één van de merken vind die de mooiste auto's aan het uitbrengen is! De nieuwe Opel Astra GTC en Cascada zijn gewoon plaatjes van auto's!
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A57: GTI (stock?) vs JD Octavia RS vs GTI JD

Bericht door sitechris »

De nieuwe Astra OPC is de één na bruutste auto (op de exoten na) die ik ooit in de binnenspiegel heb gezien. Fenomenaal agressief gestijlde auto. Nummer 1 is de BMW 1M coupe.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten