was dit poging tot diefstal....?!

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
ripa
Berichten: 106
Lid geworden op: 03 sep 2012, 19:41
Type auto: Golf 7R

was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door ripa »

Vanochtend kwam ik bij mijn auto (golf r20) en zag ik dat het afdekkapje in mijn bumper voor mijn sleepoog weg was. Ik weet zeker dat hij er gisteren nog opzat.

Opzich geen ramp, zo'n kapje is niet zo heel duur denk ik. Wat ik me wel afvraag: ging het de dief om dit afdekkapje of was het een poging mijn hele bumper of erger nog de hele auto te stelen.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? heb er toch geen lekker gevoel bij.
Laatst gewijzigd door ripa op 24 sep 2012, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afdek-kapje sleepoog gestolen?!

Bericht door staffpride »

Kan best zijn dat ze je auto hebben proberen weg te slepen en dat ze "gestoord" zijn (op tijd voor jou)
MVG EMServices

Afbeelding
ripa
Berichten: 106
Lid geworden op: 03 sep 2012, 19:41
Type auto: Golf 7R

Re: Afdek-kapje sleepoog gestolen?!

Bericht door ripa »

Daar dacht ik ook aan. Maar ja, een auto stelen door weg te slepen, wordt dat gedaan?

Of hebben ze hem op een autoambulance proberen te trekken, dat kan ook nog....

Heel vervelend dit.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Afdek-kapje sleepoog gestolen?!

Bericht door 73GTI »

ik zou hem met een groot kettingslot van een scooter aan een paal of wat dan ook vastmaken het is niet anders tegenwoordig.

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door Crokko »

Hoe dan ook, waren het weer van die kanslozen. :evil:
Afbeelding
ErikGTI

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door ErikGTI »

Even een vraag:...als je een Construct of een Bearlockslot koopt...dan moet je hem in zijn achteruitparkeren en vergrendelen....helpt dit als ze hem weg willen slepen of trekken ze hem gewoon op de trailer...
Zijn er nog overige manieren (bv sleepoog tijdelijk afnemen?)
om te beveiligen tegen wegslepen.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door Gengar »

Ik denk een poging tot diefstal. Ik had mijn Golf 6 GTi niet eens 24uur, maar toen ging wel de alarm af, en tevens had ik wat krassen op me voorbumper. Het kan ook zijn dat de dieven misschien de xenon verlichting wouden weg halen. Het kan ook dat zij de voorbumper wouden stelen. Alle verdenkingen zijn mogelijk.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door staffpride »

Gengar schreef:Ik denk een poging tot diefstal. Ik had mijn Golf 6 GTi niet eens 24uur, maar toen ging wel de alarm af, en tevens had ik wat krassen op me voorbumper. Het kan ook zijn dat de dieven misschien de xenon verlichting wouden weg halen. Het kan ook dat zij de voorbumper wouden stelen. Alle verdenkingen zijn mogelijk.
Om de voorbumper te demonteren hoeft het klepje van je sleepoog er niet af
MVG EMServices

Afbeelding
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door Gengar »

staffpride schreef:
Gengar schreef:Ik denk een poging tot diefstal. Ik had mijn Golf 6 GTi niet eens 24uur, maar toen ging wel de alarm af, en tevens had ik wat krassen op me voorbumper. Het kan ook zijn dat de dieven misschien de xenon verlichting wouden weg halen. Het kan ook dat zij de voorbumper wouden stelen. Alle verdenkingen zijn mogelijk.
Om de voorbumper te demonteren hoeft het klepje van je sleepoog er niet af
Je hebt gelijk. Dat ik daar niet op kwam :oops:
ripa
Berichten: 106
Lid geworden op: 03 sep 2012, 19:41
Type auto: Golf 7R

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door ripa »

Je komt er niet uit wat het is geweest. Ik ga me er verder niet aan storen. Ik heb nu verschillende maatregelen genomen om diefstal te voorkomen, als ze hem toch weghalen is het jammer. Ik ben goed verzekerd. Ik zit alleen nog te twijfelen over zo'n bearlock. Vraag me af of je die niet gewoon met een cilinderslotentrekker open kan maken.

Ik vond trouwens ook een artikel op internet waarop omschreven staat hoe ze die Golf r32 waar een bearlock inzat -waar in een ander artikel op dit forum over wordt geschreven- uit de parkeergarage van de RAI hebben gestolen , die hebben ze gewoon uit de garage weggesleept met een transporter die ze ook in die parkeergarage haden gestolen. Datblijkt uit een observatie van de politie, die hebben dat allemaal zien gebeuren. Niet te geloven.
ErikGTI

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door ErikGTI »

ripa schreef:Je komt er niet uit wat het is geweest. Ik ga me er verder niet aan storen. Ik heb nu verschillende maatregelen genomen om diefstal te voorkomen, als ze hem toch weghalen is het jammer. Ik ben goed verzekerd. Ik zit alleen nog te twijfelen over zo'n bearlock. Vraag me af of je die niet gewoon met een cilinderslotentrekker open kan maken.

Ik vond trouwens ook een artikel op internet waarop omschreven staat hoe ze die Golf r32 waar een bearlock inzat -waar in een ander artikel op dit forum over wordt geschreven- uit de parkeergarage van de RAI hebben gestolen , die hebben ze gewoon uit de garage weggesleept met een transporter die ze ook in die parkeergarage haden gestolen. Datblijkt uit een observatie van de politie, die hebben dat allemaal zien gebeuren. Niet te geloven.
Ik word hier zooooo ziek van....is werkelijk niets tegen bestand...er moet toch ook een (extra) alarm zijn wat niet te scannen oid is...al is het maar eentje van een paar tientjes van een onbekend merk welke onder de radar blijft bij het criminele volk :cry:
Ook ik twijfel sterk over het aanschaffen van een Bearlock...of Construct.
.
Ik zag ooit de hele bioscoop applaudiseren toen een gewapende schurk in de film een auto-ruit in probeerde te slaan.....de auto van James Bond.....in een flits zag je nog even de sticker " Burglar-Proof" ...daarna explodeerde ze beiden.... :evil: .
ErikGTI

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door ErikGTI »

Even een vraag is dat sleepoog er (makkelijk) af te slijpen.....
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door Race Eend »

Dat sleepoog is gewoon een gat met schroefdraad waar je een sleepoog in kunt draaien.

Je wilt dat ook niet onklaar maken, als je langs de kant vd weg staat met een kapotte motor, kun je ook niet meer een trailer opgesleept worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
ErikGTI

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door ErikGTI »

Race Eend schreef:Dat sleepoog is gewoon een gat met schroefdraad waar je een sleepoog in kunt draaien.

Je wilt dat ook niet onklaar maken, als je langs de kant vd weg staat met een kapotte motor, kun je ook niet meer een trailer opgesleept worden.

Duidelijk...je zou dus eigenlijk een maatje groter moeten tappen en zelf een passend sleepoog achter moeten houden... :twisted:
Gebruikersavatar
Peterdek
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2012, 15:16
Type auto: Golf

Re: was dit poging tot diefstal....?!

Bericht door Peterdek »

Kan ook gewoon vandalisme zijn. Sommigen jatten echt alles wat los en vast zit.
Das Auto
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 119 gasten