Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen gespot

De mooiste auto ooit gezien of juist de lelijkste? Denk je een bekende gezien te hebben? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen gespot

Bericht door Bas_T5 »

Ik had afgelopen een leuk sprintje met een gti, misschien zit de eigenaar hier, wilde hem
wel ff spreken. Was benieuwd wat er aan gedaan was, want origineel is de gti niet meer.
Hij kon mij aardig bijhouden, ik reed in een zwarte Volvo S40 T5
Laatst gewijzigd door Bas_T5 op 17 okt 2012, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door Edition30 »

Om een Volvo S40 T5 bij te houden hoef je toch niks aan je GTI te doen, dat doen we met twee vingers in ons neus ... ;) Je Volvo heeft 230 pk op papier en de Golf heeft 210 op papier, maar in de praktijk blijkt dat VW voorzichtig is met de opgegeven waarde en Volvo wel eens iets te rooskleurig is, daarnaast is de Volvo iets zwaarder dan de GTI. Gelijkwaardig zijn de dus zeker.

Was de Golf "geholpen" dan had je de achterkant van de Golf gezien en ging het niet aardig gelijk op ;) Op zich wel leuk dat je op deze manier even contact zoekt en je het partijtje stoeien wel kon waarderen (tenzij je van de politie bent en op deze manier de ontbrekende getallen van het kenteken nog even wilt invullen ....... :roll: ).

Overigens hoef je het kenteken hier niet te vermelden, de bestuurder weet wel dat hij daar heeft gereden en heeft gesport met een Volvo. Het plaatsen van een kenteken van een ander zijn we hier niet zo`n voorstander van (even rommelen met een paar getallen en je hebt het kenteken van de auto).

Stel je anders even voor in het "voorstel topic".
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door Bas_T5 »

haha, nee ik ben niet van de politie. Wilde het hele kenteken niet neer zetten had deze ff op de tel opgezocht en was een GTI uit 2010,
Tenaamstelling 7-2012. Ik had inmiddels al vernomen dat de GTI bij JD geweest is . Uiteraard is mijn S40 ook niet meer standaard ;)

Je hebt wel gelijk over dat volvo te veel vermogen opgeeft. Na wat aanpassingen en octaan 102 had deze op de bank 224pk
voordat de auto softwarematig werd aangepast. Volgens mij had hij zijn handen vol om me bij te houden, maar daar wilde
ik wat meer over weten.
Mijn auto is vorige week pas geholpen en was mijn eerste sprintje met een waardige tegenstander :D
Het ging veel te hard op een weg waar veel gecontroleerd wordt dus keek pas bij gas loslaten in de spiegel.
Toen ik eraf ging gaven we beide een duimpje naar elkaar. Wil nu niet alvast smoesjes verzinnen, maar zat net verkeerd in de
toeren toen we volgas gingen. Moet nog ff de juiste schakelmomenten vinden.

Ik zal me morgen even netjes voorstellen en wat meer gegevens van mijn auto neerzetten.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door Edition30 »

Hoewel geen VW Golf GTI, ben ik nu toch wel benieuwd naar de set-up van je auto. ;)

Zie ook dat je je eerste topic hebt aangepast, netjes!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door Bas_T5 »

Ik wilde eigenlijk al slapen, maar was nog wat mooie pic's aan het bekijken van gti's. Ben heel lang op zoek geweest
naar een leuke snelle auto. en lang naar een leon P1 FR gekeken, maar door het gebrek aan opties niet geworden.
Golf V GTI bijna allemaal ingevoerd en afgetrapt voor het budget wat ik had. Toevallig tegen de volvo aangelopen, en beviel goed qua rijden en opties.

De auto heeft een grotere intercooler, 3" downpipe, 2.5" catback uitlaat en chip op maat van Fasttech.
De waardes zal ik morgen wel plaatsen. Vooral het koppel is erg hoog, alleen laag in de toeren en zakt redelijk snel terug
waardoor het nog ff zoeken is wat het beste en snelste is in een sprintje.

Afbeelding
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door Edition30 »

Zal je verder niet van je slaap houden. Slaap ze! Droom maar lekker (over een Golf GTI).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door bzb »

mooie vulva, is jou rechter lamp wat dof? normaal houd ik mij kalm bij vv en mondeo's, maar met een dikke intercooler zit het wel safe :) vast geen wout
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door Bas_T5 »

De rechter unit is (nog) niet dof, maar blijft na het wassen wat vocht in zitten...

Kan de uitdraai van het vermogen niet vinden, maar in het filmpje van Fasttech is deze te zien met de waardes:

http://www.youtube.com/watch?v=-U6YvpNC ... plpp_video
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Zwarte golf VI GTI A325 van Arnhem richting nijmegen ges

Bericht door Bas_T5 »

De eigenaar is hier denk ik niet (actief) aanwezig, jammer had hem graag gesproken.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Plaats reactie

Terug naar “Gespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten