Vagcom

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Vagcom

Bericht door Golf88 »

Ik wil graag mijn laptop aan mijn Golfje gaan hangen om wat instellingen proberen te veranderen. Zo ben ik op het forum tegengekomen dat je de mistlichten kunt laten branden bij het maken van een bocht. De software om dit mee te doen heb ik inmiddels. Nu heb ik daar wel die connector voor nodig en de plaats waar ik deze kan insteken. Kan iemand van jullie mij hiermee verder helpen?

Het gaat om een GTI DSG uit 2005.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Vagcom

Bericht door TheDGM »

Afbeelding

En dan even op ebay of marktplaats zoeken naar een vcds kabel, ross tech kabel of vagcom cable.

Mistlichten laten branden bij het maken van een bocht (bochtenverlichting) kan volgens mij pas vanaf een bepaald bouwjaar. Je zou het voor de zekerheid even kunnen vragen aan Staffpride of KlouxOne.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Vagcom

Bericht door TheDGM »

MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Vagcom

Bericht door MkVI Nmgn »

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Vagcom

Bericht door KlouxOne »

Helaas is het niet zo simpel om even een kabeltje te scoren op internet en zelf gedownloade software te gebruiken. 100% zeker dat je gekochte kabel niet met de software gaat communiceren.

Als je werkend spul wil zou je een rosstech kabel inclusief software kunnen kopen. Deze kabels kun je ook updaten zodat je altijd de laatste nieuwe software hebt.

Je kan ook een imitatie kabel kopen. deze kan je niet zo een 1,2,3 updaten. ook 90% van de imitatie kabels werken niet goed. vooral het spul van marktplaats mijden. een autolog gaat daarmee prima. maar comfort modules coderen kan vaak al niet omdat de software kabel combinatie te oud is. of omdat er conflicten ontstaan tussen de software en imitatie kabel.

De kabel waar TheDMG naar verwijst is de grootste troep. plus dat dit al helemaal niet gaat werken op een Golf5 de kabel ondersteund geen CANBUS. dit is echter wel vereist op jou auto.

Daarnaast kom natuurlijk ook nog is kijken hoe je comfort modules moet coderen. een kabeltje kopen is niet zo moeilijk natuurlijk. kijk maar daar 90% van de VW dealers. hebben alle spullen staan. Maar er mee werken kunnen ze echter niet.

Om even terug te komen op de Bochten verlichting op een Golf 5. Dit kan allen als je een 30 bytes boardnet module hebt. Aangezien jou auto van 2005 is, is deze niet aanwezig. Dit kan pas met modellen vanaf eind 2007/begin 2008.
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Vagcom

Bericht door s3. »

Je kunt mij een PM sturen indien je een link wilt naar een imitatiekabel wat 100% werkt (versie 11.11).
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Vagcom

Bericht door Golf88 »

Bedankt allemaal voor de tekst en uitleg :) Ik ga het allemaal nog eens rustig bekijken en goed overwegen wat ik nu wel of niet moet gaan doen. Wellicht dat het verstandiger is om iemand hier in de buurt te zoeken die me hiermee kan helpen.
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten