Bout olie plug afgeknapt en draadtap timer dop.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIII.
Plaats reactie
erik450
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2012, 00:08
Type auto: golf 3 gti 8v

Bout olie plug afgeknapt en draadtap timer dop.

Bericht door erik450 »

Hallo mensen, vanavond even mijn gti in de schuur op klossen laten warmdraaien tot 70 graden olie temperatuur, en dacht even de olie af te laten. Nou mooi niet dus, knapt er wat in carterpan, de aftapplug draait los rond maar komt niet los. Nu heb ik het idee dat er binnen in het caterpan een moer zit gelast en dat deze los is gesprongen, en nu samen met de aftapplug rond draaid. Heeft iemand hier ervaring mee? Komt zoiets vaker voor bij een golf 3? Ik denk dat ik een gat in het caterpan moet boren om de olie er af te krijgen, en deze later weer dicht lassen. Of heeft iemand een beter idee?
Verder heb ik om de distributie riem te vervangen de groene plug uit de versnellingsbak moeten hakken, anders waren de merktekens niet te zien. nieuwe plug gekocht, maar nu is de schroefdraad redelijk vervuild, wat ook de reden was denk ik dat de oude plug niet wilde lossen. Is er een tap in de handel om de draad schoon te snijden? of zijn er andere handige tips om de schroefdraad weer lekker te krijgen zodat de nieuwe plug er weer lekker in schroeft.

Groeten Erik Jan.
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Bout olie plug afgeknapt en draadtap timer dop.

Bericht door PatrickR »

Gewoon even het carter er onder uit trekken, is makkelijker dan gaan boren...
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bout olie plug afgeknapt en draadtap timer dop.

Bericht door MkVI Nmgn »

Gaatje boren olie eruit pan eronderuit en nieuwe plaatsen zal niet te veel knutselen aan de pan want als je rijd en jij loopt los en je merkt net te laat kun je nieuw blokkie erin hangen,
Stuur me privé even je chassisnummer dan zal ik kijken wat een carterpan kost
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “GOLF III GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten