Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door mhoutman »

Ik heb gisteren een schrijven gekregen van de dealer of ik gebruik wil maken van de Volkswagen zekerheidspolis. Er is tijdelijk een aanbieding: kosten 1 jaar € 149,00 en 2 jaar € 349,00 (limiet 100.000 km)

Als ik de voorwaarden lees zijn er nogal wat zaken die uitgesloten worden: http://www.volkswagenbank.nl/downloads/ ... 1%20NL.pdf

Wat is wijsheid :?:
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door yal »

Ik heb de garantie wel verlengd omdat ik voor Eur.349,- dan 2 jaar geen gezeur heb met coulance gedoe etc.

Aangezien ik zoveel problemen lees over de tsi motoren zal het VW concern weleens minder coulant kunnen zijn in de toekomst om kosten te besparen. Gelukkig heb ik geen distributieketting.

DSG, motor,turbo en navigatie etc. zijn niet uitgesloten , slijtage delen wel maar dat is ook zo in de eerste 2 jaar.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik verleng sowieso mijn garantie zoals Yal ook al zegt scheelt een hoop ellende met bepaalde dingen en voor die paar honderd euro die heb je zo terug verdient mocht je versnellingsbak of dergelijken kapot gaan.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door 73GTI »

yal schreef:Ik heb de garantie wel verlengd omdat ik voor Eur.349,- dan 2 jaar geen gezeur heb met coulance gedoe etc.

Aangezien ik zoveel problemen lees over de tsi motoren zal het VW concern weleens minder coulant kunnen zijn in de toekomst om kosten te besparen. Gelukkig heb ik geen distributieketting.

DSG, motor,turbo en navigatie etc. zijn niet uitgesloten , slijtage delen wel maar dat is ook zo in de eerste 2 jaar.

Grt Yal
ik geloof dat een Golf R ook geen ketting heeft maar een riem

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door MkVI Nmgn »

Ketting/kettingspanner/nokkenasversteller ;-) elke GTI heeft een ketting en ik heb al ervaring ermee dat die ook oprekken en dat de spanner wat slapjes word en dat je de nokkenasversteller hoort tikken en is een reparatie van normaal een €1400,- bij de dealer, waarom voor €350,- een risico gaan lopen ? Lekker garantie verlengen en dan hopen dat je die €350,- maar voor niks betaald heb ik ga die gok echt niet wagen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door yal »

73GTI schreef:
yal schreef:Ik heb de garantie wel verlengd omdat ik voor Eur.349,- dan 2 jaar geen gezeur heb met coulance gedoe etc.

Aangezien ik zoveel problemen lees over de tsi motoren zal het VW concern weleens minder coulant kunnen zijn in de toekomst om kosten te besparen. Gelukkig heb ik geen distributieketting.

DSG, motor,turbo en navigatie etc. zijn niet uitgesloten , slijtage delen wel maar dat is ook zo in de eerste 2 jaar.

Grt Yal
ik geloof dat een Golf R ook geen ketting heeft maar een riem

mvg lex
@lex , de ED35 heeft de dezelfde motor als de R , motorcode CDL met iets lagere turbodruk.

Zoals Tonnie terecht zei is er wel een ketting aanwezig tussen de nokkenassen , maar de distributieriem gelukkig niet.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door 73GTI »

yal schreef:
73GTI schreef:
yal schreef:Ik heb de garantie wel verlengd omdat ik voor Eur.349,- dan 2 jaar geen gezeur heb met coulance gedoe etc.

Aangezien ik zoveel problemen lees over de tsi motoren zal het VW concern weleens minder coulant kunnen zijn in de toekomst om kosten te besparen. Gelukkig heb ik geen distributieketting.

DSG, motor,turbo en navigatie etc. zijn niet uitgesloten , slijtage delen wel maar dat is ook zo in de eerste 2 jaar.

Grt Yal
ik geloof dat een Golf R ook geen ketting heeft maar een riem

mvg lex
@lex , de ED35 heeft de dezelfde motor als de R , motorcode CDL met iets lagere turbodruk.

Zoals Tonnie terecht zei is er wel een ketting aanwezig tussen de nokkenassen , maar de distributieriem gelukkig niet.

Grt Yal
duidelijk thnx!
enne 350E voor 2 jaar extra garantie had ik ook gedaan hoor ;)

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door jaco »

Ik heb bij aankoop anderhalve maand geleden ook direct van het aanbod voor verlengde garantie gebruik gemaakt. Ondanks dat de auto nog meer dan half jaar in de fabrieksgarantie zit en voordat ik van dit gereduceerde tarief hoorde. Werd mij geoffreerd voor Eur 799,00 voor 2 jaar max 100.00km. Die deal had ik al gesloten, vervolgens werd ik voor de verlengde garantie gefactureerd voor Eur 349,00. Mooie meevaller weer ;)

En ik vind het wel een rustgevend gevoel, zo'n verlengde garantie. Ben zeker van plan om wat langer in mijn auto te blijven rijden dus dan geeft een langere garantie toch gemoedsrust. En als je kijkt wat je voor de auto betaald, mag de prijs geen beletsel zijn lijkt mij.
Jako
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:00
Type auto: Golf mk1 GTI
Locatie: Irgendwo

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door Jako »

Mooie aanbieding. Ik kreeg twee maanden geleden een aanbieding voor mijn gewone Golf en dat kostte maar liefst 449 euri's voor 1 jaar ... 349 voor twee jaar had ik direct gedaan.
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door HC1973 »

En iemand al ervaring met verlengde garantie icm tuning (niet via ABT)? Doet een dealer dan niet moeilijk als er een beroep wordt gedaan op de garantie?
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door bzb »

ik heb helegaar geen brief gehad :?
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door Gengar »

bzb schreef:ik heb helegaar geen brief gehad :?

Ik ook niet. Mijn garantie loopt in Juni af. Ook wil gebruik maken van verlengde garantie.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door wehoo »

Uitgebreide dekking
De dekkingsomvang gaat van zijairbags en veiligheidsgordels tot centrale deurvergrendeling en spiegelverwarming. Naast onderdelen van de auto omvat de dekking ook elektronica zoals de radio en het navigatiesysteem van uw auto. Deze accessoires moeten echter wel in de fabriek of door een Volkswagen-dealer zijn ingebouwd. Ook horen deze accessoires al in de auto aanwezig te zijn bij het afsluiten van de Volkswagen Zekerheidspolis.

Let op! Dit moet binnen de termijn dat uw fabrieksgarantie geldig is.


http://volkswagen.pondealer.nl/volkswag ... -garantie/

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door yal »

Volgens mijn dealer , waar ik de verlengde garantie afsloot kan ik voordat het 4de jaar afloopt er nog maximaal 2 jaar bijkopen.
Dus ergens klopt er iets niet , sowieso heb Eur.349,- betaald.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Volkswagen zekerheidspolis, verlengde garantie

Bericht door wehoo »

yal schreef:Volgens mijn dealer , waar ik de verlengde garantie afsloot kan ik voordat het 4de jaar afloopt er nog maximaal 2 jaar bijkopen.
Grt Yal
Dat kan als in de reguliere garantieperiode (2 jaar) de verlengde garantie is afgesloten. Daarna is binnen deze periode (voor einde 4de jaar) nogmaals 2 jaar aanvullend af te sluiten. In totaal 6 jaar, met een max. van 150.000 km. (of 160.000 km; wordt namelijk ook vermeld).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten