ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Maarten »

Vandaag ben ik aan de beurt geweest... :x :evil:

vannochtend 05:00 uur mn auto op de carpoolplek gezet bij Rotterdam airport...
Elke keer ben ik bang: of hij is weg... of navigatie enz. eruit gejat...
maarjah carpoolen scheelt geld... :roll: (het ging wel ongeveer een jaar goed)

Vanmiddag 14:00 uur terug, bijrijdersruit eruit geslagen, heel mn auto onder het glas... :evil:
Navigatie eruit gehaald + GPS antenne... en het kromme: mn oplader van 6,95 euro voor mn mobiel...
Voor de rest niets weg...

Schade op dashboard kasje, deur binnenzijde en mn lak is beschadigd...

Inmiddels bij Carglass en noodraam (plexiglas) geplaatst...

Morgen aangifte doen + schade rapport opmaken bij VW...
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door MkVI Nmgn »

Goed raak omgeving Rotterdam,
Gister is een Golf GTD van een jongen gestolen hier in Nijmegen hij was even sporten komt buiten Auto weg.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door bzb »

waneer hebben ze er nou genoeg? balen man!
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door KlouxOne »

klote zeg! had je geen alaram of navilock?

sterkte met dre afhandeling
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Maarten »

KlouxOne schreef:klote zeg! had je geen alaram of navilock?

sterkte met dre afhandeling
Beide nee, volgende RNS 510 is idd met navilock...
Hopenlijk is dat een afschikker...
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Chris5gti »

Het is dan meschien heel grof om te zeggen maar als je je gti op een carpool parkeerplaats zet vraag je er ook wel een beetje om ..pak dan de bus tot daar of een 200 euro auto ..toch sterkte toegewenst met de afhandeling .
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door MkVI Nmgn »

Chris5gti schreef:Het is dan misschien heel grof om te zeggen maar als je je gti op een carpool parkeerplaats zet vraag je er ook wel een beetje om ..pak dan de bus tot daar of een 200 euro auto ..toch sterkte toegewenst met de afhandeling .
Ik kan me niet helemaal vinden in dit rare antwoord van je,
Dus je kan geen GTI kopen omdat je bang moet zijn dat deze gestolen word? Bullshit dat ''Tuig'' hoort gewoon van je wagen af te blijven ongeacht wat voorn auto je heb en waar je deze parkeert en natuurlijk stelen ze eerder een Golf GTI als een Suzuki alto maar als ze goed geld voor deze alto onderdelen kunnen krijgen nemen ze die ook mee gelukkig houd het de economie een beetje draaiend maar vind het wel onzin als je je de auto op een carpool plek zet dat het dan uitdagend is.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Maarten »

MkVI Nmgn schreef:
Chris5gti schreef:Het is dan misschien heel grof om te zeggen maar als je je gti op een carpool parkeerplaats zet vraag je er ook wel een beetje om ..pak dan de bus tot daar of een 200 euro auto ..toch sterkte toegewenst met de afhandeling .
Ik kan me niet helemaal vinden in dit rare antwoord van je,
Dus je kan geen GTI kopen omdat je bang moet zijn dat deze gestolen word? Bullshit dat ''Tuig'' hoort gewoon van je wagen af te blijven ongeacht wat voorn auto je heb en waar je deze parkeert en natuurlijk stelen ze eerder een Golf GTI als een Suzuki alto maar als ze goed geld voor deze alto onderdelen kunnen krijgen nemen ze die ook mee gelukkig houd het de economie een beetje draaiend maar vind het wel onzin als je je de auto op een carpool plek zet dat het dan uitdagend is.
@ Chris: ik heb helaas geen GTI, ik heb een opgefleurde MK6 (Xenon, R20 achterlichten, S5 velgen, verlaagd, RNS510 enz.) Had ik een echte GTI had ik dit inderdaad niet gedaan. Deze carpool plaats wordt goed gecontroleerd, veel politie rijdt er langs + marechaussee (meerdere keren per uur).

@ MkVI Nmgn: Groot gelijk, ze moeten met hun vieze poten van andermans spullen afblijven. Maakt niet uit wat voor auto het is...

Aangifte heb ik gedaan, schade gemeld bij verzekering.

Morgen ochtend heel mn auto uitzuigen, licht nog wel wat glas (na schoonmaak Carglass), daarna laten taxeren... Jullie horen het wel!
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Chris5gti »

MkVI Nmgn schreef:
Chris5gti schreef:Het is dan misschien heel grof om te zeggen maar als je je gti op een carpool parkeerplaats zet vraag je er ook wel een beetje om ..pak dan de bus tot daar of een 200 euro auto ..toch sterkte toegewenst met de afhandeling .
Ik kan me niet helemaal vinden in dit rare antwoord van je,
Dus je kan geen GTI kopen omdat je bang moet zijn dat deze gestolen word? Bullshit dat ''Tuig'' hoort gewoon van je wagen af te blijven ongeacht wat voorn auto je heb en waar je deze parkeert en natuurlijk stelen ze eerder een Golf GTI als een Suzuki alto maar als ze goed geld voor deze alto onderdelen kunnen krijgen nemen ze die ook mee gelukkig houd het de economie een beetje draaiend maar vind het wel onzin als je je de auto op een carpool plek zet dat het dan uitdagend is.
Ja zeker je kunt ook meteen een STEEL MIJ bordje eraan hangen . Iedereen maakt fouten en daar kun je van leren , maar het is toch wel algemeen bekend dat dit soort parkeerplaatsen wel vaak door het tuig bezocht word . En zeker ik zeg ook niet dat je geen gti kunt kopen omdat je bang moet zijn dat deze gestolen word waar slaat deze opmerking dan op ? :roll: En aangezien een alto geen ruk waard is nemen ze de gti mee heel simpel toch .
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door bzb »

ik durf er bijna om te wedden, dat een gti net zo vaak gemiddeld wordt weggehaald als een gewone 6, een polo slowmotion en zelfs een vw bus (die zijn ook extreem gewild), net als bepaalde mercedessen, porsche 911's en audi's e.d., ik zet mijn gti in ieder geval ook op een carpoolplek, bijna net zo veilig als voor je deur immers, als ze hem echt willen is tie gewoon weg. zolang we in een klimaat leven dat de pakkans 0,5% is en de straf een mini vakantie, zijn we dankzij de open grenzen voorlopig het beste af met een goede verzekering. ik heb wel net even stiekum mijn rempedaal verwijderd :mrgreen: hopelijk komen ze er achter voor ze de snelweg oprijden :oops: voor de rest hoop ik met mijn stuurslot voor mijn radio, en top zicht lokatie dat ze een van de andere 6 golfjes of anders moois wat er altijd staat nemen, voordeel van mijn carpoolplek is dat het intensief wordt gebruikt door die wegenonderhoud lui, en er continu afzet is van werknemers. ik zet hem liever niet sávonds in de stad maar meer wegens vernieling e.d.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Chris5gti »

jazeker ook gewone golfjes e.d word veel gestolen . Eigenlijk alles uit de vag groep omdat het zo makkelijk is ! Maar je kunt dingen doen wat het risiko op stelen verhogen zoals op sommige plekken te parkeren (onder anderen ) of je kunt dingen doen om het risiko te verlagen (voorbeelden kennen we allemaal wel denk ik )
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door KlouxOne »

Maarten schreef:
KlouxOne schreef:klote zeg! had je geen alaram of navilock?

sterkte met dre afhandeling
Beide nee, volgende RNS 510 is idd met navilock...
Hopenlijk is dat een afschikker...

ja dan ben je helaas als eerste aan de beurt! :(
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Gengar »

Klote dat dit bij jouw is gebeurd. Ik weet hoe jij je voelt. Die tuigen moeten gewoon afblijven van andermans spullen. Ik heb zelf een navi lock in mijn RNS 510, maar er gaan verhalen rond dat zelfs dat niet helpt.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Maarten »

Schade zonder RNS510 is ruim 1000 euro (zonder BTW), RNS 510 moet ik zelf declareren omdat deze niet fabrieks-af in de auto zat.. :|

Hopelijk gaat de verzekering hier niet moeilijk overdoen... factuur is opgevraagd... accessoires t/m 1.000 euro verzekerd... :?
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat gaat niet goedkomen!
Rns zit bij de Dealer op 2400,- en misschien een optie als je een andere wilt kopen ik heb nog wel een B versie liggen voor niet al teveel geld. :mrgreen:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Maarten »

MkVI Nmgn schreef:Dat gaat niet goedkomen!
Rns zit bij de Dealer op 2400,- en misschien een optie als je een andere wilt kopen ik heb nog wel een B versie liggen voor niet al teveel geld. :mrgreen:
Wil eerst het geld zien van verzekering...

ze zeiden net bij dealer: 1650 zonder btw/inbouw...
Serviced by EMServices.
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door Ralphd »

Ik had via een schadeherstel bedrijf van schadenet gehoord van Proline engineering. Schijnt voor hun veel reparatiewerk te doen met elektronica en navigatiesystemen. Als zij via via voor verzekeringen werken, lijken deze mij niet gestolen?

Een RNS510 rechtstreekt bij hun vandaan komt op ongeveer €699 incl. inbouw hoorde ik. Of dit echt zo is weet ik niet, maar wie niet waagt wie niet wint...
Ik had gebeld want zit met hetzelfde probleem...
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door FGT »

@Tonnie, bedoel je een B-versie qua kwaliteit of qua versie?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: ruit ingeslagen & RNS 510 gejat...

Bericht door MkVI Nmgn »

FGT schreef:@Tonnie, bedoel je een B-versie qua kwaliteit of qua versie?
Versie B
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten