Bezwaar tegen snelheids overtreding

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door iroc-dennis »

Heeft iemand dit wel eens gedaan?

Ben vanavond helaas staande gehouden voor mijn snelheid. Hihi
Op de autoweg waar 80 is toegestaan reed ik volgens agent 114 km/h
Met correctie eraf 110 km/h.

Echter was het een korte inhaal actie van mij en corrigeerde gelijk mijn snelheid naar de toegestaande max van 80 km/h.

Natuurlijk heb ik een stukje te hard gereden, maar nooit geen 30 te hard.
Resultaat €287 euro boete!

De agenten hebben het afgelezen op hun teller en hebben geen beeld materiaal of ander geavanceerd bewijs.
Natte vingerwerk wat mij betreft dus.

Ik wil graag bezwaar aantekenen zodra de boete binnen is.
Heeft iemand dit al eens gedaan met enig succes??

Alle tips zijn welkom en hopelijk bruikbaar.

Dennis
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door theo »

Op flitsservice.nl kunnen ze je wel verder helpen.

Eerst middels WOB de stukken opvragen bij het politie onderdeel waar de agent bij zit en bij het CVOM. Dan bezwaar aantekenen wat vervolgens standaard door de OVJ wordt afgewezen. Vervolgens door naar de Kantonrechter.

Op flitsservice.nl staan voorbeelden genoeg, ook bij ingebrekestelling WOB en dwangsommen ivm geen beslissing op WOB.

Ik ben voor een onterechte bekeuring in afwachting van een oproep van de Kantonrechter, kan wel een half jaar duren maar ik ga ervoor. Veel info van flitsservice gehaald.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door RobvR »

Jou verbaliseren op het aflezen van hun snelheidsmeter kan. Er zijn dan twee mogelijkheden. Hun snelheidsmeter is geijkt of de snelheidsmeter wordt achteraf geijkt. Als de verbalisanten tevens "algemeen opsporingsambtenaar" zijn (mag je vanuit gaan), is dit voldoende.

Evengoed succes.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door Vince82 »

iroc-dennis schreef:Heeft iemand dit wel eens gedaan?

Ben vanavond helaas staande gehouden voor mijn snelheid. Hihi
Op de autoweg waar 80 is toegestaan reed ik volgens agent 114 km/h
Met correctie eraf 110 km/h.

Echter was het een korte inhaal actie van mij en corrigeerde gelijk mijn snelheid naar de toegestaande max van 80 km/h.

Natuurlijk heb ik een stukje te hard gereden, maar nooit geen 30 te hard.
Resultaat €287 euro boete!

De agenten hebben het afgelezen op hun teller en hebben geen beeld materiaal of ander geavanceerd bewijs.
Natte vingerwerk wat mij betreft dus.

Ik wil graag bezwaar aantekenen zodra de boete binnen is.
Heeft iemand dit al eens gedaan met enig succes??

Alle tips zijn welkom en hopelijk bruikbaar.

Dennis

Het belangrijkste nu is, voordat je ook maar aan een wob traject begint, wat heb je tegen de agent gezegd die je staande hield? Heeft hij je gevraagd waarom je te snel reed? Hopelijk voor je heb je geen antwoord gegeven!
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door Edition30 »

Als je even snelheid vermeerderd om je inhaalactie te doen en je ervoor en erna netjes aan de snelheid houdt zijn ze ook wel aan het zoeken geweest om je te bekeuren. Even aanhouden en zeggen dat het wel een beetje hard ging kon natuurlijk ook.

Maar goed, dat deden ze dus niet. Als je een constante snelheid rijdt en de agenten rijden achter je, dan kunnen ze natuurlijk je snelheid goed aflezen (mits een geijkte snelheidsmeter), maar in jou geval zal ik het proberen om bezwaar te maken. Als je maar even 110 km/u reed is dat voor de agenten wel moeilijk om dat op dat moment af te lezen, zeker als zij dus op dat moment volgen en dus ook met de inhaalactie bezig zijn. Lijkt mij niet ideaal om dan ook nog even de snelheidsmeter af te lezen. Als de bijriijder de snelheid heeft afgelezen kan je aanvoeren dat hij/zij schuin naar de snelheidsmeter kijkt en dus geen goede aflezing kan doen. Daarnaast kan je aanvoeren dat je even gas gaf om zo snelmogelijk weer naar rechts te kunnen. Succes.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door Eric H »

Ik gebruik hiervoor "altijd" :mrgreen: www.meerts.nl

Waarom zelf de moeite doen als je het een advocaat gratis kunt laten doen.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door iroc-dennis »

nja wat de agenten genoteerd hebben als verklaring is dat ik aan het inhalen was.
ik kan natuurlijk altijd zeggen dat ik het er niet mee eens was dat ze dat als verklaring hebben opgeschreven en dat het meer hun beleving was wat hun hebben waargenomen.
ik eiste op dat moment ook een nieuw Geel papiertje maar de agenten vonden het wel best zo !!

kijk dat ik te hard heb gereden op dat moment geloof ik ook wel, maar zeker geen 120km/h waar ik 80 km/h mag.

ik ben tevens gewoon benieuwd hoe ver ik kan komen met een bezwaarschrift tegen deze actie!!

is het trouwens ook nog steeds zo dat je de bekeuring eerst moet betalen voordat je bezwaar kan maken?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door MkVI Nmgn »

Ja je moet nog steeds eerst betalen voordat je verder actie kan ondernemen,
Maar der is zeker weten wel een kans dat je deze gaat winnen misschien is het verstandig om op het net even naar een advocaat in opleiding te vinden "rechten site" deze 10% betalen als je deze zaak wint ik weet dat het vaker aangeboden word en dat hun het meer doen als een hobby erbij.



iroc-dennis schreef:nja wat de agenten genoteerd hebben als verklaring is dat ik aan het inhalen was.
ik kan natuurlijk altijd zeggen dat ik het er niet mee eens was dat ze dat als verklaring hebben opgeschreven en dat het meer hun beleving was wat hun hebben waargenomen.
ik eiste op dat moment ook een nieuw Geel papiertje maar de agenten vonden het wel best zo !!

kijk dat ik te hard heb gereden op dat moment geloof ik ook wel, maar zeker geen 120km/h waar ik 80 km/h mag.

ik ben tevens gewoon benieuwd hoe ver ik kan komen met een bezwaarschrift tegen deze actie!!

is het trouwens ook nog steeds zo dat je de bekeuring eerst moet betalen voordat je bezwaar kan maken?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door Eric H »

NEE, je hoeft niet eerst te betalen voordat je bezwaar indient.
Staat ook op de beschikking die je binnenkrijgt.

Voor je eerste bezwaar hoef je niet te betalen.
Pas als je eerste bezwaar is afgewezen moet je de bekeuring betalen, als zogenaamde borgstelling, voor je verdere bezwaar procedure...

Hoe komt het toch dat er nog steeds hele volksstammen zijn die denken dat je eerst moet betalen voordat je bezwaar kunt maken ???

No offence naar jou hoor Tonnie, maar dit is een veelvoorkomend misverstand.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door MkVI Nmgn »

Laatste keer dat ik belde naar cjib voor een boete toen moest ik eerst betalen voordat mijn bezwaar gehoord werd, dat werd mij toen telefonisch verteld en na dat ik het bezwaar gewonnen had krijg ik het bedrag terug * 4mndn later *

Edit: denk dat de regels wat aan gepast zijn want ben even gaan zoeken het is idd niet nodig om eerst te betalen


Stap 3: Verstuur uw bezwaarschrift
Omdat de boete in een envelop van het CJIB op de mat valt, is het niet onlogisch dat veel mensen denken dat ze hun bezwaarschrift naar het CJIB moeten sturen. Dat is echter niet het geval. Het CJIB kan uw bezwaarschrift niet behandelen. De instantie waar uw bezwaarschrift door de officier van justitie kan worden beoordeeld, is de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM).

Stuur uw bezwaarschrift binnen 6 weken na de verzenddatum van de beschikking naar:

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
Unit Mulder
Postbus 50.000
3500 MJ Utrecht

Als de officier van justitie uw bezwaarschrift in behandeling neemt, hoeft u de boete vooralsnog niet te betalen.


Bron: http://www.cjib.nl/Onderwerpen/Boete-vo ... paragraph1


Eric H schreef:NEE, je hoeft niet eerst te betalen voordat je bezwaar indient.
Staat ook op de beschikking die je binnenkrijgt.

Voor je eerste bezwaar hoef je niet te betalen.
Pas als je eerste bezwaar is afgewezen moet je de bekeuring betalen, als zogenaamde borgstelling, voor je verdere bezwaar procedure...

Hoe komt het toch dat er nog steeds hele volksstammen zijn die denken dat je eerst moet betalen voordat je bezwaar kunt maken ???

No offence naar jou hoor Tonnie, maar dit is een veelvoorkomend misverstand.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door iroc-dennis »

kijk dat is nog eens info.

hoe kom ik bij een advocate in opleiding terecht en hoe weet ik ckr dat deze advocate mij erbij kan helpen?

iemand ervaring hiermee??

alle hulp is welkom om onder de vieze boetes uit te komen hi hi.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door MkVI Nmgn »

Probeer hier je vraag nog eens en vraag ook of er iemand zin heeft je te helpen met opstellen van een brief.

http://rechtenforum.nl/forum/platform/t ... hulp/f/59/

Bron:http://rechtenforum.nl/forum
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door theo »

Eric H schreef: ......

Hoe komt het toch dat er nog steeds hele volksstammen zijn die denken dat je eerst moet betalen voordat je bezwaar kunt maken ???
...
Omdat dat afhankelijk is of het een M beschikking betreft of een T/S.

M = voorafgaand aan bezwaar is betalen niet noodzakelijk, bij beroep wel betalen (zekerheid)
T/S = moet je eerst betalen
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door Eric H »

iroc-dennis schreef:kijk dat is nog eens info.

hoe kom ik bij een advocate in opleiding terecht en hoe weet ik ckr dat deze advocate mij erbij kan helpen?

iemand ervaring hiermee??

alle hulp is welkom om onder de vieze boetes uit te komen hi hi.
Nogmaals, www.meerts.nl

Kost je niets, hij doet al het werk voor je.
Kijk voor de volledigheid even op zn site....
Hierop legt hij uit hoe het in zn werk gaat....

Ongelogen, je gaat toch niet lopen tobben over bezwaarschriften als iemand anders met veel meer ervaring dit gratis voor je doet.....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door theo »

En op de site van Meerts staat: http://www.meerts.nl/verkeersboetes/beschikking
Stap 3

Betaal de bekeuring.

Informatie van het CJIB of de CVOM waarin staat dat u ook later kunt betalen, kan door de procedure worden ingehaald en kan leiden tot problemen in de procedure of aanmaningskosten
Dat kan ook tot verwarring leiden..

Ik doe het trouwens wel zelf. De werkwijze van Meerts is goed maar levert wel belangenafwegingen op. Bovendien is het niet echt rocket science.
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Bezwaar tegen snelheids overtreding

Bericht door iroc-dennis »

theo kan je hier nog een toelichting op geven wat je precies bedoelt,

ik heb inmiddels mijn boete binnen gekregen, en jawel er staan een grote M bovenaan.
ik heb het papierwerk voor meerts.nl al klaar liggen.

het vreemde vind ik wel dat ik volgens zijn stappenplan nu gewoon moet betalen door inhaalprocedures en extra sancties te voorkomen.

ik denk nu eerder laat ik eerst maar afwachten wat Meerts ervan denkt toch.

Dennis
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 120 gasten