Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbiepower
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door Robbiepower »

Hallo allemaal,

Sinds ik mijn Golf V GTI van 2005 heb, heb ik al een aantal keren koelvloeistof bij moeten vullen. De auto kocht ik met 102.xxx km op de klok. Nadat ik op een ochtend weg wilde rijden gaf de boordcomputer de melding 'motor uitzetten en koelvloeistof bijvullen!' Op dat moment had ik natuurlijk geen koelvloeistof bij de hand en noodgedwongen een andere auto mee moeten nemen. Dit voorval heb ik al een keer of 3 gehad en iedere keer 's ochtends. Vanmiddag had ik het weer. In de periode dat ik de auto heb (ruim 9 maanden) en ong 6000 km die ik gereden heb al bijna 1 liter koelvloeistof bij moeten vullen! In de garatieperiode heb ik dit ook gemeld bij de VW-dealer en dit was normaal werd mij verteld. Nu durf ik niet meer zonder fles koelvloeistof weg te gaan omdat ik bang ben dat de auto weer de melding geeft. Is dit normaal (ong 1 liter koelvloeistof op +/- 6000 km) of is er iets anders aan de hand (waar ik zelf bang voor ben, koppakking, radiateur lek?).

Alvast bedankt.
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door MkVI Nmgn »

Koelvloeistof hoor je normaal niet bij te vullen om de 2.000km
normaal op de 15.000 maximaal een kwart liter ofzo
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door Edition30 »

Het koelvloeistofsysteem is een gesloten systeem, dus er kan in principe niets in of uit, dat je zoveel moet bijvullen duidt dus op een lekkage. Een goede manier om dit op te sporen is om het systeem af te (laten) persen. Hierbij wordt het systeem voor een langere tijd onder druk gezet, zodat duidelijk wordt of er een lekkage is en eventueel waar deze is.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door NL_MK5 GTI »

Kijk een goed onder de auto of je geen lekkage ziet (druppels) bij de versnellingsbak, carterpan, als je druppels hebt en ze zijn schoon van kleur (roze) dan heb je waarschijnlijk ergens een slang wat lekt. Auto rookt geen witte rook pluimen uit de uitlaat? of beige drap in de olievuldop? goed met een lamp rondom het motorblok kijken of je ergens wat druppels ziet. Je weet maar nooit. Gr.
Gebruikersavatar
Robbiepower
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door Robbiepower »

NL_MK5 GTI schreef:Kijk een goed onder de auto of je geen lekkage ziet (druppels) bij de versnellingsbak, carterpan, als je druppels hebt en ze zijn schoon van kleur (roze) dan heb je waarschijnlijk ergens een slang wat lekt. Auto rookt geen witte rook pluimen uit de uitlaat? of beige drap in de olievuldop? goed met een lamp rondom het motorblok kijken of je ergens wat druppels ziet. Je weet maar nooit. Gr.
De auto zet ik van de week eens op de brug om te kijken of ik ergens druppels kan vinden. Voor het bekijken of er witte rook pluimen uit de auto komen moet dit als de motor warm of koud is? Bij de olievuldop kon ik niet zo 1-2-3 drap vinden, op een klein beetje sludge na. Stel de koppakking is kapot, dan moet ik dus witte rookpluimen zien. Wat kost zo'n geintje ongeveer?
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door s3. »

Ligt eraan of je ook een scheur hebt in je cilinderkop, maar dat zou je wel sneller merken dus daar ga ik niet van. Zo ja, dan zou deze dan vervangen moeten worden (~700,- als je onderdelen overzet en ~1500,- voor een complete). Bij een bruikbare cilinderkop wordt deze altijd eerst gevlakt en is het meestal wel raadzaam om je kleppen ook direct ultrasoon te reinigen. Totale kosten loopt uit tegen de 1000,- en verschilt per universele garage (VW is altijd duurder). Als je het budget hebt en indien het tijd is zou ik ook direct je distributieriem en waterpomp laten vervangen.
Gebruikersavatar
misterxenon
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 sep 2011, 09:19
Type auto: Golf MK7 GTI Perf.

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door misterxenon »

Robbiepower schreef:Hallo allemaal,

Sinds ik mijn Golf V GTI van 2005 heb, heb ik al een aantal keren koelvloeistof bij moeten vullen. De auto kocht ik met 102.xxx km op de klok. Nadat ik op een ochtend weg wilde rijden gaf de boordcomputer de melding 'motor uitzetten en koelvloeistof bijvullen!' Op dat moment had ik natuurlijk geen koelvloeistof bij de hand en noodgedwongen een andere auto mee moeten nemen. Dit voorval heb ik al een keer of 3 gehad en iedere keer 's ochtends. Vanmiddag had ik het weer. In de periode dat ik de auto heb (ruim 9 maanden) en ong 6000 km die ik gereden heb al bijna 1 liter koelvloeistof bij moeten vullen! In de garatieperiode heb ik dit ook gemeld bij de VW-dealer en dit was normaal werd mij verteld. Nu durf ik niet meer zonder fles koelvloeistof weg te gaan omdat ik bang ben dat de auto weer de melding geeft. Is dit normaal (ong 1 liter koelvloeistof op +/- 6000 km) of is er iets anders aan de hand (waar ik zelf bang voor ben, koppakking, radiateur lek?).

Alvast bedankt.
Hoi

Mijn auto had dit probleem ook!
Dit probleem begon ik te krijgen bij ongeveer 100.000 km.
Heb er naar gezocht maar kon niet vinden waar hij lekte.
Aangezien ik toen toe was om de distributie riem,schijven+remmen en vier nieuwe banden te vervangen.
Heb ik hem toen ingeruild!
Ik weet niet waar je hem gekocht hebt of wat het kenteken is?



Groeten
Gebruikersavatar
Robbiepower
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door Robbiepower »

@misterxenon:
Had jij ook een 3-deurs van 2005? Ik zal in een pb m'n kenteken wel sturen
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
Gebruikersavatar
misterxenon
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 sep 2011, 09:19
Type auto: Golf MK7 GTI Perf.

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door misterxenon »

Robbiepower schreef:@misterxenon:
Had jij ook een 3-deurs van 2005? Ik zal in een pb m'n kenteken wel sturen
Ja mijn was een import uit belgie!
Kenteken 2007!
Freddier
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 mei 2012, 08:55
Type auto: MK5 GTI

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door Freddier »

heb dit ook voorgehad, MY 2005...

verloor wel vele minder kloelvloeistof, had geen lek op de grond, nergens/nauwelijks wat te bespeuren... 1st waterpomp vervangen: probleem niet opgelost
bleek uiteindelijk klein lekje in radiator, deze vervangen en is inorde nu...
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Koelvloeistofverbuik Golf V GTI?

Bericht door Ralphd »

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn caddy. Rechtsonder bij de radiator een piepklein scheurtje, verloor ook hetzelfde als dat jij deed maar kon steeds niks vinden.
Nu op de brug zag ik het, dus radiator vervangen en opgelost.
Kansje waard om even na te gaan ;)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten