Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

Ondertussen weet iedereen ongetwijfeld hoe succesvol diverse sierstukken zijn vervangen bij LYNX.
De vakkundigheid/precisie van Raymond (Lynx cardesign) spat er van af, zijn prijzen waren keurig en een ieder is uiterst tevreden met de geplaatste sierstukken en voor sommigen tevens andere middendemper (waaronder ikzelf).
Zie hiervoor nog even het topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =14&t=3151
Vanaf pagina 13 ziet u de resultaten/reviews/foto's.

Door de goede ervaringen met Lynx/Raymond heb ik contact met hem gelegd voor een mogelijke volgende 'groupbuy', te weten:

Het verwijderen van de voorkat uit de standaard downpipe van de mk5/mk6!

Voor degenen die niet weten wat deze modificatie precies is en haar voordelen, adviseer ik een zoekslag te maken op dit forum met het zoekwoord 'voorkat' of op google met het woord 'remove precat'.
Zie bijv. hier:
- http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =20&t=1535
- http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 083.0.html

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Raymond van Lynx heeft mij inmiddels laten weten dat hij deze modificatie wil doen voor een (in mijn optiek) zeer interessant bedrag: +/- 60,- euro all-in
De reden dat er 'plus minus' bij staat is omdat dit bedrag inclusief een nieuwe pakking is en hij nog even na gaat vragen wat dergelijke pakkingen precies voor hem kosten.
Ik spreek bewust nog niet over een datum wanneer genoemde daadwerkelijk uitgevoerd kan worden, daar we eerst willen weten hoeveel gegadigden er zijn. In 2012 gaat het sowieso niet meer gebeuren, maar ga er van uit dat januari of februari 2013 goed mogelijk is.

Nu de gróte vraag: WIE HEEFT INTERESSE?

Uiteraard mag er in dit topic alsnog gediscussieerd worden over de voor/nadelen van deze modificatie, echter wil ik dit topic gaarne wat korter/bondiger houden dan het sierstukken topic, welke uiteindelijk zo'n 12 pagina's telde alvorens er daadwerkelijk een afspraak en definitieve kopers uit kwamen.[/]

De interesselijst, welke ik in de startpost actueel hou:

  • Timvgti [Golf mk5 GTI]
  • Stefz0r [Golf mk5 GTI]
  • Schipperssss [Passat CC 1.8tsi]
  • Mister S [Golf mk5 GTI]
  • rieshammer [Golf mk6 GTI]
  • gti-mar [Golf mk6 GTI]
Laatst gewijzigd door Timvgti op 18 jan 2013, 19:06, 5 keer totaal gewijzigd.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door bzb »

Er zijn tot op heden geen nadelen aandeze mod. Kan het iedereen aanraden. Vooral met een chip op maat erbij grote gains!
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Schippersss »

Ik weet dat het geen gti is, maar als het mogelijk is voor een passat cc 1.8tsi en jullie het goed vinden wil ik me wel aanmelden.
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Stefz0r »

Count me in... (Mits de datum uit komt natuurlijk)
Zou het ook mogelijk zijn meteen andere sierstukjes te nemen?
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

@Schippersss: natuurlijk ben je van harte welkom als in jouw Passat CC 1.8tsi eenzelfde dergelijke voorkat zit! Ook bedankt voor je pb. Deze prijs all in bij Lynx is idd érg netjes (lees laag) ivm waar jij bijv eerst had geïnformeerd.

@Stefz0r: andere sierstukken enkel mogelijk als er niet te veel kandidaten voor de voorkat zijn. Anders kan Raymond het niet in 1 werkdag af maken bij iedereen, sierstukken is nml ook minimaal 1 uur werk. Dus kom ik op terug als ik uiteindelijk weet hoe veel kandidaten er zijn.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Race Eend »

- De 1.8 TFSi heeft exact dezelfde DP, die kan dus ook de voorkat mod krijgen.

- Er is 1 mogelijk nadeel aan deze mod. Je KUNT een storing krijgen in je ecu: 'werking katalysator te gering'. Deze storing kan tevens een emissie lampje geven. De auto zal er niet anders van rijden als hij de storing geeft (maar bij apk is het wel een issue, hij mag dan geen emissie storingen geven).
Bij evt chip tuning is die storing alsnog te verwijderen.



ps: begrijp niet niet verkeerd in deze, dit zijn leuke acties voor de leden en ik begrijp dat bedrijven zich graag introduceren aan klanten, maar prijzen van 60 euro voor deze mod is echt heel weinig, dan werk je praktisch voor niets. Het neemt zeker een uur in beslag (en dan moet je doorwerken en niet iemand hebben die tijdens je werk het eea vraagt etc). Nieuwe pakking kost grofweg 5 tot 10 euro.

Heb je pech en breekt er een tapeinde vd de turbo af, of komt het draad vd lambda er mee uit. Dan kom je al helemaal niet uit met 60 euro.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Schippersss »

Bedankt race eend voor je input.

Zet mij dan maar op de lijst graag! ;)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

@Race eend: bdankt voor je toelichting. 60,- is idd echt weinig, dus een buitenkansje en Lynx werkt echt keurig (de sierstukken groupbuy was ook al, afwegende tegen uurloon, zo goedkoop en goed bevallen).
Ook bedankt voor het attenderen op het mogelijke motorstoringslampje. In de praktijk hoor ik er echter nimmer wat over. Ook op het forum heeft niemand er last van.
Kan je aangeven hoe vaak jullie hiermee te maken hebben gehad en met welke setup/motorcode/bouwjaar/chip van andere fabrikant/etc dit voor komt?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Edition30 »

Timvgti schreef:@Race eend: bdankt voor je toelichting. 60,- is idd echt weinig, dus een buitenkansje en Lynx werkt echt keurig (de sierstukken groupbuy was ook al, afwegende tegen uurloon, zo goedkoop en goed bevallen).
Ook bedankt voor het attenderen op het mogelijke motorstoringslampje. In de praktijk hoor ik er echter nimmer wat over. Ook op het forum heeft niemand er last van.
Kan je aangeven hoe vaak jullie hiermee te maken hebben gehad en met welke setup/motorcode/bouwjaar/chip van andere fabrikant/etc dit voor komt?
Bij mijn auto ging het lampje branden in een hele koude periode (winter 11-12, ruim onder de nul graden) na de koude start. Na die koude periode ging het lampje ook weer vanzelf uit. Na het chippen (verhaal van Mark) heb ik geen last meer gehad. Overigens had het lampje geen invloed op het rijden (had toen ook nog even gebeld met Hans Sloot hierover).

Dus ja, het kan voorkomen, maar het kan geen kwaad. Bij een hele koude start kan de emissie net even wat minder zijn als gevolg van het ontbreken van de 1e kat, maar kwaad kan het niet. Alleen brand het lampje even, maar gaat dus ook weer uit als de werking wat beter wordt (lees hogere temp). Alleen bij een APK kan het een probleem zijn, dus geen APK in de winter periode :mrgreen:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Mister s »

Ik wil ook wel aansluiten en als er tijd over zou zijn zou ik ook graag andere sierstukken en middendemper willen.

Zou wel prettig zijn als ik optijd weet wanneer het is zodat ik vrij kan vragen op t werk. Ik werk namelijk vaak op zaterdag.

Gr. Tom
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Gti-Mar »

Edition30 schreef:
Timvgti schreef:@Race eend: bdankt voor je toelichting. 60,- is idd echt weinig, dus een buitenkansje en Lynx werkt echt keurig (de sierstukken groupbuy was ook al, afwegende tegen uurloon, zo goedkoop en goed bevallen).
Ook bedankt voor het attenderen op het mogelijke motorstoringslampje. In de praktijk hoor ik er echter nimmer wat over. Ook op het forum heeft niemand er last van.
Kan je aangeven hoe vaak jullie hiermee te maken hebben gehad en met welke setup/motorcode/bouwjaar/chip van andere fabrikant/etc dit voor komt?
Bij mijn auto ging het lampje branden in een hele koude periode (winter 11-12, ruim onder de nul graden) na de koude start. Na die koude periode ging het lampje ook weer vanzelf uit. Na het chippen (verhaal van Mark) heb ik geen last meer gehad. Overigens had het lampje geen invloed op het rijden (had toen ook nog even gebeld met Hans Sloot hierover).

Dus ja, het kan voorkomen, maar het kan geen kwaad. Bij een hele koude start kan de emissie net even wat minder zijn als gevolg van het ontbreken van de 1e kat, maar kwaad kan het niet. Alleen brand het lampje even, maar gaat dus ook weer uit als de werking wat beter wordt (lees hogere temp). Alleen bij een APK kan het een probleem zijn, dus geen APK in de winter periode :mrgreen:
Mmmmm,opzich lijkt het me wel wat,alleren als ik dan weer lees dat er storingen kunnen ontstaan dan zet mij dat weer aan het denken :(
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Girlzdad »

Ik zelf rij nu ook al een tijdje met lege kat, zonder storingen ( MKV )
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door s3. »

Zelfde hier met een MKV 2005 AXX
ErikGTI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ErikGTI »

Erg leuk initiatief en veilig gevoel om het bij een vakman te laten doen.
Het is dat ik lease heb anders reed ik hem zo langs....

Mocht Raymond bij sommige auto's "niet uitkomen" met 60 euro dan is natuurlijk niemand verplicht om maximaal die 60 euro te geven... :lol:
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Edition30 »

Hé Erik, je kan de 1e kat toch ook weg laten halen bij jou auto. Merkt toch niemand. :mrgreen:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
ErikGTI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ErikGTI »

Is voor mij niet zo heel interessant want ik heb ABT geen JD.

Als ik JD had gehad dan volmondig ja....gelijk software aanpassen en huppa een kleine vermogenswinst :twisted:

BTW ...als bij mij het lampie gaat branden dan ben ik goed de l-l dus ....dit in combi met bovenstaande betekent volmondig Nope ;)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Edition30 »

Als ze erachter komen dat je 1e kat eruit is gewoon heel verbaasd reageren :o ;)

(PS ook lekker aan het uitbuiken :lol: )
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Gti-Mar »

Met een ABT chip erop en dan deze Mod.laten uitvoeren? zou dat winstgevend uitpakken??? :)

Met vriendelijke groet,
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Stefz0r »

Ik denk dat je sowieso wel verschil zal merken. Maar na het leeghalen afstellen is natuurlijk optimaal.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

[quote="Mister s"]Ik wil ook wel aansluiten en als er tijd over zou zijn zou ik ook graag andere sierstukken en middendemper willen.
/quote]
ToP, je staat erbij.

Over ABT icm verwijderde kat: die combinatie krijg ik dus ook. Dus ben ook benieuwd naar de 'vermogenswinst' daar ook ik dus niet achteraf bij JD mijn chip er op aan kan laten passen (ja kan wel, maar dat wordt dan gewoon dokken voor een JD maatchip natuurlijk).
Over het motorstoringslampje: als ik het enkel zie bij starten met extreme kou, dan vindt ik het niet erg. Maar als het vaker voorkomt (bijv bij druilerige dagen als deze) dan zit ik er niet echt op te wachten...
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Edition30 »

Lampje was er alleen tijdens de koude dagen, zodra de temp weer boven nul kwam was het lampje uit en bleef het uit (daarna heb ik het niet meer gezien, maar dat komt door de JD chip van het voorjaar).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
rieshammer
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2012, 16:37
Type auto: Golf GTI 6

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door rieshammer »

Timvgti schreef:Raymond van Lynx heeft mij inmiddels laten weten dat hij deze modificatie wil doen voor een (in mijn optiek) zeer interessant bedrag: +/- 60,- euro all-in
De reden dat er 'plus minus' bij staat is omdat dit bedrag inclusief een nieuwe pakking is en hij nog even na gaat vragen wat dergelijke pakkingen precies voor hem kosten.
Ik spreek bewust nog niet over een datum wanneer genoemde daadwerkelijk uitgevoerd kan worden, daar we eerst willen weten hoeveel gegadigden er zijn. In 2012 gaat het sowieso niet meer gebeuren, maar ga er van uit dat januari of februari 2013 goed mogelijk is.

Nu de gróte vraag: WIE HEEFT INTERESSE?
Hoi Tim,
zet mij voorlopig ook op de lijst geïnteresseerden. (Mk6)
groet
Helmut
GTI mk6 DSG 2009 | zwart | 2.0 295,8pk 426,8Nm | K&N inlegfilter | Katmod | JDstage 1 DSG | JDstage 2 motorsoftware | BPultimate 98 | 18" tam detroit
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power ;-)
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Schippersss »

Denk dat als een motor storing lampje gaat branden af en toe door deze mod, dat er wel bedrijven zijn die dit kunnen weg schrijven of veranderen dat het niet meer voor komt.
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Gti-Mar »

Timvgti schreef:
Mister s schreef:Ik wil ook wel aansluiten en als er tijd over zou zijn zou ik ook graag andere sierstukken en middendemper willen.
/quote]
ToP, je staat erbij.

Over ABT icm verwijderde kat: die combinatie krijg ik dus ook. Dus ben ook benieuwd naar de 'vermogenswinst' daar ook ik dus niet achteraf bij JD mijn chip er op aan kan laten passen (ja kan wel, maar dat wordt dan gewoon dokken voor een JD maatchip natuurlijk).
Over het motorstoringslampje: als ik het enkel zie bij starten met extreme kou, dan vindt ik het niet erg. Maar als het vaker voorkomt (bijv bij druilerige dagen als deze) dan zit ik er niet echt op te wachten...
Hoi Tim,

Dat heb ik nou dus ook,heb geen zin dat er straks een lampje gaat branden wat niet hoort te branden...en inderdaad we hebben een Abt en ga ook niet naar JD om het geheel aan te passen(tenzij Gaston nieuwjaarsdag op de stoep staat met een leuke cheque? :lol: 8-) )
Dus ja, ik wil wel,maar nee,geen zin in een storingslampje op een koudere dag.... :(

Kort gezegd,als ik de garantie heb dat er niks gaat branden wat niet hoort te gaan branden,dan een JA :D
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

Gti-Mar schreef: Hoi Tim,

Dat heb ik nou dus ook,heb geen zin dat er straks een lampje gaat branden wat niet hoort te branden...en inderdaad we hebben een Abt en ga ook niet naar JD om het geheel aan te passen(tenzij Gaston nieuwjaarsdag op de stoep staat met een leuke cheque? :lol: 8-) )
Dus ja, ik wil wel,maar nee,geen zin in een storingslampje op een koudere dag.... :(

Kort gezegd,als ik de garantie heb dat er niks gaat branden wat niet hoort te gaan branden,dan een JA :D
Die garantie hebben we tot nu toe helaas nog niet misschien, zie ervaring van 'Edition 30' met koude dagen. Misschien dat Race Eend er nog wat over kan roepen?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten