Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
s3. schreef:Om de haverklap een beslagen voorruit..
een tijd lang de airco uitlaten en met verwarming rijden dan gaat het vanzelf weg .
Een "tijd lang" als in een lang ritje of een weekje of..? Met verwarming bedoel je "auto" stand uitgeschakeld? Deze staat bij mij altijd aan inderdaad..
Kan mij overigens niet vinden in de mening dat een GTI te weinig remkracht heeft. Heb 1x een noodstop moeten doen, en dat ging toch wel hard naar mijn mening. Maargoed, heb dan ook niet op het circuit gereden met mijn auto..
Mijn grootste ergenis is de regensensor.
Reageert te traag en gaat wanneer hij reageert gaan de wissers als een gek heen en weer om een paar druppels weg te wissen.
Alsof hij de verloren tijd in wil halen....
Minder grote ergenis; de balletjes van de hoedenplank en de goedkope reflectoren in de portieren. Dat hadden ze bij mijn Leon mooier opgelost.
s3. schreef:Om de haverklap een beslagen voorruit..
een tijd lang de airco uitlaten en met verwarming rijden dan gaat het vanzelf weg .
Een "tijd lang" als in een lang ritje of een weekje of..? Met verwarming bedoel je "auto" stand uitgeschakeld? Deze staat bij mij altijd aan inderdaad..
Kan mij overigens niet vinden in de mening dat een GTI te weinig remkracht heeft. Heb 1x een noodstop moeten doen, en dat ging toch wel hard naar mijn mening. Maargoed, heb dan ook niet op het circuit gereden met mijn auto..
Ja ik persoonlijk rijdt altijd zonder airco in de winter . Ik zet hem 1 keer in de maand een half uurtje aan vanwege de compressor . Maar probeer het gewoon eens uit zet auto uit en econ aan en dan gewoon eens een weekje blijven rijden zo als de ramen smorgens beslagen zijn dus niet effe snel de airco aanzetten maar ook gewoon met de verwarming drogen . Dan gaat met en met alle vocht uit de auto .
De airco onttrekt heel snel vocht aan het interieur waardoor de ramen lekker snel vrij zijn , maar zogauw als je de airco uitzet komt een deel van de vochtigheid gelijk weer terug . En met de verwarming is dit niet .
3e remlicht zit gelijmd in de achterklep. Krijg je deze defect, dan heb je een giga klus om deze netjes te vervangen, met de kans dat je de achterklep moet gaan spuiten.
Race Eend schreef:Potentieel vervelend puntje van de golf 5 gti.
3e remlicht zit gelijmd in de achterklep. Krijg je deze defect, dan heb je een giga klus om deze netjes te vervangen, met de kans dat je de achterklep moet gaan spuiten.
+1!!!!! Dat is een van de klusjes waar ik nog het meest tegenop kijk. Misschien eerst maar eens proberen heel netjes de huidige eruit te tikken en dan de nieuwe erin te kitten.... Maar ben bang dat dat niet mooi gaat worden.
@spuugemmer heb het al eens gedaan en gekit met ruitenkit zag er heel netjes uit als je hulp nodig heb Pm maar kom je wel helpen er was bij mij toen geen verschil te zien alleen dat er geen vocht meer in zat.
Race Eend schreef:Potentieel vervelend puntje van de golf 5 gti.
3e remlicht zit gelijmd in de achterklep. Krijg je deze defect, dan heb je een giga klus om deze netjes te vervangen, met de kans dat je de achterklep moet gaan spuiten.
+1!!!!! Dat is een van de klusjes waar ik nog het meest tegenop kijk. Misschien eerst maar eens proberen heel netjes de huidige eruit te tikken en dan de nieuwe erin te kitten.... Maar ben bang dat dat niet mooi gaat worden.
idd, een niet handig montage systeem van vw.
Heb zelf ook de oude netjes verwijderd en nieuwe gemonteerd. heb gn kit gebruikt, want als die binnenkort weer
water inslaat zal de herstelling de volgende keer een stuk minder vlot gaan.
Dus hij zit enkel vast met clip in het center. Tot nu gaat het prima.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
MkVI Nmgn schreef:@spuugemmer heb het al eens gedaan en gekit met ruitenkit zag er heel netjes uit als je hulp nodig heb Pm maar kom je wel helpen er was bij mij toen geen verschil te zien alleen dat er geen vocht meer in zat.
Dat moeten we dan inderdaad binnenkort maar eens doen. Je hoort het via de Pm.
MkVI Nmgn schreef:@spuugemmer heb het al eens gedaan en gekit met ruitenkit zag er heel netjes uit als je hulp nodig heb Pm maar kom je wel helpen er was bij mij toen geen verschil te zien alleen dat er geen vocht meer in zat.
Dat moeten we dan inderdaad binnenkort maar eens doen. Je hoort het via de Pm.
Ik zie je bericht wel verschijnen,
Benodigheden:
Tape
Boormachine Div. Boortjes
schroevendraaiers
Nieuw achterlicht
kit
En een berg geduld
Een nét te korte zitting...In de 7 is 'ie 2cm dieper, da's een groot verschil...Zeker als je uit een wat grotere auto komt, is dat echt even wennen...
Diefstal RNS is een Vag-probleem, maar natuurlijk een fantastische melkkoe voor de importeur. Er zou idd wel een betere diefstalbeveiliging op mogen. Te zot voor woorden dat anno 2013 een auto zo makkelijk is te jatten! Maak een mooi systeem met een aantal rfid's: zijn de kosten niet en je kan niets meer met obd of tellerunit...
Nou je het daar over hebt... het is inderdaad anders als het normaal gaat. 9/10 mensen trekken aan de hendel en dan gaat het niet goed of rugleuning blijft naar voren staan.
GolfL schreef:Nou je het daar over hebt... het is inderdaad anders als het normaal gaat. 9/10 mensen trekken aan de hendel en dan gaat het niet goed of rugleuning blijft naar voren staan.
Ik moet het altijd voor degene doen
+1
zo irritant dat mensen dat niet snappen. zelfs na 10x te hebben laten zien doen ze het nog niet goed
GolfL schreef:Nou je het daar over hebt... het is inderdaad anders als het normaal gaat. 9/10 mensen trekken aan de hendel en dan gaat het niet goed of rugleuning blijft naar voren staan.
Ik moet het altijd voor degene doen
+1
zo irritant dat mensen dat niet snappen. zelfs na 10x te hebben laten zien doen ze het nog niet goed
leuk om te lezen.
mijn auto heeft hier iets voor, 2 extra deuren
Ik vind de regensensor ook ernstig irritant! Werkt bij mij iig NOOIT hoe ik het zou willen.
In mijn E46 M3 was de regensensor een geschenk uit de hemel! Precies op het juiste moment de druppels van de ruit. Dat hebben de mensen bij VW niet echt goed onder de knie...
Verder bevalt de auto meer dan prima!
Natuurlijk krijg je snel het predikaat 'petjesvolk', maar aangezien op mijn auto eigenlijk alleen op de grill het GTI embleem zit heb ik weinig last van opduwers die je proberen te verleiden tot een sprintje.
O ja, het 'derde remlicht' probleem. Daar slaat VW de plank ook behoorlijk mis!