Golf 4 mankementen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Brif

Golf 4 mankementen

Bericht door Brif »

Beste forumlezers,

Ik heb sinds vorige week mijn eerste auto gekocht, een golf met 98000 km op de teller uit 2002. Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop en kreeg er zelfs 6 maanden Bovag garantie bij + een nieuwe APK.

Nu liep ik sinds dit weekend helaas tegen wat probleempjes aan namelijk het trillen van de de auto. Wanneer ik in de auto zit en de motor staat aan dan voel ik mezelf erg trillen op me stoel. Ik ben langs de VW dealer geweest en die hadden het erover dat ze de motor moesten uitlezen en dat de rubbers waarmee me motor vast zit waren versleten.

Naast dit probleem kreeg ik vanochtend de schrik van mijn leven. Ik dacht dat ik een vogel had aangereden maar gelukkig kwam het geluid onder de motorkap vandaan. Wat een geluid, m'n v-snaar is dus ook aan vervanging toe..

Ten slotte heeft de garage waar ik m'n golf gekocht hebt mij wijsgemaakt dat ik nog tot de 140.000 km door kon rijden zonder dat ik mijn distributieriem hoefde te vervangen, dit was namelijk bij de 50.000 km gebeurd in 2007. Nu kreeg ik ook hier mijn twijfels over en heb tevens dit vandaag bij de dealer gevraagd. Zei gaven aan dat de distributieriem dus wel degelijk moet worden vervangen bij de volgende beurt wat me 620 euro gaat kosten excl waterpomp.

Mijn vraag aan jullie is dus: ik heb de garage waar ik mijn auto gekocht hebt een mail gestuurd. Als antwoord kreeg ik dat zei de v snaar wilde stellen en de rubbers zullen vervangen, de distributieriem kon tegen betaling worden vervangen, is dit reëel? Ik heb de auto ten slotte met Bovag garantie gekocht en het huidige probleem valt in mijn ogen onder de verborgen gebreken. Daarnaast heeft de garage aangegeven dat ik tot de 140.000 door kon rijden zonder problemen. Wat zouden jullie doen???
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Golf 4 mankementen

Bericht door s3. »

Heb je de dealer al vertelt dat je d-riem vroegtijdig is vervangen bij 50.000? Anders zullen zij van 90.000km uitgaan, en dat ben je inderdaad al gepasseerd. Kun je het autobedrijf ook vragen om bewijs dat hij bij de 50.000 is vervangen? Kan natuurlijk iedereen wijsmaken om aan de kosten te ontkomen..
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Golf 4 mankementen

Bericht door staffpride »

de riem moet (als hij niet aan de km zit) om de 5 jaar vervangen worden.

hij is van 2002 en in 2007 vervangen bij 50.000 km. Dat is dus 5 jaar.

Hij zou dus is 2012 weer vervangen moeten worden, dus zou idd over tijd zijn nu.

de 5 jaar staat niet in het boekje, daar staan alleen de km in
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten