poging tot diefstal 2

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

poging tot diefstal 2

Bericht door freduc »

kom zojuist binnen na een tweede poging tot diefstal , kreeg een telefoontje van de buurman dat ze weer bij de auto stonden , ik als de sodemieter gewapend met een schep erop af , blijkt dat politie al ter plaatse was en daders zijn gepakt
wel blij dat die teringlijers zijn gepakt maar je wordt er toch weer niet vrolijk van dat gekloot
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door Verlengsnoer »

Ik snap je gemende gevoelens!!!

Aan de andere kant had je auto ook weg kunnen zijn!!

Ben eigenlijk wel onder de indruk van de politie, ben niet gewend dat ze zo adequaat reageren! Heeft je buurman ze ingelicht?

Hoop dat je wagen niet beschadigd is en je nu een wat meer relaxed gevoel hebt aangezien deze eikel gepakt zijn! Benieuwd wat voor "straf" ze krijgen! Komt volgens mij niet vaak voor dat ze gepakt worden op heterdaad!
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door Eric H »

In dit geval dan toch hulde aan de politie....

Al is het wel jammer dat deze gasten waarschijnlijk straks al weer rond lopen.
In afwachting van hun proces blijven mensen die verdacht worden van autodiefstal meestal niet in voorarrest zitten.
Vervolgens is het dan nog maar de vraag of ze wel op komen dagen op de zitting...

Dus positief gevoel aan de ene kant, echter bestaat de kans dat ze van het weekend weer bij je auto staan ook nog steeds aanwezig...

Fijn he, een rechtstaat !
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door MkVI Nmgn »

Heel attent die buurman van jou!
Zoals ik al voorspelt had... Ze zijn terug zouden komen voor poging twee gelukkig is dit goed afgelopen en heb je een van de daders geen doodklap hoeven geven met de schop want dan had jij nu vast gezeten en de boefjes vrij rond gelopen, Sterkte met verdere afhandeling..
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door Gengar »

Mijn complimenten voor de buurman en de politie. Het jammer van al dit ellende is dat de daders waarschijnlijk weer gauw vrij zijn. Maar hebt jij de daders eventueel herkend?
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door freduc »

er zijn meerdere personen gepakt , wil er niet te veel over zeggen want onderzoek loopt , ook wordt er nog sporen onderzoek gedaan aan de auto en hoogst verschijnlijk leest deze organisatie mee op dit forum
en inderdaad ben ik blij met mij buren , ik weet alleen nog niet welke de politie heeft gebeld en of dit ook dezelfde buurman die mij heeft gebeld maar dat zal ik later op de dag wel horen
ook top van de politie dat ze zo vlug erop hebben gezeten , maar ben inderdaad ook bang dat ze vlug weer los lopen onze rechtstaat hoort ze veel en veel zwaarder te straffen
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door staffpride »

Gvd balen weer zeg!!

Geloof ook wel dat er driftig meegelezen wordt.

Denk dat het miss ook wel verstandig is om bepaalde gedeelten van het forum alleen toegankelijk te maken na toestemming.

Dit zie je op wel meer fora.
Dus bv alleen voor aktieve leden met een x aantal posts.

Nu is bv alleen voorsteltopic te zien als je je aanmeld, maar als je ziet hoeveel leden er zijn met 0 posts.
En dat zijn toch de topucs waar leden hun hebben en houden over de auto's prijsgeven.

Heel leuk en interessant natuurlijk, maar ook voor de kwaadwillende.

Miss een appart afgeschermd hoekje voor aktieve leden en bekenden. Waar je je mods toe kan lichten en een afgeschermde discussiehoek.

Ik snap dat een forum open hoort te zijn, maar voor sommige dingen is een afgeschermt hoekje wel prettig.

Miss is het wel het overwegen waard?
MVG EMServices

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door bzb »

het valt ook wel op bij hoeveel leden het in de afgelopen paar weken overkomen is
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door 3Edition »

bzb schreef:het valt ook wel op bij hoeveel leden het in de afgelopen paar weken overkomen is
een forum als deze is natuurlijk ook ´een snoepkraam´voor ´de heren´...
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door MkVI Nmgn »

Denk idd dat Nico dit plannetje wel erin kan zetten voor de active leden en die zich ook echt persoonlijk moeten aanmelden bij nico om er ook daad werkelijk in te mogen het valt wel op dat de afgelopen 2 maanden het wel extreem raak is.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door freduc »

ik denk ook dat een apart hoekje voor de bekende en vertouwde personen beter zou zijn , eigenlijk gaan er hele discussie's over beveiliging enz enz waar die etters vrolijk wijzer mee gemaakt worden
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door Vince82 »

3Edition schreef:
bzb schreef:het valt ook wel op bij hoeveel leden het in de afgelopen paar weken overkomen is
een forum als deze is natuurlijk ook ´een snoepkraam´voor ´de heren´...
Dat klopt inderdaad. Wij showen op foto`s wat voor auto`s we hebben en welke mooie opties we in de auto hebben dus ze kunnen rustig kiezen wat voor hun interessant is. Je wil graag een open forum hebben, maar sommige dingen kan je blijkbaar maar beter afschermen.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door staffpride »

Ik heb Nico een pb gestuurd met het idee ;)
MVG EMServices

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door bzb »

En ik stop met foto's plaatsen, better safe then sorry.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door NICO! »

bzb schreef:En ik stop met foto's plaatsen, better safe then sorry.
Ja en zo gaat een forum langzaam kapot. We hebben een meeting gehad, maar sorry geen foto's?

Ik ben geen voorstander van een afgesloten gedeelte en wel hierom:
Ik snap waarom je het vraagt, maar juist het uitvoeren van updates en de vragen over die updates zijn heel leerzaam voor mensen die lid zijn van het forum. Het voorstellen gedeelte is al niet te doorzoeken door de zoekmachines en alleen te zien wanneer je geregistreerd bent. Dus wat je wil doen gaat in tegen het open karakter waarmee dit forum ooit begonnen is; "iedereen is welkom en geen regels (behalve die van fatsoen)".

En wat zouden de criteria moeten zijn voor zo'n afgeschermd gedeelte? Iemand die echt kwaad wil, kan ook gewoon voldoen aan die eisen en toegang krijgen. Of alleen vriendjes toelaten? Dan blijft het een heel klein clubje, een clubje wat de beperkte info ook via mail of pm kan delen.

Ik zie dus alleen nadelen en slechts een enkel voordeel.

Dat is mijn mening en die mening mag je ook meenemen in de poll
Kopie van mijn antwoord aan Staffpride.
Groeten, Nico
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door freduc »

je kan het forum wel gewoon open houden maar een apart gedeelte voor de echte liefhebbers moet toch mogelijk zijn , ik kan voor bijna 99% zeker zeggen dat ze hier mee lezen , degene die mijn auto hebben proberen te jatten zijn inwoners uit rotterdam en die lezen gewoon lekker mee
wil niet iedereen bang maken maar voorzichtigheid lijkt mij toch geboden hoe jammer dat ook is
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door staffpride »

Ik begrijp heel goed van je dat je het forum open wilt houden en deel die mening ook met je.
Maar er wordt ook genoeg buiten de voorsteltopics om over "updates" gesproken over het hoe en wat.
In de voorsteltopics staan toch wat meer persoonlijke informatie over de standaard opties die een auto heeft (denk aan leer, rns, stuurwielbediening enz) en ook beveiligingsupdates.
Aanmelden zonder 1 post te plaatsen is al genoeg om de voorsteltopics in te zien.
Dat is voor mij ook de reden dat ik niet (zoals anderen) in mijn onderschrift heb staan wat ik in huis heb zeg maar.
Dus niet omdat ik het niet wil delen, maar meer om de reden omdat het toch op internet staat

De criteria die ik in gedachte had hoeven ook niet zo streng te zijn, zodat je een vriendenclubje overhoud.
Ik had meer de gedachte om een gedeelte te creëren om de eendagsvliegen, leden zonder posts er uit te filteren.
Tuurlijk kan je ook kwaadwillende hebben die aan de voorwaarden voldoen. Dat gaf ik in mijn pb aan je ook al aan.
Maar denk dat je er zo een hoop kwaadwillende uit kan filteren.

In mijn opinie heb je 3 soorten leden.
Degene die nog nooit wat gepost hebben, de gemiddelde poster en de overactieve posters. ;)

Ik denk dat je voor de criteria in de middelste groep moet zijn.
Ik begrijp dus wel degelijk dat niet iedereen de tijd en zin heeft om dagelijks/wekelijks op een forum rond te hangen.
Hoeft ook niet! Maar een beetje meer afscherming op bepaalde persoonlijke informatie is in mijn mening best mogelijk zonder het open karakter van het forum kwijt te raken.
Het moet dus ook alleen bedoeld zijn voor je eigen wagen (dus voor ieder lid 1 topic) en niet voor allerlei onderwerpen

Waar ik dus zelf aan zou denken om toegang te kunnen krijgen is bv:

-Minstens 4 maanden lid (noem maar een tijd als vb)
-Kijk naar het gemiddelde aantal post van de gemiddelde poster en hou dat aan als minimum aantal posts om toegang te mogen vragen
-Zelf toegang vragen via beheerder/moderater

Je hebt dus altijd zelf een keus op deze manier.


Als andere optie zou je er bv ook aan kunnen denken om "nieuwe" leden pas toegang te geven tot de voorsteltopics na toestemming nadat ze zelf een voorstelbericht hebben gemaakt.
Dan blijft de rest van het forum wel open, alleen is het voorsteltopic iets meer afgeschermt

Bij veel fora is het andersom, dan is het voorsteltopic open en de rest pas toegankelijk na een voorstelbericht, maar dan ben je idd je openheid kwijt waar je naar streeft

Ik zal een poll aanmaken met diverse opties om de meningen te peilen.

De beslissing ligt uiteraard bij jou
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door staffpride »

MVG EMServices

Afbeelding
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door freduc »

zometeen komt pascal van pascari mijn dsg slot vervangen dat noem ik nou service , de etters hadden gisteren met een boormachine geprobeert het slot uit te boren en een trekstang eruit te slaan , dit is niet gelukt gelukkig , maar hierdoor was het slot ook voor mij niet bruikbaar meer
dankzij mijn construct slot en tot 2 maal toe oplettende buren heb ik nu mijn auto nog en zitten er 4 rotterdammers vast
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door Gengar »

freduc schreef:zometeen komt pascal van pascari mijn dsg slot vervangen dat noem ik nou service , de etters hadden gisteren met een boormachine geprobeert het slot uit te boren en een trekstang eruit te slaan , dit is niet gelukt gelukkig , maar hierdoor was het slot ook voor mij niet bruikbaar meer
dankzij mijn construct slot en tot 2 maal toe oplettende buren heb ik nu mijn auto nog en zitten er 4 rotterdammers vast
Nu ik dit lees, maak ik mij nog meer zorgen. Ik heb zelf een Bear-lock inzitten, maar de dievengilde proberen ondanks een een versnellingsbakslot toch te demonteren. Maar heb je verder nog wat van de politie gehoord?
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door freduc »

Gengar schreef:
freduc schreef:zometeen komt pascal van pascari mijn dsg slot vervangen dat noem ik nou service , de etters hadden gisteren met een boormachine geprobeert het slot uit te boren en een trekstang eruit te slaan , dit is niet gelukt gelukkig , maar hierdoor was het slot ook voor mij niet bruikbaar meer
dankzij mijn construct slot en tot 2 maal toe oplettende buren heb ik nu mijn auto nog en zitten er 4 rotterdammers vast
Nu ik dit lees, maak ik mij nog meer zorgen. Ik heb zelf een Bear-lock inzitten, maar de dievengilde proberen ondanks een een versnellingsbakslot toch te demonteren. Maar heb je verder nog wat van de politie gehoord?
toevallig gebelt door de politie , daders zijn door gebrekkig bewijs weer op vrije voeten , ik verwijt de politie niets die hebben echt de best gedaan en me op de hoogte gehouden , zij kunnen er ook niks aan doen dat hier van die waardeloze wetten zijn
verder moet je gewoon vertrouwen houden in deze sloten , het is ze dus duidelijk niet gelukt om hem los te krijgen , het moet nog steeds de eerste worden waar zo'n slot ongedaan van wordt gemaakt
verder heb ikzelf het geluk met mijn buren die heel oplettend zijn
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door FGT »

Pfff, wat een drama zeg!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door VroemTFSI »

Ben het met Nico eens dat een afgesloten gedeelte op het forum niet de oplossing is. Het niet plaatsen van foto's is ook geen oplossing. Tijdens meetings zoals bij v.d. Udenhout viel het me wel op dat er types tussen liepen of langs kwamen rijden die net even teveel interesse toonden voor onze GTI's.
Ik fotografeer mijn auto niet voor mijn eigen deur, ik haal het kenteken weg en ik wil zelf niet in beeld. Dat lijkt mij voldoende om geen spoor te geven aan mogelijke kwaadwillenden.

Ik kan me wel voorstellen dat je een meeting wel op het afgeschermde gedeelte ankondigt. Ik meen me te herinneren dat Nico dit al doet.
En dan nog met batches werken en een kleine bijdrage vragen. Dan scheidt je het kaf van het koren. Maar dan nóg kan je de aandacht trekken als je met 50 GTI's naar dezelfde plek rijdt.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
p78
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:22
Type auto: mk5 gti

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door p78 »

en wat doe je dan met lezers zoals mezelf

ik ben niet zo technisch of onderlegd als het op gti aankomt, dus ik ben een van die mensen die vooral leest, en soms ook is iets post
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: poging tot diefstal 2

Bericht door VroemTFSI »

Zolang je ingelogd bent, kun je alles zien en lezen. Op het Audiforum zit er een limiet aan het aantal posts wat je kan bekijken zonder te zijn ingelogd. Misschien kan dit ook hier.
@Nico: anders moet je eens mailen met de forumbeheerder van het Audiforum.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten