yal schreef:@ron.vandijk , hebben deze motoren een EGR?
De ED35 en R20 hebben dezelfde motor als basis alleen zijn deze een beetje doorontwikkeld , ik heb geen EGR kunnen vinden.
Vandaar mijn vraag ,
Grt yal
Hallo Yal,
Nee, een EGR (exhaust gas recirculation valve) ventiel wordt alleen op dieselmotoren toegepast om in het deellastbereik brandstof te besparen. De cilinders worden dan deels met reeds gebruikte en dus zuurstofarme lucht gevuld, zodat minder brandstof nodig is.
De 7-GTI heeft start-stop directe injectie in combinatie met "Schaltsaugrohr" injectie (kortere afgelegde weg voor de brandstof) om het NEFZ-verbruik op 6,0l/100km te krijgen. Dat komt overeen met 140g/km uitstoot aan CO2, dus de BPM kan flink omlaag! In parijs op de Autosalon wist de productmgr. me te vertellen dat de 7-GTI standaard met xenon-plus komt, vanwege de rode bies in de koplampen. Hij liet doorschemeren dat dat voor dezelfde kosten kon als een 6-GTI; die dat dus niet standaard had. Omdat het verbruik van 7,3 naar 6,o liter per 100km daalt zou de consumentenprijs dus lager moeten zijn. Zeker als je telt dat vw 20% op de productiekosten bespaart. In Duitsland wordt de basisprijs EUR 27700 volgens Auto Motor und Sport (en dat is geen sensatieblaadje).
groet,
Ron.