Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bericht door Schippersss »

Edition30 schreef:Ik rijd altijd modellen die aan het einde zitten van hun levenscyclus. De Duitsers hebben daar een mooi woord voor: "Ausgereift". Dus modellen waar de kinderziektes al uit zijn, doordat ze zijn uitgerijpt (in het NL klinkt het toch wat vreemd). :roll:
+1

Bij vw zeggen ook altijd dat de stadion modellen minder te reparatie in de werkplaats staan dan de andere modellen omdat de stadion altijd stuk later uitkomt.
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bericht door Bootje_Ronald »

R houden...Je gaat 4M zo missen; ik spreek uit ervaring...Als je de nieuwe 7 GTI een paar weken hebt, is dat ook alweer 'normaal'...Mijn volgende blik wordt toch weer 4M!
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bericht door Edition30 »

Bootje_Ronald schreef:R houden...Je gaat 4M zo missen; ik spreek uit ervaring...Als je de nieuwe 7 GTI een paar weken hebt, is dat ook alweer 'normaal'...Mijn volgende blik wordt toch weer 4M!
In deze tijd met nattigheid en winterbanden merk ik ook dat ik al het vermogen niet op de weg kan brengen. Dit betekent dat je met verkeerslichtsprintjes op moet passen :roll: Dat zijn wel momenten dat je "wat" meer grip zou willen hebben.

(maar niks zo erg dan dat je er door een brandweer busje eruit wordt getrokken bij het verkeerslicht, was dus niet met de GTI!).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bericht door ron.vandijk »

Golf VII GTI is al getest door Auto-Motor-und-Sport en Autobild zoals jullie wellicht weten.
Motor is de door Audi doorontwikkelde EA888; dus als kinderziektes al optreden, dan pas op na de garantietijd.
Dat zijn dan allemaal "Einzelfälle" en 3x raden wie voor de kosten opdraait..
Heb zelf een V-2.0TDI en kop-turbo en EGR vervangen na 8 jaar en 150.000.
ELke BKD motor heeft dat van 2004; dus echt een "Konstruktionsfehler".
Toch trap ik er weer in; de VII-GTI wil ik bestellen zodra dat kan.
Ik verwachtte dat die in Genève geïntroduceerd zou worden en daarna besteld kan worden.
Duitse bladen geven echter aan dat ie pas in mei besteld kan worden; klopt dat?
Weet iemand daar iets concreets op te antwoorden?
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bericht door golfruud »

ron.vandijk schreef:Golf VII GTI is al getest door Auto-Motor-und-Sport en Autobild zoals jullie wellicht weten.
Motor is de door Audi doorontwikkelde EA888; dus als kinderziektes al optreden, dan pas op na de garantietijd.
Dat zijn dan allemaal "Einzelfälle" en 3x raden wie voor de kosten opdraait..
Heb zelf een V-2.0TDI en kop-turbo en EGR vervangen na 8 jaar en 150.000.
ELke BKD motor heeft dat van 2004; dus echt een "Konstruktionsfehler".
Toch trap ik er weer in; de VII-GTI wil ik bestellen zodra dat kan.
Ik verwachtte dat die in Genève geïntroduceerd zou worden en daarna besteld kan worden.
Duitse bladen geven echter aan dat ie pas in mei besteld kan worden; klopt dat?
Weet iemand daar iets concreets op te antwoorden?
Volgens PON wordt de eerste Golf 7 GTI voor Nederland in week 20 geproduceerd en vanaf ongeveer week 16 bestelbaar.
In Duitsland vanaf week 12 bestelbaar, volgens bronnen op de duitse forum.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bericht door yal »

@ron.vandijk , hebben deze motoren een EGR?
De ED35 en R20 hebben dezelfde motor als basis alleen zijn deze een beetje doorontwikkeld , ik heb geen EGR kunnen vinden.

Vandaar mijn vraag ,

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Bericht door ron.vandijk »

yal schreef:@ron.vandijk , hebben deze motoren een EGR?
De ED35 en R20 hebben dezelfde motor als basis alleen zijn deze een beetje doorontwikkeld , ik heb geen EGR kunnen vinden.

Vandaar mijn vraag ,

Grt yal
Hallo Yal,
Nee, een EGR (exhaust gas recirculation valve) ventiel wordt alleen op dieselmotoren toegepast om in het deellastbereik brandstof te besparen. De cilinders worden dan deels met reeds gebruikte en dus zuurstofarme lucht gevuld, zodat minder brandstof nodig is.
De 7-GTI heeft start-stop directe injectie in combinatie met "Schaltsaugrohr" injectie (kortere afgelegde weg voor de brandstof) om het NEFZ-verbruik op 6,0l/100km te krijgen. Dat komt overeen met 140g/km uitstoot aan CO2, dus de BPM kan flink omlaag! In parijs op de Autosalon wist de productmgr. me te vertellen dat de 7-GTI standaard met xenon-plus komt, vanwege de rode bies in de koplampen. Hij liet doorschemeren dat dat voor dezelfde kosten kon als een 6-GTI; die dat dus niet standaard had. Omdat het verbruik van 7,3 naar 6,o liter per 100km daalt zou de consumentenprijs dus lager moeten zijn. Zeker als je telt dat vw 20% op de productiekosten bespaart. In Duitsland wordt de basisprijs EUR 27700 volgens Auto Motor und Sport (en dat is geen sensatieblaadje).
groet,
Ron.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten