Olieproblemen Polo GTI 2012

Bespreek hier alles met betrekking tot de Polo in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
PoloGTI2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2013, 19:47
Type auto: Polo GTI 2012

Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door PoloGTI2012 »

Beste Forumleden,

Voordat ik begin met mijn verhaal zal ik mij eerst voorstellen. Ik ben Martijn, 24 jaar en kom uit de omgeving van Utrecht. Helaas zit ik met het volgende probleem:

Eind juli 2012 kocht mijn moeder een nieuwe Polo gti. De eerste kilometers beleefde mijn moeder veel plezier aan de auto. Echter bij de 6000 km begonnen de problemen. De Polo gti had al 1,5 liter olie verbruikt en de DSG maakte in de eerste drie versnellingen een rammel bij het schakelen. Tijd om langs de Volkswagendealer bij ons in de buurt te gaan. De Volkswagendealer vertelde ons dat er niks mis is met de DSG. Helaas hoort dit bij het karakter van de DGS en was het simpel gezegd een comfortprobleem. Zeer vreemd want de Polo 1.2 tsi (115 pk) met DSG die mijn moeder hiervoor reedt deed dit niet. Wat betreft het olieverbruik was dit normaal. Het verbruik zou na de 10.000 km omlaag moeten gaan.

Helaas was bij de 10.000 km het olieverbruik nog steeds hoog en was intussen de GPS-ontvangen gesneuveld. Beide problemen waren aanleiding om ditmaal een bezoek te brengen aan de Volkswagendealer waar mijn moeder de auto had gekocht. We vertelde aan de monteur dat de auto veel olie verbruikt (2,5 liter op de 10.000 km). De monteur wist ons te vertellen dat dit een bekend probleem is bij de Polo gti. Tevens vertelde monteur ons dat het olieverbruik omlaag kan worden gebracht door een ander carterontluchting systeem te monteren. Maar voordat de dealer dit onder garantie doet moest er een olieweging worden gedaan. Vandaag (06-02-2013) kwam uit de olieweging dat de Polo gti 0.84 liter op de 2000 km verbruikt en hierdoor net buiten de norm van 1,0 liter op de 2000 km valt. De Polo gti kwam dus niet in aanmerking voor een ander carterontluchting systeem. Ze konden niks voor ons betekenen. Ik vond dit schandalig waardoor ik mij meldde bij de verkoper die ons toen der tijd de auto had verkocht. Hij was het met mij eens en vond ook dat dit gewoon onder de garantie valt. Hij zou navraag doen bij Pon en mij morgen laten weten hoe zij dit gaan oplossen. Tevens vertelde de verkoper dat indien een ander carterontluchting systeem niet zou werken er altijd gekeken kan worden of zij ons tegemoet kunnen komen in de kosten die worden gemaakt door het hoge olie verbruikt. Mijn mond viel werkelijk open van verbazing.

Mijn vraag aan jullie is of er meer mensen zijn met een Polo gti die dit probleem vertoont en of zij al een ander carterontluchting systeem hebben gekregen. En werkt dit systeem ook daadwerkelijk?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden en steun!

Groet, PoloGTI2012
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door MkVI Nmgn »

Polo GTI...
Was er maar nooit aan begonnen,
Hier een leuk stukje leesvoer:

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=Polo+gti
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Een goede vriend van mij heeft een Polo GTI uit maart 2012 met nu 22.000 km op de klok (nieuw gekocht) en echt nul problemen ermee gehad. Aangezien ik zelf ook regelmatig in deze auto zit kan ik je vertellen dat A) dat verhaal van die DSG bak niet klopt, die moet gewoon soepel zijn en B) het olieverbruik moet echt veel minder zijn dan wat jij nu hebt verteld (die vriend van mij had er na 10k km een half litertje bij gedaan)

Volgens mij moet je echt geluk hebben met een auto, en helemaal met een Polo GTI lijkt wel...

Succes met de afhandeling
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door Luca »

Kennis van me zat tot de 10.000km op een ltr. olie verbruik met z'n Polo Gti 2012
Hij verbruikt nu na 25000km een 1/2 ltr. op 6000km. (rijd wel veel snelweg)
Schokken met schakelen heeft hij ook gehad maar dat lag bij hem aan de aandrijflijn die niet lekker vastzat.
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
PoloGTI2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2013, 19:47
Type auto: Polo GTI 2012

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door PoloGTI2012 »

Bedankt voor jullie reacties!

Als ik alle reacties lees heb ik nog weinig vertrouwen in de auto. Ben benieuwd met wat voor oplossing de verkoper komt. Ik laat het jullie weten.

Groet, PoloGTI2012
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door bzb »

De ervaringen doe ik toe nu toe heb gelezen zal de dealer volhouden dat er niks aan de hand is tot de motor inde soep ligt
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door Koreaan »

Is er inmiddels wat gedaan aan de polo door de dealer?
Zie mijn nare ervaring op het op het topic problemen polo gti.
PoloGTI2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2013, 19:47
Type auto: Polo GTI 2012

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door PoloGTI2012 »

Hallo allemaal,

De dealer vertelde ons dat ze de auto niet konden repareren. We kregen de keuze tussen het kopen van een nieuwe auto of de motor compleet laten vervangen. Voor het laatste hebben we niet gekozen omdat ze geen zekerheid konden geven of het nieuwe motorblok niet veel olie zou gaan verbruiken. Volgens de dealer hadden ze nog vier Polo GTI's die hetzelfde probleem hadden waarvan 1tje al toe was aan zijn derde motorblok. Toen hebben we gekeken naar de nieuwe Polo Blue GT maar ook daarbij zou de nieuwe techniek (cilinderuitschakeling) mogelijk voor problemen kunnen zorgen. Volgens de dealer is het een nieuwe techniek waarmee ze nog weinig ervaring hebben. Uiteindelijk hebben we een zeer nette prijs terug gekregen en gekozen voor een nieuwe golf 7 die over een paar dagen bij de dealer kan worden opgehaald.

Heel erg jammer het was een leuke auto.

Groet,

PoloGTI2012
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door Koreaan »

een heel bekend verhaal!
Al een veel besproken onderwerp waarom PON geen terug roep actie heeft menig mens verbaast.
Ik wens je veel plezier in je nieuwe golf.
emar007
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jun 2014, 00:00
Type auto: Golf 7R
Locatie: breda

Re: Olieproblemen Polo GTI 2012

Bericht door emar007 »

ik rijdt sinds mei 2012 een polo gti, en op het olieverbruik na, naar volle tevredenheid. Nu lease ik mijn auto's dus ook het olieverbruik valt hieronder. Het brengt voor mij dus geen extra kosten mee. toen er 20.000 km op de teller stond heeft er een olieweging plaats gevonden, en ook bij mij was het verbruik net niet hoog genoeg om er iets aan te laten doen. hij verbruikte toen 1,5 liter op 5000 km. nu staat er 32.000 km op de teller en is het verbruik ineens gestegen naar 1,5 liter op 2000 km. Dus weer terug naar de dealer en ben nu met mijn 2de olieweging bezig.

komende donderdag moet ik mij weer melden omdat ik de 1000 km erop heb zitten. ben nu heel benieuwd wat ze gaan doen, en wat de uitslag zal zijn.

Heb tevens nog 2 kennissen die ook polo gti rijden en die zijn beide nu aan hun 2de motor bezig. alle 2 in de garantie vervangen dus een dure beurt voor VW lijkt me zo.

Nou zal het mij verder een worst wezen wat er nu verder gaat gebeuren want binnen 1,5 week moet mijn nieuwe golf7R klaar zijn, dus mag deze polo weer terug naar de leasemaatschappij. Toch snap ik de mensen die een polo gti zo aangekocht hebben er aardig ziek van kunnen zijn, want dat het olieslurpers zijn is mij nu wel duidelijk. want ken 3 rijdende polo gti's en alle 3 hetzelfde probleem.

Ps: bij de 2 kennissen van mij waar nu die nieuwe motor in ligt is het olieverbruik weer normaal geworden, dus blijkbaar kunnen ze er wel iets aan verbeteren
Plaats reactie

Terug naar “POLO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten