Olieproblemen Polo GTI 2012
Geplaatst: 06 feb 2013, 21:20
Beste Forumleden,
Voordat ik begin met mijn verhaal zal ik mij eerst voorstellen. Ik ben Martijn, 24 jaar en kom uit de omgeving van Utrecht. Helaas zit ik met het volgende probleem:
Eind juli 2012 kocht mijn moeder een nieuwe Polo gti. De eerste kilometers beleefde mijn moeder veel plezier aan de auto. Echter bij de 6000 km begonnen de problemen. De Polo gti had al 1,5 liter olie verbruikt en de DSG maakte in de eerste drie versnellingen een rammel bij het schakelen. Tijd om langs de Volkswagendealer bij ons in de buurt te gaan. De Volkswagendealer vertelde ons dat er niks mis is met de DSG. Helaas hoort dit bij het karakter van de DGS en was het simpel gezegd een comfortprobleem. Zeer vreemd want de Polo 1.2 tsi (115 pk) met DSG die mijn moeder hiervoor reedt deed dit niet. Wat betreft het olieverbruik was dit normaal. Het verbruik zou na de 10.000 km omlaag moeten gaan.
Helaas was bij de 10.000 km het olieverbruik nog steeds hoog en was intussen de GPS-ontvangen gesneuveld. Beide problemen waren aanleiding om ditmaal een bezoek te brengen aan de Volkswagendealer waar mijn moeder de auto had gekocht. We vertelde aan de monteur dat de auto veel olie verbruikt (2,5 liter op de 10.000 km). De monteur wist ons te vertellen dat dit een bekend probleem is bij de Polo gti. Tevens vertelde monteur ons dat het olieverbruik omlaag kan worden gebracht door een ander carterontluchting systeem te monteren. Maar voordat de dealer dit onder garantie doet moest er een olieweging worden gedaan. Vandaag (06-02-2013) kwam uit de olieweging dat de Polo gti 0.84 liter op de 2000 km verbruikt en hierdoor net buiten de norm van 1,0 liter op de 2000 km valt. De Polo gti kwam dus niet in aanmerking voor een ander carterontluchting systeem. Ze konden niks voor ons betekenen. Ik vond dit schandalig waardoor ik mij meldde bij de verkoper die ons toen der tijd de auto had verkocht. Hij was het met mij eens en vond ook dat dit gewoon onder de garantie valt. Hij zou navraag doen bij Pon en mij morgen laten weten hoe zij dit gaan oplossen. Tevens vertelde de verkoper dat indien een ander carterontluchting systeem niet zou werken er altijd gekeken kan worden of zij ons tegemoet kunnen komen in de kosten die worden gemaakt door het hoge olie verbruikt. Mijn mond viel werkelijk open van verbazing.
Mijn vraag aan jullie is of er meer mensen zijn met een Polo gti die dit probleem vertoont en of zij al een ander carterontluchting systeem hebben gekregen. En werkt dit systeem ook daadwerkelijk?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden en steun!
Groet, PoloGTI2012
Voordat ik begin met mijn verhaal zal ik mij eerst voorstellen. Ik ben Martijn, 24 jaar en kom uit de omgeving van Utrecht. Helaas zit ik met het volgende probleem:
Eind juli 2012 kocht mijn moeder een nieuwe Polo gti. De eerste kilometers beleefde mijn moeder veel plezier aan de auto. Echter bij de 6000 km begonnen de problemen. De Polo gti had al 1,5 liter olie verbruikt en de DSG maakte in de eerste drie versnellingen een rammel bij het schakelen. Tijd om langs de Volkswagendealer bij ons in de buurt te gaan. De Volkswagendealer vertelde ons dat er niks mis is met de DSG. Helaas hoort dit bij het karakter van de DGS en was het simpel gezegd een comfortprobleem. Zeer vreemd want de Polo 1.2 tsi (115 pk) met DSG die mijn moeder hiervoor reedt deed dit niet. Wat betreft het olieverbruik was dit normaal. Het verbruik zou na de 10.000 km omlaag moeten gaan.
Helaas was bij de 10.000 km het olieverbruik nog steeds hoog en was intussen de GPS-ontvangen gesneuveld. Beide problemen waren aanleiding om ditmaal een bezoek te brengen aan de Volkswagendealer waar mijn moeder de auto had gekocht. We vertelde aan de monteur dat de auto veel olie verbruikt (2,5 liter op de 10.000 km). De monteur wist ons te vertellen dat dit een bekend probleem is bij de Polo gti. Tevens vertelde monteur ons dat het olieverbruik omlaag kan worden gebracht door een ander carterontluchting systeem te monteren. Maar voordat de dealer dit onder garantie doet moest er een olieweging worden gedaan. Vandaag (06-02-2013) kwam uit de olieweging dat de Polo gti 0.84 liter op de 2000 km verbruikt en hierdoor net buiten de norm van 1,0 liter op de 2000 km valt. De Polo gti kwam dus niet in aanmerking voor een ander carterontluchting systeem. Ze konden niks voor ons betekenen. Ik vond dit schandalig waardoor ik mij meldde bij de verkoper die ons toen der tijd de auto had verkocht. Hij was het met mij eens en vond ook dat dit gewoon onder de garantie valt. Hij zou navraag doen bij Pon en mij morgen laten weten hoe zij dit gaan oplossen. Tevens vertelde de verkoper dat indien een ander carterontluchting systeem niet zou werken er altijd gekeken kan worden of zij ons tegemoet kunnen komen in de kosten die worden gemaakt door het hoge olie verbruikt. Mijn mond viel werkelijk open van verbazing.
Mijn vraag aan jullie is of er meer mensen zijn met een Polo gti die dit probleem vertoont en of zij al een ander carterontluchting systeem hebben gekregen. En werkt dit systeem ook daadwerkelijk?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden en steun!
Groet, PoloGTI2012