stotteren.dipje

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Markh vw 4 gti
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2013, 17:58
Type auto: golf 4 gti

stotteren.dipje

Bericht door Markh vw 4 gti »

Hoi,

Mijn golf 4 gti heeft/komt bij hoge toeren in een dipje. Hij houd/stottert dan en bij gas ingetrapt schiet hij vervolgens weer door. Nu heb ik hem vanmiddag laten uitlezen en geeft hij de motorcode p1570 aan. Dit betekend motorregeleenheid geblokkeerd. Ook heel af en toe als ik hem aan wil zetten valt hij gelijk weer uit. nadat ik dan de sleutel er weer uit heb gehaald en weer opnieuw erin doe start die weer gewoon. Heeft misschien iemand enig idee of überhaupt deze motorcode te maken heeft met het stotteren van de auto?

Mvg Mark
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: stotteren.dipje

Bericht door s3. »

Hallo Mark,

Je foutcode lijkt niet zozeer met je stotter probleem te maken, maar wel met je opstart probleem. Er lijkt iets niet goed te zijn met je startblokkering.
Ik zou als eerst denken aan een misfire, maar je zou dan wel een foutcode moeten krijgen. Kijk je bougies eens na en als het kan even andere proberen/lenen.
Markh vw 4 gti
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2013, 17:58
Type auto: golf 4 gti

Re: stotteren.dipje

Bericht door Markh vw 4 gti »

Hoi,
Bedankt voor je snelle bericht.. Ik zat zelf ook aan bougies te denken, echter praten ze in de garage daar steeds overheen. Omdat het volgens hun met het uitlaatspruitstuk te maken zou hebben. Deze heb ik dus vervangen ( in die oude zat inderdaad een flinke scheur) maar is probleem maar met 20% verholpen... Vooral als ik in de 4 of 5de versnelling rijd, wil inhalen schokt/stottert die en schiet hij er weer vandoor.. Ook hebben ze het daar over eventueel lmm. Maargoed ik zal morgen de bougies gaan vervangen dit had sowieso al gemoeten omdat deze nog nooit zijn vervangen ook niet bij de beurtjes.. 185000 kilometer gelopen.

Mvg Mark
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: stotteren.dipje

Bericht door KlouxOne »

Markh vw 4 gti schreef:Hoi,
Bedankt voor je snelle bericht.. Ik zat zelf ook aan bougies te denken, echter praten ze in de garage daar steeds overheen. Omdat het volgens hun met het uitlaatspruitstuk te maken zou hebben. Deze heb ik dus vervangen ( in die oude zat inderdaad een flinke scheur) maar is probleem maar met 20% verholpen... Vooral als ik in de 4 of 5de versnelling rijd, wil inhalen schokt/stottert die en schiet hij er weer vandoor.. Ook hebben ze het daar over eventueel lmm. Maargoed ik zal morgen de bougies gaan vervangen dit had sowieso al gemoeten omdat deze nog nooit zijn vervangen ook niet bij de beurtjes.. 185000 kilometer gelopen.

Mvg Mark
ik gok op een Lmm. en ja zoals je als zegt. je bougietjes hebben ook zn beste tijd wel gehad haha.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten