Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Oh nee GTD ik zag er dat bijstaan terwijl op de webshop waar ik ze besteld had geen specs voor GTD bijstond. Jij hebt een GTI.

Maar goed... De meeste imitatie wielen hebben een ET waarde die breder onder de auto staan dan originele wielen dus ben bang dat het bij jou auto niet goed gaat komen dan.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door KnuffelTurk »

LouisTfsi schreef:Oh nee GTD ik zag er dat bijstaan terwijl op de webshop waar ik ze besteld had geen specs voor GTD bijstond. Jij hebt een GTI.

Maar goed... De meeste imitatie wielen hebben een ET waarde die breder onder de auto staan dan originele wielen dus ben bang dat het bij jou auto niet goed gaat komen dan.

Afbeelding

Zo ziet het er bij mij uit. Ze vallen toch "ruim" binnen de randen of zou het niet genoeg zijn?
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Moeilijk te beoordelen van een foto. Originele detroits hebben een ET van 51 en 7.5 J breedtemaat, banden 225-40-18. Ze vallen achteraan ruim binnen de schermen en vooraan ook alleen iets minder, bij jou lijkt het voor bijna gelijk te lopen met je rand. Gewoon kijken aan de binnenkant van je wielen. Misschien zijn er replica`s met de juiste maten, maar de meeste hebben een ET van 45 en 8 J dacht ik. Ik denk dat alles breder dan origineel zeker aanloopt bij gedraaide wielen en het inveren bij een forse drempel aan het begin van een straat waar je in wil. Mits je je schermen laat rollen. Je kunt je afvragen of dat de moeite is als je maar 2.5 cm lager gaat. Bij een schroefset loont het beter de moeite maar dan ga je veel lager. Het stomme van VW is dat achteraan de rand omgevouwen is (als omgerold) standaard terwijl je vooraan een haakse rand hebt van iets van 0.5/1 cm. Daarnaast zit er vooraan ook een bevestiging met een bout voor de binnenschermen, vast aan de haakse rand.
Gebruikersavatar
Gerrit van den Berg
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:31
Type auto: Golf MK1 en MK6 GTI

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Gerrit van den Berg »

Ik wil Eibach Sportline onder m'n Golf 6 GTI met Handbak monteren.
Nu kun je dus kiezen uit: Verlaging voor: 20-25 mm Verlaging achter: 20 mm
Of: Verlaging voor: 45-50 mm Verlaging achter: 30-35 mm

Zelf zit ik dan weer te twijfelen wat ik moet kiezen. De meeste hebben hier DSG, met mijn handbak is dat net weer anders of maakt dat in voorgeschreven millimeters verlaging niet uit?

Zoals de foto hierboven van LouisTfsi, dat vind ik netjes.
Ik rij zelf ook op 18 inch Detroits.

Hoor graag van jullie wat ik zou moeten kiezen om m'n handbak netjes te verlagen.

Groet, Gerrit
Golf 1 1.8 16v KR Webers - 1981
Ibiza FR 1.9 TDI 165pk - 2005
Golf 6 GTI - 2011

Afbeelding

http://www.facebook.com/gb-carpolish
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Gerrit van den Berg schreef:Ik wil Eibach Sportline onder m'n Golf 6 GTI met Handbak monteren.
Nu kun je dus kiezen uit: Verlaging voor: 20-25 mm Verlaging achter: 20 mm
Of: Verlaging voor: 45-50 mm Verlaging achter: 30-35 mm

Zelf zit ik dan weer te twijfelen wat ik moet kiezen. De meeste hebben hier DSG, met mijn handbak is dat net weer anders of maakt dat in voorgeschreven millimeters verlaging niet uit?

Zoals de foto hierboven van LouisTfsi, dat vind ik netjes.
Ik rij zelf ook op 18 inch Detroits.

Hoor graag van jullie wat ik zou moeten kiezen om m'n handbak netjes te verlagen.

Groet, Gerrit
Ik denk dat je geen keuze hebt in de hoogte. De 45-50 / 30-35 mm optie die je noemt zijn de veren voor standaard veerpoten. Jou GTI veerpoten zijn al 2.5 / 1.5 mm korter.

Er is verschil tussen de DSG en Handbak veren, omdat de DSG vooraan zwaarder is, zijn die voorveren iets stugger.

Als je de veren koopt via http://www.eibach-shop.com/ dan zal de verkoper vragen of je handbak of DSG hebt. Als ik zo op de site kijk zie ik nu de handbak veren er niet op staan.

Ik heb vorige week nog foto`s gemaakt! Ik vind dat hij goed op hoogte is.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrit van den Berg
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:31
Type auto: Golf MK1 en MK6 GTI

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Gerrit van den Berg »

Okay, helder, bedankt voor je uitleg.
Ja jouw auto staat netjes in de wielkasten en nog wel comfortabel rijdbaar denk ik?
Precies wat ik zoek.
Dan ga ik die bestellen.

Groet, Gerrit
Golf 1 1.8 16v KR Webers - 1981
Ibiza FR 1.9 TDI 165pk - 2005
Golf 6 GTI - 2011

Afbeelding

http://www.facebook.com/gb-carpolish
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Gerrit van den Berg schreef:Okay, helder, bedankt voor je uitleg.
Ja jouw auto staat netjes in de wielkasten en nog wel comfortabel rijdbaar denk ik?
Precies wat ik zoek.
Dan ga ik die bestellen.

Groet, Gerrit
Ik merk in hardheid niet echt verschil, maar in het overhellen scheelt het wel, daarom vind ik het ook beter rijden. Ik heb bij mijn laatste 3 VW`s telkens een Eibach set gehad, die veren zijn altijd goed op maat.
Gebruikersavatar
tommyk1999
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2022, 13:10
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door tommyk1999 »

Hallo Allemaal,

Ik ben dit onderwerp al een beetje aan het doorlezen geweest.
ik ben zelf niet super technisch en heb nu misschien een hele domme vraag.

ik rij zelf een mk6 Gti Handbak, en kan goedkoop een setje bijna nieuwe eibach verlagings veren kopen van een kennis.
Deze zijn een max een maand oud maar eronderweg omdat hun ze te laag vonden.
Deze veren komen van een 6 Gti DSG, heeft dit nut om deze onder mijn handbak te zetten?
Of zijn dit misschien al Veren voor een handbak dat ze daarom (te laag) lager uitvallen?
Zag namelijk in dit onderwerp het verhaal over de aslast voorkomen en dat dat 1a2CM zou kunnen schelen,

Eibach Website:
DSG variant geeft voor 20-25MM en achter 20MM aan E20-85-014-02-22
Handbak variant geeft voor 45-50mm en achter 30-35MM aan E20-85-014-01-22

Ik stel deze vraag omdat ik het Jammer zou vinden als ik straks dit set evt koop en eronder laat zetten en het niks/amper geholpen heeft.
Anders word het voor mij namelijk gewoon een set voor een handbak aanschaffen.

Alvast bedankt!

Met Vriendelijke Groet,
Tommy

(Update)
Reactie van die kennis terug gehad dat het gaat om een E20-85-014-01-22 (handbak) set.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten