Forum toegang

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Forum toegang

Bericht door wehoo »

Forum toegang.
Is er enige controle op de toegang tot dit forum :?: M.a.w. is het mogelijk om onder meerder accounts/nicknames je aan te melden/te registreren op het forum?

- i.p.adress - check.
- ghost i.p.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Forum toegang

Bericht door NICO! »

Mag ik, voordat ik antwoord geef, je vraag beantwoorden met een wedervraag?

Waarom vraag je dat?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Forum toegang

Bericht door wehoo »

Heel eenvoudig Nico. Er zijn altijd personen die op fora inloggen/registreren en daar polls en andere zaken gaan beïnvloeden. Puur als pesterij. Niet dat het hier gebeurt, dat kan ik niet zien. Maar ik weet dat het op o.a. het AWGTi forum wel gebeurde. Die personen zie je nooit op meetings.
Niet om achterdochtig te zijn en om de positiviteit weg te halen, maar als ineens het ledental gaat stijgen, niet naar verhouding gelijk het aantal berichten, komt deze vraag.

Daarnaast blijft o.a. een GTi een gewild object. En waar vind je de meeste, in vol ornaat en met de beschrijving van alle opties en gadgets? Juist op een GTi forum. ;)

Natuurlijk realiseer ik me dat een succesvol forum openbaar moet zijn. En juist door zijn openbaarheid en toegankelijkheid, activiteiten en acties c.q. berichten weer succesvol wordt.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Forum toegang

Bericht door NICO! »

Het enige antwoord wat ik kan bedenken, is dat als mensen kwaad willen er altijd manieren zijn om wat voor soort check dan ook te omzeilen.

Misschien kan Wilcoos nog iets toevoegen over dit probleempje?
Groeten, Nico
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Forum toegang

Bericht door Wilcoos »

wehoo schreef:Forum toegang.
Is er enige controle op de toegang tot dit forum :?: M.a.w. is het mogelijk om onder meerder accounts/nicknames je aan te melden/te registreren op het forum?

- i.p.adress - check.
- ghost i.p.
Tja wat is controle, meerdere accounts kan altijd, ook vanaf 1 ip en vanaf meerdere ip's. We hebben de mogelijkheid om ip's en accounts te blokkeren. Er zullen binnenkort wel wat regeltjes uitgewerkt gaan worden denk vooral om wat kleine drempels op te werpen. Denk bijvoorbeeld aan het schonen van de accounts met 0 posts, of een board of fora pas toegankelijk/zichtbaar te maken wanneer iemand minimaal bijvoorbeeld 5 posts heeft (dit om ook het marktplaats effect tegen te gaan)

Dit moet nog verder uitgewerkt worden, even eventuele ideeen/voorbeelden zijn welkom.

Binnenkort zal er wel getest worden met een ip controle in de DNS blackhole list, maar meestal levert dit teveel vertraging op.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Forum toegang

Bericht door Verlengsnoer »

wehoo schreef: En waar vind je de meeste, in vol ornaat en met de beschrijving van alle opties en gadgets? Juist op een GTi forum. ;)
Ik denk dat dit met een stukje bewustwording te maken heeft. Op fora ben je vrij om dingen prijs te geven of je zelf, je auto etc. Wat je vrijwillig op het internet plaatst moet een ieder voor zich weten mits deze persoon zich bewust is voor de risico's hiervan. Het meerendeel van de Nederlanders heeft vreemd genoeg het idee: Ach, van mij mag je alles weten want ik heb niets te verschuilen...

Het kan dan met het oog op diefstal handig zijn niet je exacte straat buurt wijk op te geven. Al denk ik niet dat de gemiddelde autodief fora afstruint opzoek naar buit...

Je kunt wel middelen/ techniek inzetten om diverse zaken dicht te zetten/af te schermen, 100% zekerheid / veiligheid bereik je hier niet mee. Ik twijfel dan ook of je hiermee het beoogde resultaat bereikt en niet juist bariares gaat opleggen voor de mensen die geen kwaad in de zin hebben, helaas moeten de goede (meestal) lijden onder de kwade

Zoals je zelf "wijs" aangeeft: Toegankelijkheid en openbaarheid horen bij een succesvol forum...

Genoeg gelul van mijn kant...
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Forum toegang

Bericht door NICO! »

Verlengsnoer heeft helemaal gelijk.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Forum toegang

Bericht door theo »

Er zijn genoeg tools om lasige klanten te weren voor de moderators ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar uit ervaring weet ik dat er altijd mazen zijn.. en daar volgen oplossingen voor .... en dan zijn er weer nieuwe mazen.... en dan... zie begin zin :D
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Forum toegang

Bericht door Wilcoos »

Klopt maar dat zijn handmatige acties waar een aanleiding voor nodig is, zoals bijvoorbeeld een ban op basis naam ip enz.

Volgens mij bedoeld Wehoo meer de algemene beveiliging, voor zover ik weet is er geen aanleiding om iemand een ban te geven toch?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Forum toegang

Bericht door wehoo »

Nee hoor... van mij uit geen reden naar wie dan ook. Zie mijn 2e post in dit topic.
De aanleiding voor mij is het feit dat het me opviel dat de poll t.a.v. de Ringrit een andere uitslag in het aantal personen gaf, vergeleken met de personen die zich per datum hebben aangemeld. Dit deed mij nadenken over de (on)mogelijkheden die fora bieden. En vooral de waarde die daaraan wordt gehecht.
Uiteraard gaat het om de bewustwording bij het plaatsen van berichten en het 'acteren' op een forum.

(ik merk dat het al veel discussie oproept.) :lol: (niet dat het daar om te doen is) :roll:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Forum toegang

Bericht door NICO! »

Discussie is altijd goed. Uiteindelijk beslis ik ;-)

Vaak snappen mensen niet dat als ze een stem uit brengen, dat ze ook iets in het topic moeten melden. Hoewel ik dat er deze keer wel bij gezet had.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Forum toegang

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:(...). Uiteindelijk beslis ik ;-)
(...)
.
(serious mode off) Hahaha.... Je kent Idi Amin? En je weet wat met hem is gebeurd?

In 1978 vielen Amins troepen Tanzania binnen. In 1979 lukte het Tanzania, met behulp van Oegandese guerrillastrijders, Amin te verjagen. De vroegere president van Oeganda, Milton Obote, kwam weer aan de macht. Amin vluchtte naar Libië. Eind jaren '80 verhuisde hij naar Saoedi-Arabië, waar hij met zijn vier vrouwen van een Saoedisch staatspensioen leefde. In Saoedi-Arabië kwam hij nog een keer in opspraak, omdat hij een wapentransport zou hebben geregeld voor Oegandese rebellen. De Saoedische regering dwong hem als reactie daarop te verhuizen van Djedda naar het strengere Mekka. Hij overleed in Djedda.

Afbeelding

(serious mode on)
Ik ga ervan uit dat zijn volgelingen geen GTi rijden en daarom dit forum niet kennen en mij dan ook niet kunnen vinden. :lol:

Ter aanvulling:
VW Terrorist Commercial
(niet officieel van VW)


Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Forum toegang

Bericht door Verlengsnoer »

Forum toegang....

Waar ik me drukker om zou maken...

Staan er niet meer services aan/open dan strikt noodzakelijk...Zijn de wachtwoorden van gebruikers toegankelijk (in te zien) voor alle admins...Zijn de wachtwoorden in clear tekst opgeslagen...Worden er back-ups gemaakt, worden er restores uitgevoerd etc ect ect...

:geek:
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Forum toegang

Bericht door NICO! »

Lol

Er zijn 2 admins/beheerders en zelfs wij kunnen de wachtwoorden niet in cleartext zien. Backups worden gedaan, restores niet, niet zolang het niet nodig is.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Forum toegang

Bericht door Verlengsnoer »

NICO! schreef:Lol

Er zijn 2 admins/beheerders en zelfs wij kunnen de wachtwoorden niet in cleartext zien. Backups worden gedaan, restores niet, niet zolang het niet nodig is.

LOL onze privacy op dit forum lijkt gewaarborgd... :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten