Pagina 1 van 1

golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 26 mar 2013, 17:15
door jurgenxd
goedendag allemaal,

ik zal me even voorstellen, Ik ben Jurgen Berendsen, 19 jaar en ik ben ook geinfecteerd door het gti virus :P
Nu 1 jaar trotse eigenaar van een groene golf 2 gti 8v special edition uit 91'

Had hem helemaal opgeknapt;
-deels laten spuiten
-siglachrome ramen erin
-schroefset
-edition recaro interieur er in
-kruiskomplampen met gele lichten

maar loopt me deze week de differentieel kapot :( dus direct op zoek naar een nieuw blok, oude blok heb ik er al uit getakelt.

Mijn vraag was nu; Kan ik zonder al teveel aanpassingen een 16v pl blok er in hangen omdat dat ook nieuw type blok is?
alle tips trucs welkom, ik ben een beginnerling

alvast bedankt!

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 03 jan 2014, 14:32
door ChriskeGTI
Je kunt er een PL inbouwen, maar dit is een fijngevoelig karwei wat betreft het afstellen. Als je er een al lopend kunt uitbouwen en inbouwen in jouw auto zal het enigszins meevallen, maar als je de onderdelen los monteert en moet gaan afstellen dan ben je wel een tijdje bezig.

Een KR is wat dat betreft makkelijker aan het lopen te krijgen. Geen luchtweger (spinnekop) maar een elektrische inspuit.
Nadeel van een KR is wel dat deze 10 pk meer heeft dan een PL ;)

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 03 jan 2014, 17:33
door yal
ChriskeGTI schreef:Je kunt er een PL inbouwen, maar dit is een fijngevoelig karwei wat betreft het afstellen. Als je er een al lopend kunt uitbouwen en inbouwen in jouw auto zal het enigszins meevallen, maar als je de onderdelen los monteert en moet gaan afstellen dan ben je wel een tijdje bezig.

Een KR is wat dat betreft makkelijker aan het lopen te krijgen. Geen luchtweger (spinnekop) maar een elektrische inspuit.
Nadeel van een KR is wel dat deze 10 pk meer heeft dan een PL ;)
Mijn KR in golf II 16V en PL in Scirocco GT II hadden beiden absoluut wel een luchtweger en afstellen was geen probleem alleen geduld werkje.

Grt yal

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 03 jan 2014, 23:25
door Spuugemmer
Kr is het oude type motor van deze 2. Kr heeft een luchtweger.

De golf mk2 is er in 2 fasen zo gezegd pre 87 dunne bumpers 3 hoekraampjes maar dat is niet belangrijk voor je. Het gaat erom dat ook de zekeringenkast anders is. Aangezien jij een na 87 model hebt. Heb je dus het nieuwe type draadboom. Leuke hieraan is dat je ook alle motoren uit een golf 3 er zeer gemakkelijk in kan hangen en aansluiten.

PL is dus de makkelijke van de twee ivm de draadboom. Maar een kr motor met eventueel een pl draadboom en een paar sensoren kan ook.

Wat een betere optie is een abf uit de golf 3 gti 16v of Ibiza cupra. Deze worden opgegeven voor 150 pk maar er waren er meerdere die makkelijk 170 pk leverde. En als je echt gek wil doen dan je er ook een vr6 inhangen. Subframe wisselen kan je zo motor en bak omhangen. Kan jezelf nog kiezen of je smal spoor blijft rijden of ook gelijk naar breed spoor over gaat. Zelfde geldt voor 4x100 of 5x100.

Maar diff kapot? Verse bak er tegenaan en gaan neem dan gelijk een bak waar de popnagels zijn vervangen door bouten dan ben je van dat probleem ook af.

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 06 jan 2014, 20:58
door ChriskeGTI
yal schreef:
ChriskeGTI schreef:Je kunt er een PL inbouwen, maar dit is een fijngevoelig karwei wat betreft het afstellen. Als je er een al lopend kunt uitbouwen en inbouwen in jouw auto zal het enigszins meevallen, maar als je de onderdelen los monteert en moet gaan afstellen dan ben je wel een tijdje bezig.

Een KR is wat dat betreft makkelijker aan het lopen te krijgen. Geen luchtweger (spinnekop) maar een elektrische inspuit.
Nadeel van een KR is wel dat deze 10 pk meer heeft dan een PL ;)
Mijn KR in golf II 16V en PL in Scirocco GT II hadden beiden absoluut wel een luchtweger en afstellen was geen probleem alleen geduld werkje.

Grt yal
Ik was er altijd van uit gegaan dat een PL een spinnekop heeft en een KR niet (zie onderstaande foto's, links KR & rechts PL)
Afbeelding Afbeelding

Maar een KR is zowel met K-Jetronic als met Digifant geleverd kom ik nu achter. PL is altijd KE-Jetronic.

Mijn gedachte was dus dat een KR (met Digifant) makkelijker aan 't lopen te krijgen is als een PL. Vanwege het afstellen van de spinnekop.

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 06 jan 2014, 21:11
door Chris5gti
geen van beide is een KR op je fotos , verschil tussen kr en pl is bij de inspuiting dat kr vacuum gestuurd is en de pl elektrisch aangestuurd word maar beide met luchtweger .

Hier mijn KR moter wat ik toen in de golf 2 had

Afbeelding

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 06 jan 2014, 21:17
door ChriskeGTI
Dat is wel een KR, maar een met Digifant.
De KR uit jouw auto is er een met K-Jetronic.

Tenminste, in zoverre verduidelijkt Google het verhaal...

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 06 jan 2014, 21:57
door Chris5gti
Maar de digifant (mooier systeem trouwens ) is pas in golf 3 gekomen zover ik weet was het toen een andere motercode namelijk de ABF

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 06 jan 2014, 22:16
door ChriskeGTI
Nee, de Digifant ligt ook al in Golf 2, zowel bij de 8 klepper als de 16 klepper.

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Geplaatst: 06 jan 2014, 23:30
door jwbakkenes
Ik denk dat de topic starter zijn eigen plan heeft getrokken want die laat niets meer horen :o

Jan Willem